به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، ناهید خداکرمی در جلسه امروز شورای شهر با نشان دادن تصاویری از تبلیغات شهری بیان کرد: شهر تهران از نظر بصری در وضعیت آشفته و ناخوشایندی قرار دارد، که یک سری مربوط به عناصر معماری در مقیاس بزرگ مانند ساختمان ها است که متاسفانه بهبود نما و منظره آنها زمان طولانی می خواهد و یکسری هم عناصر کوچک هستند که ساماندهی و تغییر آنها با وجود آنکه ساده و کم هزینه است، نقش مؤثری در بهبود سیما و منظر شهری دارد. از جمله این عناصر کوچک، تابلو های تجاری و صنفی است که باید هماهنگ با سیمای شهر باشند میتواند سیمای شهر را شکیل تر و مطلوب تر بنمایش بگذارد. رعایت اینکه یک تابلو چه رنگی باشد، چند درصد سطح در معرض دید واحد تجاری را در بر بگیرد، ،چه فونت و ابعادی داشته باشد مهم است و نمی شود از فضایی که متعلق به مردم است هر طور که دلخواه است برای تبلیغات استفاده کرد، این بی نظمی و آشفتگی با مشارکت و پرداخت هزینه توسط واحد های تجاری مستقر در مناطق و محلات براحتی قابل بهبود است. قطعاً هیچ واحد تجاری اجازه ندارد تا تابلویی نصب کند که برای مثال ابعاد آن بیش از ۱۵% از سطح بیرونی خود باشد.
به همین دلیل به شهردار تهران تذکر داده می شود با توجه به مصوبات مربوطه از شورای اول تا چهارم (بشماره ۱۶۰۲۱۳۵۲۶۴۳۵ مورح ۹۴/۱۰/۱۲ ، ۱۶۰۲۰۹۴۱۷۶۷۷ . ۱۶۰۲۰۸۵۱۵۲۹۸ و ۱۶۰۱۹۰۷۱۱۶۷۴ و مصوبه اصلاحی مورخ ۰۷/۱۱/۱۳۹۷ شورای پنجم ) علاوه بر توجه به اخذ عوارض تابلو ها، نسبت به ساماندهی تابلو های واحد های تجاری صنفی و اداری اقدام کند و در صدور مجوز نصب تابلو ها، طراحی، ارتفاع، فونت، رنگ، اندازه، نورپردازی، میزان بیرون زدگی و شیوه نصب تابلو در ابعاد استاندارد منطبق با بافت و هویت هر منطقه اقدام کند و ضمن جلوگیری از آشفتگی بصری برای سلامت روح و روان شهروندان و نظم بخشی به المان های بصری بر اساس ضوابط طراحی شهری در هر راسته اقدام عاجل بعمل آورد .
انتهای پیام/