تاریخ : دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

کاهش ۲۷ درصدی صادرات محصولات فولاد اعلام سقف اجاره‌بها در تهران اختصاص ۴درصد از درآمد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها احتمال کاهش صادرات محصولات فولادی رسیدگی به اقتصاد و فرهنگ از اولویت‌های مجلس دوازدهم امضای ۲۲.۵ میلیارد دلار قرارداد توسعه میادین نفتی در دولت سیزدهم امضای ۵ میلیارد دلار قرارداد نفتی با روسیه در دولت سیزدهم ایران بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی در خاورمیانه تایید طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان بررسی چند پلاک ثبتی در شورای شهر تهران تعطیلات تابستانی یک هفته‌ای شورا اعلام نرخ کرایه تاکسی‌های برقی گرمای شدید هوا باعث اختلال در سیستم ایمنی بدن جزئیات ساخت هتل ۳۰ طبقه ولنجک در کمیسیون ماده ۵ لغو روادید گردشگری کشور تونس برای ایرانی‌ها فعالیت میادین و بازارهای میوه و تره بار در عید قربان رگبار و طوفان لحظه‌ای در تهران ساده‌ترین راه مراقبت از پوست پیش شرط ۳ ستاره پرسپولیس برای تمدید قرارداد پیام عضو هیئت مدیره درباره سرمربی جدید پرسپولیس احتمال آبگرفتگی معابر در تهران بهره‌برداری از پایانه شرق در هفته دولت بهره‌برداری ۳.۵ میلیارد دلاری طرح‌های پتروشیمی در دولت سیزدهم پایان وعده بومی سازی تولید کاتالیست‌ها کاهش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۳ درصد رشد ۱.۶ درصدی تولید فولاد ایران در دو ماهه سال جاری ورود تراموای رایگان به پایتخت به زودی استرس و آسیب آن برای چهره اعلام قیمت میوه و تره بار ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ تعیین تکلیف ارتقاء ساختار اداره کل بانوان شهرداری تهران تا دو هفته آینده صادرات ورق راهکار ورود به بازارهای جهانی رشد ۵ درصدی اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ حضور کم‌رنگ قهرمانان در سینمای ایران ایران سومین تولیدکننده اوپک بازگشایی کارخانه‌های داخلی تولید اتوبوس پس از ۱۰ سال تاثیر ورزش بر عملکرد مغز

5

نیازمند اراده ملی سوم برای اداره کشور/ تصمیم تاریخی جوانان

  • کد خبر : 41746
  • 16 شهریور 1399 - 13:30
نیازمند اراده ملی سوم برای اداره کشور/ تصمیم تاریخی جوانان
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان‌کرد: نیازمند یک اراده ملی سوم برای اداره کشور هستیم، جوانان باید تصمیمی تاریخی بگیرند و منتظر فرش قرمز نباشند.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار‌کرد: امروز نیازمند یک اراده ملی سوم برای اداره کشور هستیم. اولین اراده ملی در ایران در سال ۵۶ و ۵۷ شکل گرفت و نسل اول انقلاب در کنار امام توانست کار بزرگی انجام دهد و در عالم سیاست راهی نو به نام جمهوری اسلامی را به‌وجود آورد.

وی تصریح‌کرد: دومین اراده ملی برای آزادسازی سرزمین‌های اسلامی بود که قدرت‌های بین‌الملل، صدام حسین را تحریک کردند و او به ۵ استان وارد شد و در اینجا نسل دوم، دومین اراده ملی را شکل داد و اقتدار ایران را بازگرداند، در گام دوم انقلاب در آستانه شکل‌گیری یک اراده ملی سوم توسط نسل سوم و چهارم انقلاب در حوزه اقتصاد، فرهنگ و محورهای هفتگانه رهبری در بیانیه گام‌دوم هستیم؛ سومین اراده ملی ایران باید به دست نسل سومی‌ها صورت گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینک ما در آستانه تحولات جدید در کشور هستیم، گفت: نحوه اداره، سیاست‌گذاری کشور و برنامه‌ریزی‌ها باید متحول شود، در غیر این صورت مسیرهای منفی در فرهنگ و اقتصاد ادامه می‌یابد. در چهل سال اول انقلاب با روندهای مثبت و منفی روبرو بودیم، روندهای مثبت انقلاب در حوزه سیاست، دفاع و امنیت است و این تحولات بدون بسیج اندیشمندان امکان پذیر نیست. باید بسیجی از اندیشکده ها و نخبه‌ها و پژوهشگاه‌ها در موسسات فرهنگی وکسب وکارها صورت گیرد. تا تحول در بخش‌های فکری و اندیشه‌ای شکل نگیرد تحولی در فرهنگ و اقتصاد صورت نخواهد گرفت.

رضایی ادامه‌داد: در گذشته پژوهش‌های کارشناسی، نظری و مطالعاتی داشته‌ایم، اکنون سومین موج اندیشه ورزی را دنبال می‌کنیم. تحولات چهل ساله دوم انقلاب متکی به فعالیت و تلاش است. به عنوان حامیان اندیشگاهی بر روی مجمع حساب کنید. هر اندیشکده ای می‌تواند ده‌ها گروه خودجوش را ساماندهی کند. ارائه فکر بدون مطالبه ما را به جایی نمی‌رساند.

وی دومین مسأله، تحول در دولت دانست و افزود: امروز دیوان‌سالاری و نحوه حکمرانی در اقتصاد و فرهنگ بزرگترین مانع پیشرفت کشور است و این را باید تغییر داد. اگر نیروهای انقلاب می‌گفتند باید شاه را ساقط کنیم، اگر نیروهای دفاع مقدس می‌گفتند باید صدام را ساقط کنیم شما باید یک دولت نو و یک تنظیم رابطه جدید میان دولت و نظام و دولت با مردم پیدا کنید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام این را هم گفت که در دهه اول انقلاب وقتی بسیجی‌ها به جبهه اعزام می‌شدند، خبرنگاران خارجی زیاد به جبهه می‌آمدند و با اینها صحبت می‌کردند و می‌گفتند جوان! کجا می‌خواهی بروی؟ می‌گفتند خرمشهر با هدف اینکه راه قدس از کربلا می‌گذرد و طرف فکر می‌کرد این فرد دیروز خدمت امام بوده و حکمی از امام گرفته که به خرمشهر برود و از آنجا هم حمله کند و تا قدس پیش برود. چنین روحیه‌ای در حال حاضر در میان جوانان ما کشته شده است.

رضایی در پایان با بیان اینکه همه جوانان باید خود را نماینده نظام و انقلاب بدانند، خاطرنشان‌کرد: همه باید حس انقلابی در خود شکل بدهند و به صحنه و میدان بیایند منتهی هم در چارچوب نظریه‌پردازی و اندیشه ورزی و هم در چارچوب مطالبه گری به گونه‌ای که خود را نماینده انقلاب و ملت ایران بدانند. این کشور و این نظام متعلق به هیچ گروه خاصی نیست و متعلق به ملت ایران است مخصوصاً جوان‌های کشور و جوانان باید تصمیمی تاریخی بگیرند و منتظر فرش قرمز نباشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=41746
  • 63 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.