تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

4

رعایت جزئی‌ترین حق مردم در شهر / پیشرفت شهر تهران به سمت دو قطبی شدن

  • کد خبر : 42993
  • 02 مهر 1399 - 12:04
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران بیان‌کرد: باید جزئی‌ترین حق مردم در شهر رعایت شود و شهر تهران به سمت دو قطبی شدن در حال پیش رفتن است، در نتیجه محلات ضعفا،‌ فقرا،‌ داراها و ندارها در حال پیش رفتن است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، عبدالرضاگلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار‌کرد: طی دو سال گذشته آنچه که مبنای بنیادین در این معاونت بوده است نشان از یک رویکرد و تغییر گفتمان مدیریت شهری داشته است.

وی تصریح‌کرد: تغییر رویکردی که در برنامه پنج ساله سوم به صورت قانونی اجرا شد، در اقدامات جاری بیشتر معاونت‌ها به ویژه معاونت معماری و شهرسازی قابل توجه است و ترجمان توجه به کیفیت فضاهای شهری بوده است؛ لذا اگر مصوبه برج باغ ملغی شد و ‌کیفیت محله‌ای خیابان های تهران در حال احیا است نتیجه ‌توجهات به ارتقا کیفیت فضاهای شهری بوده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه اجرای دقیق قوانین و مقررات رویکرد دیگر این معاونت بود، گفت: اگر امروز ادعا می‌کنیم هیچ پروانه‌ای خلاف مقررات صادر نمی‌شود،‌ نتایج و ثمراتی دارد که قابل انکار نیست؛ یکی از مشکلات تهران در سال های گذشته بی‌قانونی و عدم توجه به ضوابط و مقررات بوده است و امروز با اطمینان می‌گویم هیچ پروانه‌ای خارج از ضوابط و مقررات طرح تفصیلی صادر نمی شود.

گلپایگانی این را هم افزود که باید جزئی‌ترین حق مردم در شهر رعایت شود و مردم حق دارند به صورت شفاف تصمیمات و مدیریت شهری را رصد کنند و طبق قوانین اگر شهرداری نتوانست زمین را با کاربری فضای سبز اخذ کند پس از پنج سال شهرداری حق پروانه بدهد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در  ادامه وی توضیح‌داد: موضوع دیگر که تغییر بنیادین داشت اصلاح قوانین و مقررات است؛ در گذشته با دور زدن قوانین مشکلات را حل می‌کردند اما مبنای ما این است که با حفظ قوانین و مقررات این موارد اصلاح شوند و به همین دلیل در دو سال گذشته پروژه های بزرگی به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بازنگری طرح تفصیلی کار بزرگی بود که در دست انجام است، گفت: اصلاح ضوابط پهنه سکونت انجام شده و امیدواریم طی هفته‌های آینده به کمیسیون برسد. همچنین اصلاح خط آسمان در بسته محرک اقتصادی پروژه بزرگی است که در تامین عدالت اجتماعی و کیفیت فضاهای شهری تاثیر فراوانی خواهد گذاشت. اصلاح ضوابط پارکینگ و همچنین طرح تفصیلی منطقه ۲۲ نیز از مواردی بوده است که اصلاح و فرایندهای خلاف آن متوقف شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه‌داد: مکانیزم‌های اجرایی در طرح تفصیلی همزمان دیده و به شورای شهر ارسال شد. ۲۰ درصد زمین‌ها باید صرف زمین‌های معوض شده و برای تامین سرانه های خدماتی در منطقه ۲۲ استفاده شوند.

وی با بیان اینکه عمر سکونت در محلات تهران زیر سه سال است، ادامه داد: این به معنی کاهش احساس تعلق به محله و شهر است که یکی از دلایل آن گرانی مسکن و نبود حس تعلق خاطر است و به نوبه خود تلاش کردیم از طریق ارتقا کیفیت محلات آن را جبران کنیم. در نتیجه پروژه‌های کوچک مقیاس در راستای تامین خدمات و کمک به زندگی بهتر مردم در دستور قرار گرفت.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران توضیح‌داد: شهر تهران به سمت دو قطبی شدن در حال پیش رفتن است، در نتیجه محلات ضعفا،‌ فقرا،‌ داراها و ندارها در حال پیش رفتن است و روند ناخوشایندی است که به دلیل نگاه صرف اقتصادی و سوداگری زمین و تجمع خدمات در بخش‌هایی از شهر و گرانی مسکن این اتفاق رخ داده است.

در پایان گلپایگانی خاطرنشان‌کرد: شعار “شهری برای همه” و پروژه‌های مناسب‌سازی در این راستا مورد هدف قرار گرفتند. این پروژه‌ها در تلاش هستند که شهر را برای همه از معلولان گرفته تا سالمندان مناسب‌سازی کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=42993
  • 49 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.