به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران در نشست مشترک با مدیرعامل سازمان مدیریت که در محل این سازمان برگزار شد، ضمن تاکید بر لزوم توجه به تابآوری به عنوان یکی از مؤلفههای توسعه پایدار شهری، اظهارکرد: ایجاد و تقویت تابآوری یکی از دستاوردهای سازمانهای خدماترسان مانند سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران است که به صورت مستقیم با مردم سر و کار دارند و در شرایط سخت معیشتی موجود، میادین میوه و تره بار تابآوری اجتماعی و اقتصادی شهر را افزایش دادهاند.
وی توزیع عادلانه خدمات شهری را یکی از مهمترین مطالبات شهروندان از مدیریت شهری دانست و تصریحکرد: تغییر نگاه به مراجعهکنندگان میادین میوه و تره بار از مشتری به شهروند، جلوهای از راهبرد «حق شهروندان بر شهر» به عنوان یکی از محورهای مورد تأکید مدیریت شهری است که در سازمان مدیریت میادین شاهد تحقق آن هستیم.
این مقام مسئول با اشاره به گزارش سازمان مدیریت میادین مبنی بر تفاوت ۳۰ تا ۴۰درصدی قیمت محصولات میادین میوه و تره بار نسبت به میانگین قیمتهای سطح شهر، ادامهداد: در «شهر زیستپذیر» که دستیابی به آن یکی از اهداف مدیریت شهری در این دوره است، رفاه شهروندان از جایگاه ویژهای برخوردار است.
محمدی ادامهداد: به این معنا که هر شهروند احساس کند نیازهای اولیه و اساسی زندگیاش قابل تأمین است و امروز سازمان مدیریت میادین در جهت تحقق این مهم گام بر میدارد؛ شهروندان از فعالیتهای سازمان مدیریت میادین رضایی دارندو
وی افزود: اگر چه شهروندان به صورت روزانه و هفتگی با میادین و بازارهای میوه و تره بار در تماس هستند و نسبت به عملکرد این مراکز به خوبی آگاهی و شناخت دارند، اما اطلاعرسانی بیش از پیش در مورد اقدامات مؤثر و خدمات گسترده سازمان مدیریت میادین به عموم شهروندان از اهمیت و ضرورت ویژهای برخوردار است.
در پایان محمدی نوع قضاوت مردم در سطوح محلی و منطقهای را با نحوه قضاوت آنها در ابعاد کلان متفاوت دانست و خاطرنشانکرد: حضور مستمر شهروندان در میادین و بازارهای میوه و تره بار، فرصت مناسب و مغتنمی را برای استفاده از فضای این مراکز در ۲۲ منطقه تهران به منظور آموزش شهروندان و آگاهسازی آنها در مورد آموزههای شهروندی فراهم آورده است.
محمدی
انتهای پیام/