تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

7

ایجاد موازنه بین المللی، راه حل رفع تعارض بین ملت ها

  • کد خبر : 43095
  • 03 مهر 1399 - 13:12
ایجاد موازنه بین المللی، راه حل رفع تعارض بین ملت ها
نایب رئیس شورای شهر تهران بیان‌کرد: راه حل رفع تعارض بین ملت ها نه ستیزه جویی و جنگ افروزی که ایجاد موازنه بین ملت ها در عرصه بین الملل است.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، سید ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای شهر تهران در نشست روز جهانی صلح که در ساختمان شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار‌کرد: در مضامین و اصطلاحات علوم انسانی تعریف واحد، جامع و قابل قبولی برای همگان در مورد آزادی عدالت و صلح وجود ندارد و در علوم سیاسی و فلسفه و حقوق تعاریف متعددی از آنها بیان شده است.

وی تصریح‌کرد: صلح اصطلاح جدیدی نیست ولی دارای تعاریف متعددی است و در گذر زمان، برداشت بشر از صلح دگرگون شده است. در گذشته صلح را نقطه مقابل جنگ تلقی می کردند اما با بالا گرفتن قدرت منطق و مناسبات جهانی و کاهش قدرت زور در روابط بین الملل و کاسته شدن از جنگ های خانمان برانداز معنای صلح نیز دستخوش تغییر شد.

به گفته نایب رئیس شورای شهر تهران راه حل رفع تعارض بین ملت ها نه ستیزه جویی و جنگ افروزی که ایجاد موازنه بین ملت ها در عرصه بین الملل است. اگر به چنین شرایطی دسترسی نداشته باشیم و مانند آنچه شاهد هستیم زبان زور در عرصه بین الملل بخواهد با یکجانبه گرایی حرف خود را به کرسی بنشاند و در جریان اخیر در شورای امنیت و اصرار دولت امریکا برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران از طریق سازمان ملل و شورای امنیت شاهد بودیم شرایط پیچیده ای ایجاد می‌شود.

امینی افزود: با برخی دانشمندان بین المللی اشاره کرد و گفت: باید در عرصه بین الملل به نهادهای مدنی و سازمان های مردم نهاد و بازیگران مستقل بین المللی نقش داد تا با حضور انها از خودکامگی هایی که شاهد هستیم جلوگیری شود. بر همین اساس در منشور ملل متحد حفظ و برقراری صلح در عرصه داخلی و بین المللی از اصلی ترین اهداف این منشور قرار گرفت و در اعلامیه جهانی حقوق بشر به عنوان مهم ترین سند حقوق بشر جهان رسیدن به ازادی و صلح جهانی در گرو کرامت و عدالت یکسان انسان ها فارغ از تبعیض شناخته شده است.

وی گفت: سید محمد خاتمی، رئیس جمهور اسبق کشور که روز گفتگوی تمدن ها به پیشنهاد او از سوی سازمان ملل پذیرفته شده در کتاب گفتگوی تمدن می گوید؛ گفتگوی تمدن ها می خواهد زندگی با تبعیض و جنگ را در زندگی بشر به پایان برسد و راه جدید با صلح و اشتی در زندگی بشر ایجاد شود. با این نگاه نقش دولت ها و پارلمان های ملی و شهری را نباید برای ایجاد زیرساخت ها نادیده گرفت. در شورای پنجم تلاش هایی در این جهت صورت گرفت.

این مقام مسئول ادامه‌داد: اقدامات حقوق بشری مانند حق دسترسی به حمل و نقل عمومی و مشارکت شهروندان در اجرای امور شهر که فروش تراکم و بلند مرتبه سازی به کمترین حد در شورای پنجم رسید که شورا از این منظر به صورت هدفمند تلاش داشت ریه های تنفسی تهران را حفظ کند.

در پایان امینی خاطرنشان‌کرد: در زمینه دسترسی آزادانه به اطلاعات برگزاری تمام جلسات شورای شهر علنی برگزار شد و مصوبات محرمانه ممنوع شد. شفافیت آرای نمایندگان مردم در پارلمان محلی تصویب شد. در زمینه حقوق شهروندان، مناسب سازی معابر برای سالمندان انجام شد. در کمیسیون حقوقی به دنبال شهر دوستدار کودک و سالمند هستیم. اقدامات اساسی برای توان افزایی سمن ها انجام شد. طرحی برای حقوق افراد دارای معلولیت در دستور داریم که به زودی در صحن به تصویب می رسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=43095
  • 55 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.