تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

9

انحصار در هیچ چیز خوب نیست/ رقابت، ارزش‌ آفرین

  • کد خبر : 42842
  • 31 شهریور 1399 - 12:32
انحصار در هیچ چیز خوب نیست/ رقابت، ارزش‌ آفرین
وزیر نفت بیان‌کرد: انحصار در هیچ چیز خوب نیست، گفت: رقابت، ارزش‌آفرین است.
  1. به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، بیژن زنگنه، وزیر نفت امروز دوشنبه ۳۱ شهریورماه، در مراسم امضای ۱۳ قرارداد ازدیاد برداشت میادین نفت و گاز با دانشگاه‌ها با اشاره به هفته دفاع مقدس، اظهار‌کرد: جهاد باید در تمام زندگی در جریان باشد و اگر امروز سرپا هستیم به مدد جهادگران گمنامی است که بعد از جنگ فعالیت داشتند، اکنون نیز جنگ جریان دارد، البته جنگ بدون خونریزی است.

وی ضمن تشکراز اساتید و دانشجویان این دانشگاه‌ها، تصریح‌کرد: دانشگاه و صنعت باید با هم کار کنند، آنها لازم و ملزوم هم هستند؛ باید تحمل و صبر و حوصله داشت، زیرا دانشگاه‌ها قلب پیوندی برای نفت هستند و اکنون این پیوند برقرار شده است.

وزیر نفت ادامه داد: ۹ قرارداد قبلی با اجبار امضا شد اما دانشگاهها این‌بار خودشان پیش قدم شدند؛ علاوه بر اینکه افزایش بازیافت و بهبود تولید داریم، دانشگاه و صنعت نفت نیز با هم پیوند خورده است.

در ادامه این مراسم زنگنه به توسعه فناوری در بالادست نفت اشاره کرد و افزود: چهار محور در این زمینه وجود دارد که مهمترین بخش، افزایش ضریب بازیافت است؛ اولین محور از این ۴ رکن، ظرفیت نیروی انسانی متخصص است، اینکار از سال ۷۷ آغاز شد. در طول این سال ها بسیاری از افرادی که بورسیه تحصیلی گرفتند و به خارج رفتند برگشتند و استاد شدند. بدون داشتن نیروی متخصص نمی توان از پژوهش صحبت کرد.

وی با بیان اینکه رکن بعدی پژوهش است، توضیح‌داد: خوشبختانه اکنون وضعیت به سمتی می‌رود که در پژوهش پاسخگو باشد. سرمایه گذاری مورد توجهی در آزمایشگاه‌ها شده است.  ما دانشگاه و پژوهشگاه نفت را نیز تقویت می کنیم، اما انحصار را نمی پذیریم.

وزیر نفت با اشاره به اینکه انحصار در هیچ چیز خوب نیست، گفت: رقابت، ارزش‌آفرین است؛ نکته سوم ظرفیت های حرفه ای است که توسعه پژوهش و فناوری را سامان می‌دهند، امروز اگر شخصی بخواهد کالا یا خدمتی بفروشد باید هر روز کیفیت را بالا ببرد که با پژوهش های توسعه ای محقق می‌شود؛ یکی از بخش های ظرفیت‌های حرفه‌ای، توسعه شرکت های اکتشاف و تولید است.

این مقام مسئول محور چهارم را مدیریت سیستم ها و نظام اجرا دانست و افزود: مدیریت هم فرزند فناوری است و هم می تواند آن را توسعه دهد؛ درهای پژوهشگاه نفت به روی همه محققان باز است و پارک فناوری را فعال می کنیم، صندوق پژوهش و فناوری نیز مشغول کار است.

زنگنه در پایان خاطرنشان‌کرد: همچنین از مراکز نوآوری در کنار دانشگاههاحمایت کرده و سرمایه گذاری می‌کنیم؛ در بخش پایین‌دستی نفت، قراردادهای مهمی انجام شده که نیاز به حمایت دارد تا صاحب لایسنس (دانش فنی) شویم و به فرایندهای تولید در بخش‌های پر مصرف برسیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=42842
  • 56 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.