تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

5

جانمایی کیوسک‌های بانک شهر سدمعبر فرض نمی‌شود/ برخورد با کیوسک‌های  مزاحم

  • کد خبر : 43074
  • 03 مهر 1399 - 12:02
جانمایی کیوسک‌های بانک شهر سدمعبر فرض نمی‌شود/ برخورد با کیوسک‌های  مزاحم
رئیس شورای شهر تهران بیان‌کرد: تا جایی که می‌دانم بانک شهر برای جانمایی کیوسک‌ها با مناطق قراردادهایی نوشته است و از نظر شهرداری سدمعبر فرض نمی‌شود. تاکنون کسی در این مورد به من نامه ننوشته است؛ اگر واقعا مزاحمتی باشد با آن برخورد می‌کنیم.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی درباره ناتوانی مدیریت شهری در توسعه حمل و نقل عمومی و عدم تحقق مصوبات دولت اظهار‌کرد: برای تامین اعتبار مصوبات لازم را از دولت گرفتیم و ‌باید تمام تلاش ما اجرای مصوبات باشد.

وی تصریح‌کرد: هر جا که به مانعی بر می‌خوریم باید با مسئولان آن را مطرح کنیم. مسئولان شهری باید دقیقا بگویند که چرا اجرای مصوبات فعلی دولت و مجلس در زمینه حمل و نقل شهری امکان پذیر نیست؛ باید تلاش کرد تا این مشکلات حل شود و نباید بهانه داشته باشند که ما به دلایل تحریم ‌یا نبودن پول و بودجه نمی‌توانیم کاری کنیم، ‌چرا که مصوبات هست و باید آنها را پیگری و اجرا کنند.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که وعده‌های وزیر نفت به شهردار وقت تهران در زمینه حمل‌ونقل به کجا رسید؟ گفت: وزارت نفت موظف شده است که در زمینه تامین اتوبوس‌، از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت،‌ تضمین بازپرداخت  وام‌هایی که برای این منظور تامین می شود را انجام دهد.

در ادامه هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا این اقدام تاکنون به درستی اجرائی نشده است؟ توضیح‌داد: شهرداری باید قرارداد آن را ببندد و جواب آن را از وزارت نفت بگیرد، چرا که قوانینی برای این کار وجود دارد. برای مثال وزارت نفت می‌گوید من راستی آزمایی می‌کنم و اگر واقعا در مصرف سوخت صرفه جویی شده بود پول آن را می‌دهم، سازمان برنامه و بودجه نیز باید برای اینکه این اتفاق رخ دهد، تضمین ماده ۶۲ را انجام دهد.

عضو شورای شهر تهران، در پاسخ به سوال دیگری درباره آمار فوتی‌های کرونا در تهران و سکون شهرداری در اقدامات اجرائی در مقابله با کرونا تصریح کرد: توصیه همه مراکز بهداشتی و درمانی و ستاد ملی کرونا عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی است. شهرداری در این مورد کاملا فعال است.

وی ادامه‌داد: مسئولان بهداشت و درمان و دیگر مسئولان در حال تلاش هستند،‌ در مورد اقدامات پیشگیرانه نیز ۸۰ درصد آن مربوط به خود مردم است. در جلسات شورای شهر دیدید که فاصله‌گذاری درست رعایت نمی‌شود و همه  این موارد باعث می‌شود، افزایش کرونا اتفاق افتد؛ تعداد فوتی‌های کرونا در تهران پیش از این تا بیش از صد نفر در روز نیز بالا رفت و مجددا نزولی شد و به تعداد ۴۹ نفر نیز رسید، اما مجدد این آمار افزایش یافته و به ۷۰ نفر رسیده است.

هاشمی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره عدم برخورد با سدمعابر بانک شهر خاطرنشان‌کرد: سد معبرها براساس قرارداد امضا شده است و اگر سدمعبر مانع است و مردم نسبت به  آن اعتراض دارند باید اعتراض خود را مطرح کنند تا به آن رسیدگی کنیم. تا جایی که می‌دانم بانک شهر برای جانمایی کیوسک‌ها با مناطق قراردادهایی نوشته است و بر اساس آن کیوسک‌ها را نصب کرده و از نظر شهرداری سدمعبر فرض نمی‌شود. تاکنون کسی در این مورد به من نامه ننوشته است و اگر نامه‌ای به دست ما برسد، کیوسک به کیوسک بررسی می‌کنیم و اگر واقعا مزاحمتی باشد با آن برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=43074
  • 65 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.