تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

14

اولین مسیر ویژه تردد دوچرخه منطقه ۱۲

  • کد خبر : 41485
  • 12 شهریور 1399 - 18:29
اولین مسیر ویژه تردد دوچرخه منطقه ۱۲
معاون حمل و نقل و ترافیک قلب طهران از احداث اولین مسیر ویژه تردد دوچرخه در خیابان بهشت منطقه 12 خبر داد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، زینب عبادی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: عملیات عمرانی احداث این مسیر که بخشی از یک شبکه ۳۸ کیلومتری مسیر تردد دوچرخه برای احداث در سال جاری است، اواسط مردادماه آغاز شد و اکنون به پایان رسیده است.

وی با تأکید بر این نکته که این مسیر جزو اولین معابری است که به مسیر درجه یک تردد دوچرخه مجهز شده، درباره برنامه‌های عملیاتی در حوزه مسیرهای تردد دوچرخه در این منطقه افزود: با توجه به موقعیت خاص منطقه ۱۲ از جنبه مرکزیت‌داشتن این منطقه در تهران، توجه به احداث مسیرهای تردد منطقه از زمان احداث پیاده‌راه‌های آن، همواره مورد توجه بوده و بعد از گسترش و توسعه پیاده‌راه‌ها در محدوده بازار تهران، مانند خیابان‌های ۱۵ خرداد، ناصرخسرو و صور اسرافیل، اولین‌ مسیرهای ویژه ما در این معابر شروع به احداث کرد.

عبادی به احداث معابر ویژه دوچرخه، بعد از معابر پیاده‌راهی در داخل بوستان‌ها اشاره کرد و گفت: اولین بوستانی که در این منطقه مجهز به مسیر دوچرخه شد، پارک شهر که قدیمی‌ترین بوستان تهران به شمار می‌رود، بود و در حال حاضر با توسعه بوستان زندگی در محله هرندی ناحیه ۴ منطقه، برنامه احداث مسیر ویژه در این بوستان در دست احداث است که پس از پایان عملیات عمرانی، این مسیر ایجاد خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه در مورد برنامه‌های آتی در این زمینه توضیح داد: به منظور حفظ یکپارچگی مسیرها در سطح منطقه و طبق سند توسعه دوچرخه‌سواری شهر تهران، مسیرهایی هم مانند خیابان فردوسی، خیابان ۱۷ شهریور و در برخی نقاط در پیاده‌راه‌ها همچون خیابان شوش و خیابان مجاهدین اسلام در دست برنامه‌ریزی داریم، به گفته وی این منطقه تقریباً درصدد طراحی رینگی است که دوچرخه‌‌سواران بتوانند در همه سطح منطقه هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت تردد کنند که بخشی از این رویداد در سال جاری و بخشی از آن در سال آینده به انجام خواهد رسید.

عبادی در توضیحی در مورد پوشش همگانی حمل و نقل منطقه ۱۲ گفت: تقریباً به جز خط ۳ مترو، تمام خطوط مترو از این منطقه عبور می‌کنند و این نشان‌دهنده این نکته است که این منطقه از نظر پوشش حمل و نقل همگانی، مثل توسعه خطوط مترو و اتوبوس از پوشش کاملی برخوردار است. در کنار این توسعه مسیر تردد دوچرخه می‌تواند به یکپارچگی تردد در مسیرهای حمل‌ونقل عمومی کمک کنند؛ به این ترتیب که حتماً باید ایستگاه‌های متروی منطقه به مسیر تردد دوچرخه نیز مجهز شوند.

وی با اشاره به وجود محدودیت‌هایی نظیر قدیمی‌بودن بافت این منطقه و کم‌بودن عرض معابر برای مسیر احداث دوچرخه تصریح کرد: از دیگر محدودیت‌ها بحث تردد موتورسواران است. تردد بالای موتورسیکلت در این منطقه و احتمال عبور این موتورها از مسیر ویژه تردد دوچرخه، نشان از به‌خرج‌دادن دقت عمل بیشتر در طراحی مسیرهاست. مسیرها باید به صورت هوشمندانه طراحی شود که در آینده تبدیل به مسیر تردد موتور نشود.

عبادی در پایان از وجود دو پارکینگ در دو ایستگاه متروی شهدا و ایستگاه مولوی خبر داد و گفت: برای دوچرخه‌سواران این دو محدوده پارکینگ‌هایی نیز در نظر گرفته شده که بتوانند دوچرخه‌های خود را نزدیک مترو پارک کنند و با مترو به ادامه مسیرهای خود بپردازند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=41485
  • 59 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.