تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

6

نتیجه استقلال کنونی، ایستادگی مردم/ جنگ و اعمال تحریم علیه ایران، غلط محاسباتی

  • کد خبر : 43066
  • 03 مهر 1399 - 11:34
نتیجه استقلال کنونی، ایستادگی مردم/ جنگ و اعمال تحریم علیه ایران، غلط محاسباتی
رئیس جمهور بیان‌کرد: نتیجه استقلال کنونی ایران، ایستادگی مردم است. آغاز جنگ علیه ایران و اعمال تحریم‌های اقتصادی هر دو تنها به یک دلیل از سوی صدام حسین و دونالد ترامپ انجام شد و غلط محاسباتی بود.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور در سخنرانی خود در صحن علنی سازمان ملل و جلسه هیات دولت به مرور رویدادهای رفته بر مردم ایران در چهار دهه گذشته اشاره و اظهار‌کرد: نتیجه استقلال کنونی ایران، ایستادگی مردم است.

وی دلیل جنگهای گذشته و حال علیه ایران را اشتباه محاسباتی متجاوزان ارزیابی و تصریح‌کرد: آغاز جنگ علیه ایران و اعمال تحریم‌های اقتصادی هر دو تنها به یک دلیل از سوی صدام حسین و دونالد ترامپ انجام شد و غلط محاسباتی بود.

رئیس جمهور نکته مهم و اساسی دیروز و امروز را طرح این سوال دانست که چرا دشمن به ما حمله کرده است و اینگونه پاسخ داد: “هدف صدام سرنگونی نظام، خدشه وارد کردن به تمامیت ارضی کشور یا حداقل پاره کردن یک عهدنامه بود. هدف آمریکا هم سرنگونی نظام، ایجاد بلوا در کشور و از بین بردن یک توافق بود که به هیچ کدام از اهداف‌شان هم نرسیدند. آنها در تمام محاسبات‌شان اشتباه کردند.”

به گفته روحانی هر یک از این دو شخصیت زیاده خواه را قدرت مقاومت و انتخاب مردم در اجرای نقشه‌های خود ناکام گذاشت. هشت سال دفاع از مرزهای کشور، نشان داد که سلطه بر ایران حتی اگر تمام قدرت های دنیا در حمایت از صدام متحد شوند بازهم امکان پذیر نخواهد بود.

وی در توصیف دلایل مردم برای حضور همه جانبه در دفاع مقدس، توضیح‌داد: “مردم جنگ را با تمام وجود لمس و احساس کردند که بار جنگ بر دوش همه است، نه فقط بر دوش نیروهای مسلح. مردم از روز اول تشخیص دادند که این جنگ بر علیه منافع ملی و تمامیت ارضی و شرف و افتخار ملی است.”

در ادامه رئیس جمهور گفت: اگر سه دهه قبل این احساس و ایستادگی مردم، دیکتاتور عراق را رسوا کرد، این روزها توان دیپلماسی مردم ایران و ندای صلح طلبی برخاسته از آن؛ ترامپ را هم منزوی و مفتضح کرده است. کاخ سفید گرچه ادعای بازگرداندن تحریمهای شورای امنیت و سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی را دارد اما برخلاف همیشه این بار هیچ کس تیم ترامپ را در این مهم یاری نمی‌کند و این چیزی جز پیروزی دیپلماتیک ایران در سایه برجام نیست.

روحانی در پایان خاطرنشان‌کرد: “دو سال پیش گفتند توافق را از بین بردیم اما همان توافق در برابر آنها ایستاد و آنها را در شورای امنیت مفتضح کرد. در تاریخ سازمان ملل بی‌سابقه است که آمریکایی‌ها چند نوبت به شورای امنیت مراجعه کنند، شورای امنیتی که آن را حیاط خلوت خود می‌دانستند و طرحی را مطرح، ماه‌ها مقدمه‌چینی کنند، وزیر خارجه‌شان در منطقه و جهان گدایی کند تا در شورای امنیت قطعنامه‌ای علیه ایران تصویب کنند.”

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=43066
  • 38 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.