تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اعلام زمان دقیق واریز یارانه‌ها تمدید قراردادهای اجاره تنها معاملات بازار مسکن احتمال افزایش خاموشی صنایع در تابستان تاخیر برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعتقاد به ناکارآمدی زاکانی در شهرداری تهران استفاده قانون تامین مالی تولید از ظرفیت بازار سرمایه صادرات دغدغه تولیدکنندگان فولاد اتمام ذخایر سنگ آهن تا ۱۹ سال آینده احیای ظرفیت‌های گردشگری در دولت سیزدهم ضرورت اجرای سریع همسان سازی حقوق بازنشستگان افزایش تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ دریافت کارت آزمون از طریق پنجره ملی خدمات دولت سیستم ایمنی انسان‌ تحت تاثیر سلامت خواب توصیه‌های طب ایرانی برای آلرژی‌های فصل بهار شناسایی و پلمب ۴۰۰ خانه پلاک قرمز در پایتخت ضرورت مکان‌یابی محل جدیدی برای مدیریت پسماند تهران افتتاح دهمین یاورشهر برای بانوان رونمایی از «اسطرلاب» دوره سلجوقی در موزه شهر قزوین محرومیت ستاره پرسپولیس شمارش معکوس برای چند سورپرایز در استقلال معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد

4

وضعیت آشفته تابلوهای تبلیغات شهری

  • کد خبر : 41710
  • 16 شهریور 1399 - 11:02
وضعیت آشفته تابلوهای تبلیغات شهری
عضو شورای شهر تهران درباره ساماندهی تابلوهای تجاری و صنفی سازمان زیباسازی تذکر داد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، ناهید خداکرمی در جلسه امروز شورای شهر با نشان دادن تصاویری از تبلیغات شهری بیان کرد: شهر تهران از نظر بصری در وضعیت آشفته و ناخوشایندی قرار دارد، که یک سری مربوط به عناصر معماری در مقیاس بزرگ مانند ساختمان ها است که متاسفانه بهبود نما و منظره آنها زمان طولانی می خواهد و یکسری هم عناصر کوچک هستند که ساماندهی و تغییر آنها با وجود آنکه ساده و کم هزینه است، نقش مؤثری در بهبود سیما و منظر شهری دارد. از جمله این عناصر کوچک، تابلو های تجاری و صنفی است که باید هماهنگ با سیمای شهر باشند میتواند سیمای شهر را شکیل تر و مطلوب تر بنمایش بگذارد. رعایت اینکه یک تابلو چه رنگی باشد، چند درصد سطح در معرض دید واحد تجاری را در بر بگیرد، ،چه فونت و ابعادی داشته باشد مهم است و نمی شود از فضایی که متعلق به مردم است هر طور که دلخواه است برای تبلیغات استفاده کرد، این بی نظمی و آشفتگی با مشارکت و پرداخت هزینه توسط واحد های تجاری مستقر در مناطق و محلات براحتی قابل بهبود است. قطعاً هیچ واحد تجاری اجازه ندارد تا تابلویی نصب کند که برای مثال ابعاد آن بیش از ۱۵% از سطح بیرونی خود باشد.

به همین دلیل به شهردار تهران تذکر داده می شود با توجه به مصوبات مربوطه از شورای اول تا چهارم (بشماره ۱۶۰۲۱۳۵۲۶۴۳۵ مورح ۹۴/۱۰/۱۲ ، ۱۶۰۲۰۹۴۱۷۶۷۷ . ۱۶۰۲۰۸۵۱۵۲۹۸ و ۱۶۰۱۹۰۷۱۱۶۷۴ و مصوبه اصلاحی مورخ ۰۷/۱۱/۱۳۹۷ شورای پنجم ) علاوه بر توجه به اخذ عوارض تابلو ها، نسبت به ساماندهی تابلو های واحد های تجاری صنفی و اداری اقدام کند و در صدور مجوز نصب تابلو ها، طراحی، ارتفاع، فونت، رنگ، اندازه، نورپردازی، میزان بیرون زدگی و شیوه نصب تابلو در ابعاد استاندارد منطبق با بافت و هویت هر منطقه اقدام کند و ضمن جلوگیری از آشفتگی بصری برای سلامت روح و روان شهروندان و نظم بخشی به المان های بصری بر اساس ضوابط طراحی شهری در هر راسته اقدام عاجل بعمل آورد .

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=41710
  • 38 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.