تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه افزایش ابتلا به آسم در ایرانی‌ها جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ممنوعیت حضور بانوان در دیدار پرسپولیس رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت

8

برخورد با اپراتورهایی که حقوق مصرف‌کننده را محترم نمی‌شمارند/ تذکر سازمان تنظیم مقررات به اپراتورها

  • کد خبر : 42984
  • 02 مهر 1399 - 11:21
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان‌کرد: با اپراتورهایی که حقوق مصرف‌کننده را محترم نمی‌شمارند، برخورد کنیم؛ سازمان تنظیم مقررات در این رابطه به اپراتورها تذکر داده است.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مصوبه خود در سال ۱۳۹۵، با کاهش ۲۰ درصدی تعرفه اینترنت، سقف تعرفه خدمات داده تلفن همراه را برای سیم‌کارت‌های دائمی به ازای هر کیلوبایت، ۰.۴ ریال و برای سیم‌کارت‌های اعتباری ۰.۶ ریال تعیین کرد تا هزینه هر گیگابایت اینترنت آزاد در سیم‌کارت دایمی حدود ۴۲ هزار تومان و در سیم‌کارت اعتباری حدود ۶۳ هزار تومان محاسبه ‌شود.

مشترکان اپراتورهای مختلف اگر از اینترنت آزاد دیتای خود استفاده کرده باشند، درمی‌یابند که این استفاده اصلا مقرون به صرفه نیست. اپراتورها در کنار تعرفه‌های عادی اینترنت، اجازه‌ی ارائه‌ی طرح‌های تشویقی هم دارند که قیمت آن‌ها کمتر از کف تعرفه عادی اپراتور تعریف شده است. باوجود بالا بودن تعرفه اینترنت آزاد، در بسته‌های اینترنتی هزینه هر گیگابایت حدود ۳۰۰۰ تومان است، اما اگر مشترکی بسته اینترنتی خریداری نکند و به صورت آزاد از اینترنت همراه خود استفاده کند، در هزینه‌های سیم‌کارتش اختلاف قیمت بسیاری به وجود می‌آید.

اکثر مشترکان تلفن همراه، از بسته‌های تشویقی اینترنت اپراتورهای همراه استفاده می‌کنند، اما با تمام شدن این بسته‌ها، اینترنت با تعرفه آزاد محاسبه خواهد شد که در مقایسه با بسته‌های تعریف‌شده در اپراتورها برای کاربران مقرون‌به‌صرفه نیست. به همین دلیل، آگاهی از زمان اتمام بسته اینترنتی اهمیت زیادی دارد. از طرفی به دلیل شکایت‌های متوالی کاربران از اپراتورهای تلفن همراه، رگولاتوری امکانی را فراهم کرده است تا مشترکان این اپراتورها بتوانند مصرف اینترنت با تعرفه آزاد را غیرفعال کنند.

 نحوه غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد پس از اتمام بسته اینترنت، برای مشترکان همراه اول با شماره‌گیری کد دستوری #۱۱۳*۱۰۰* و برای مشترکان ایرانسل با شماره‌گیری کد دستوری #۳*۲*۳*۵۵۵* است.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی در این خصوص از مصرف غیرمتعارف اینترنت مشترکان اظهار‌کرد: این بحث مهمی است که کاربران گاهی احساس می‌کنند بسته‌های اینترنت آن‌ها زودتر از موعد تمام می‌شود و اینترنت آن‌ها بدون اینکه مطلع شوند، با نرخ آزاد محاسبه می‌‎شود.

وی تصریح‌کرد: این مسئله جزو حقوق مصرف‌کنندگان است و ما موظف هستیم با اپراتورهایی که حقوق مصرف‌کننده را محترم نمی‌شمارند، برخورد کنیم؛ سازمان تنظیم مقررات در این رابطه به اپراتورها تذکر داده است.

این مقام مسئول افزود: با این پدیده برخورد خواهد شد؛ اگر شهروندانی با این پدیده مواجه هستند که بسته آن‌ها تمام شده و اطلاع‌رسانی کافی صورت نگرفته و قبض‌های نجومی برای آن‌ها آمده است، با شماره ۱۹۵ تماس بگیرند؛ قطعا با این پدیده برخورد جدی می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=42984
  • 25 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.