تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» جزئیات زمان بازگشت گل‌محمدی به فوتبال بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضرورت حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن

7

طراحی ۲ نوع ماسک برای کارمندان “اپل”

  • کد خبر : 42052
  • 20 شهریور 1399 - 13:40
طراحی ۲ نوع ماسک برای کارمندان “اپل”
بنابر گزارش‌ها شرکت نامی "اپل" اخیرا دو نوع ماسک برای کارمندانش طراحی کرده است.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، از زمان شیوع بیماری همه گیر کووید_۱۹، اپل تلاش کرده است تا تجهیزات حفاظتی شخصی مانند ماسک و محافظ صورت را برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی توسعه و ارائه دهد. به تازگی شرکت اپل اقدام به تولید ماسک صورت با ظاهری “منحصر به فرد” برای کارمندان خود کرده است؛ این ماسک‌ها توسط کارمندان تیم‌های مهندسی آیفون و آیپد طراحی شده است. اگرچه هنوز تصاویری از ماسک جدید منتشر نشده است.

اما سایت مک رومرز در این باره توضیح‌داد: هفته گذشته، یک کارمند اپل تصویری از طراحی ماسک را برای سایت MacRumors ارسال کرده است و در پی آن تصویر زیر را سایت مذکور منتشر کرد.ماسک صورت اپل دارای طراحی سه لایه است که ذرات ورودی و خروجی را مانند بسیاری از ماسک‌های پارچه ای فیلتر می‌کند و می‌تواند تا پنج بار شسته شود و مورد استفاده مجدد قرار گیرد. این ماسک دارای طرحی به شکل مثلث است.

بنابر گزارشی از بلومبرگ، بخش مهندسی و طراحی اپل ماسکی با ظاهری منحصر به فرد ایجاد کرده است که شامل پوشش‌های بزرگ برای پوشاندن بینی و چانه کاربر است و همچنین قابل تنظیم است. علاوه بر آن ماسک‌های مذکور سه لایه هستند. البته این خبر سبب ناامید شدن طرفداران محصولات اپل خواهد شد؛ چراکه این ماسک‌ها برای کارکنان شرکت‌های اپل ساخته شده‌اند، نه عموم مردم. طی دو هفته آینده ماسک برای کارمندان ارسال خواهد شد.

در حال حاضر، مشخص نیست که آیا اپل قصد دارد ماسک را به طور گسترده تری توزیع کند یا خیر. این شرکت علاوه بر ماسک مذکور موسوم به “ماسک صورت اپل (Apple Face Mask)، یک ماسک جراحی شفاف به نام “کلیرماسک اپل” (Apple ClearMask) را به صورت سفارشی طراحی کرده است که این ماسک جراحی شفاف نیز به کارمندان داده خواهد شد، به طوری که مشتریان کم شنوا می‌توانند چهره کارمندان را ببینند و صحبت آنها را متوجه شوند.

به گزارش بلومبرگ، این اولین ماسک جراحی کاملاً واضح است که توسط سازمان غذا و دارو (آمریکا) تأیید شده است.اپل به بلومبرگ اطلاع داده است که کلیر ماسک را با همکاری محققان دانشگاه گالاودت (Gallaudet University)، کهن‌ترین موسسه آموزش عالی جهان مخصوص ناشنوایان در امریکا تولید کرده است.

البته لازم به ذکر است این اولین اقدام اپل در زمینه تولید تجهیزات محافظت شخصی نیست. در ماه آوریل، تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل اعلام کرد که اپل ۲۰میلیون ماسک صورت به کارمندان بهداشت در سراسر ایالات متحده اهدا خواهد کرد. این شرکت فناوری با برنامه ریزی برای حمل ۱میلیون بار در هفته، برای کارمندان بیمارستان‌ها نیز محافظ‌های صورت طراحی و تولید کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=42052
  • 26 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.