تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اعلام زمان دقیق واریز یارانه‌ها تمدید قراردادهای اجاره تنها معاملات بازار مسکن احتمال افزایش خاموشی صنایع در تابستان تاخیر برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعتقاد به ناکارآمدی زاکانی در شهرداری تهران استفاده قانون تامین مالی تولید از ظرفیت بازار سرمایه صادرات دغدغه تولیدکنندگان فولاد اتمام ذخایر سنگ آهن تا ۱۹ سال آینده احیای ظرفیت‌های گردشگری در دولت سیزدهم ضرورت اجرای سریع همسان سازی حقوق بازنشستگان افزایش تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ دریافت کارت آزمون از طریق پنجره ملی خدمات دولت سیستم ایمنی انسان‌ تحت تاثیر سلامت خواب توصیه‌های طب ایرانی برای آلرژی‌های فصل بهار شناسایی و پلمب ۴۰۰ خانه پلاک قرمز در پایتخت ضرورت مکان‌یابی محل جدیدی برای مدیریت پسماند تهران افتتاح دهمین یاورشهر برای بانوان رونمایی از «اسطرلاب» دوره سلجوقی در موزه شهر قزوین محرومیت ستاره پرسپولیس شمارش معکوس برای چند سورپرایز در استقلال معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد

7

دسترسی راحت شهروندان به زیرساخت‌های ورزشی

  • کد خبر : 41643
  • 15 شهریور 1399 - 13:15
رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی بیان‌کرد: شهروند بدون در نظر گرفتن تبعیض و با رعایت عدالت و متناسب با نیازهای خود به زیرساخت‌های ورزشی دسترسی یابد.

به گزارش سرویس ورزشی افق تهران، افشین ملایی، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی اظهار‌کرد: توسعه فعالیت‌های ورزشی با هدف اصلاح سبک زندگی امریست که نیاز به پشتیبانی همه جانبه دارد. در رویکرد جدید فدراسیون که بازاریابی اجتماعی است، براساس الگوهای موثر سعی بر آن داریم تا همه ابعاد توسعه ورزش همگانی را توامان در قالب یک نگاه سیستمی ببینیم. با نگاه بازاریابی اجتماعی با هدف اصلاح رفتار شهروندان باید در چند سطح مداخلات و اقداماتی انجام دهیم. در سطح کلان سیاست‌گذاری‌ها، تصمیمات ملی و تصویب قوانین در حمایت از تشویق فعالیت‌های ورزشی توسط شهروندان باید اتخاذ شود.

وی تصریح‌کرد: سطح دومی که بعد از تصویب قوانین، مقررات و سیاست‌های تشویقی به آن می پردازیم، سطح میانی است که عمده توجه این سطح معطوف به مدیرانی است که در شهرداری‌ها نسبت به توسعه زیرساخت‌های شهری اقدام می‌کنند. نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که شهروندان شرایط مطلوبی را از نظر حجم و میزان فعالیت ورزشی و بدنی داشته باشند اما زیرساخت‌های شهری از این عملکرد و رفتارها حمایت نکنند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی این را هم گفت که به همین دلیل در حلقه میانی بایستی با شهرداران متناسب با رویکرد جدید به تفاهم مشترکی برسیم که همزمان با تصویب قوانین حمایتگر از فعالیت ورزشی شهروندان، محل زیست آنان در توسعه زیرساخت‌ها به گونه‌ای باشد که شهروند بدون در نظر گرفتن تبعیض و با رعایت عدالت و متناسب با نیازهای خود به زیرساخت‌های ورزشی دسترسی یابد. یعنی هر شهروند ایران به راحتی به مسیرهای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و بوستان‌ها و پارک‌های ورزشی دسترسی یابد.

ملایی افزود: برای اینکه بتوانیم به چنین فضایی نزدیک شویم، اصلی‌ترین عنصر تحقق این فضا شهرداری‌ها هستند که باید اهمیت و اولویت شهروندان در طراحی‌های شهری، توسعه پیاده‌راه‌ها و افزایش مسیرهای امن دوچرخه‌سواری و مکان‌هایی که شهروندان بتوانند با حفظ امنیت و جایگاه اجتماعی خود به فعالیت‌های ورزشی بپردازند را مد نظر قرار دهند. برای اینکه به همراهی شهرداران به سمت توسعه زیرساخت‌ها برویم با تعاملی که با کمیسیون کلان شهرهای کشور داشتیم، در صدد هستیم شورای سیاست‌گذاری توسعه شهرهای فعال ایران را فعال کنیم.

وی در خصوص هدف از تشکیل این شورا با حضور شهرداران کلانشهرها توضیح‌داد: تعامل با فدراسیون ورزش‌های همگانی و با استفاده از جذابیت‌هایی که شهر فعال می‌تواند برای شهر مورد نظر داشته باشد، در یک تعامل دو سویه و برد برد به سمت تحقق شهر فعال و استفاده از امتیازات این برند که می‌تواند عملکرد کیفی شهردار و شورای شهر را در پاسداشت سلامت شهروندان اثبات کند، گام بردارند.

ملایی خاطرنشان‌کرد: طرح هدف فدراسیون شفا (شهرهای فعال ایران) است و در این پروژه براساس فرآیندی که تدوین شده شهرها با اعلام نامزدی آن شهر و انجام تحلیل‌های آماری مبتنی بر نیاز شهروندان، توسعه زیرساخت‌های فعالیت‌های ورزش همگانی را در دستور کار خود قرار می‌دهند و با انجام طرح‌های هدفمند نسبت به افزایش فضاهای ورزشی مورد نیاز اقدام می‌کنند و در هر مرحله از برند مورد نظر استفاده لازم را خواهند کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=41643
  • 41 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.