تاریخ : یکشنبه, ۲۷ خرداد , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

احتمال آبگرفتگی معابر در تهران بهره‌برداری از پایانه شرق در هفته دولت بهره‌برداری ۳.۵ میلیارد دلاری طرح‌های پتروشیمی در دولت سیزدهم پایان وعده بومی سازی تولید کاتالیست‌ها کاهش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۳ درصد رشد ۱.۶ درصدی تولید فولاد ایران در دو ماهه سال جاری ورود تراموای رایگان به پایتخت به زودی استرس و آسیب آن برای چهره اعلام قیمت میوه و تره بار ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ تعیین تکلیف ارتقاء ساختار اداره کل بانوان شهرداری تهران تا دو هفته آینده صادرات ورق راهکار ورود به بازارهای جهانی رشد ۵ درصدی اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ حضور کم‌رنگ قهرمانان در سینمای ایران ایران سومین تولیدکننده اوپک بازگشایی کارخانه‌های داخلی تولید اتوبوس پس از ۱۰ سال تاثیر ورزش بر عملکرد مغز اعلام مبلغ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان جزئیاتی از نمایش ۲۸۰ اثر تاریخی ایران در شانگهای چین شرط استقلال برای تمدید قرارداد ستاره تیم نکونام جدایی قطعی دو بازیکن از استقلال ساماندهی تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد اولویت‌ کمیسیون شوراها تبعات منفی کاهش ۷۶ درصدی صادرات فولاد ایران ضرورت توجه به “سامانه‌های شارژ برقی” در پایتخت چراغ سبز شورای شهر تهران برای احداث “تراموا” در پایتخت فولاد سبز راه‌حل‌ کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بهره‌برداری ۳.۵ میلیارد دلاری طرح‌های پتروشیمی در دولت سیزدهم نگرانی از محدودیت و قطعی برق صنایع فولادی جزئیات جدید از افزایش قیمت سوخت زمان‌بندی و جزییات جدید از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان معادن ایران سرمایه خفته ملی وزارت نفت موظف به پرداخت مابه‌التفاوت هزینه تاکسی‌‎های برقی ممنوعیت استفاده از جوش‌شیرین در نانوایی‌ها رونمایی از ۱۰۰ اتوبوس جدید در پایتخت ورود اتوبوس‌های برقی چینی به تهران تا پایان سال تکمیل پرونده خطوط ۶ و ۷ متروی تهران تا پایان سال جزئیات پرونده تخته فرش سرقت شده کاخ سعدآباد

8

وظیفه رئیس جمهور هدایت نخبگان برای اداره کشور

  • کد خبر : 41341
  • 10 شهریور 1399 - 12:32
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین بیان‌کرد: رئیس جمهور باید بخش‌های مختلف نخبگان کشور را مدیریت کند.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، در خصوص برنامه جامعه اسلامی مهندسین به عنوان یک تشکل اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، به ارئه توضیح پرداخت و اظهار‌کرد: تا زمانی که چند حزب فراگیر قدرتمند و بانفوذ در کشور نداشته باشیم، این گرفتاری را همیشه خواهیم داشت. از یکسال قبل از انتخابات، جناح‌های مختلف کشور دائما جلسه می‌گذارند و برای  وحدت درون جریانی تلاش می کنند که مقدار زیادی از انرژی فعالان سیاسی را میگیرد البته چاره‌ای هم نداریم؛ اصلاح طلبان هم همین مشکل را دارند و هر انتخاباتی که پیش می‌آید مجبورند با احزاب کوچک و پراکنده جلسه تشکیل دهند.

وی تصریح‌کرد: البته یکسری تلاش‌هایی شروع شده و شخصیت‌ها هم کم کم فعال می‌شوند. چشم‌انداز ما این است که به امید خدا همه اصولگرایان به یک وحدت کامل می‌رسند البته این به آن معنا نیست که به هدف کامل برسیم بعضی وقت‌ها ممکن است  ۷۰ تا ۸۰ درصد به اهداف خود برسیم. امیدوارم برای انتخابات ۱۴۰۰ بتوانیم از میان چند جناح مشهور کشور چند نامزد خوب، قدر و مدبر داشته باشیم تا رقابت سالمی شکل بگیرد.

این مقام مسئول در پاسخ به پرسشی درباره احتمال نامزدی‌اش در انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری گفت: بارها گفته‌ام که اصلا قصد ورود به انتخابات را ندارم اما به عنوان یک شخصیت سیاسی فعال هستم؛ درباره نامزدی احتمالی علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و احتمال حمایت جامعه اسلامی مهندسین نیز باید بگویم، فکر می‌کنم از الان نباید وارد اسامی افراد شد. همانطور که گفتم به دلیل نداشتن چند حزب قدرتمند و فراگیر معمولا داوطلبان از چندماه مانده به انتخابات مطرح می‌شوند و بحث‌ها جدی می‌شود. الان هم ۳۰ تا ۴۰ اسم در رسانه‌ها مطرح شده است و چند روز قبل هم ۱۵ عکس از شخصیت‌ها با مشخصات منتشر شده بود که اسم من هم بود ولی من رسما به خبرگزاری‌ها اعلام کردم که قصد ورود ندارم تا دست کم محیط رقابت را خلوت‌تر کنم.

وی درباره ویژگی و تخصص مناسب برای رئیس جمهوری آینده برای حل مشکلات کشور، نیز توضیح‌داد: رئیس جمهور باید بخش‌های مختلف نخبگان کشور را مدیریت کند. اگر اقتصاددانی باشد که از سیاست چیزی نداند یا متخصص امور بین‌الملل باشد اما اقتصاد نداند به کار نمی‌آید حتی پیدا کردن فردی که این تخصص‌ها را داشته باشد، ممکن نیست. بنابراین باید شخصیت باتدبیری که دارای تجربه در کارهای حاکمیتی و کلان باشد، وارد عرصه شود؛ رئیس جمهوری، شخصیتی است که کارگزاران اجرایی کشور را انتخاب و مدیریت می‌کند و در ضمن باید بتواند با مجلس و قوه قضاییه همکاری کند. فکر می‌کنید مثلا یک اقتصاددان یا دکتر اقتصاد بر سرکار بیاید می تواند کشور را نجات دهد؟ اینطور نیست! اگر مشکلات اقتصادی  را از ۱۰ متخصص اقتصاد بپرسید به احتمال زیاد با ۱۰ پاسخ  متفاوت مواجه می‌شوید.

باهنر در پایان خاطرنشان‌کرد: اقتصاد علم محض نیست بلکه دانش تجربی چون پزشکی است. ممکن است در مورد یک درمان بیماری، پزشکان نسخه‌های متفاوت ارائه دهند. بنابراین رییس جمهوری کسی است که از نخبگان جامعه در رشته‌های مختلف به شکل مفید استفاده کند و بتواند آنها را مدیریت کند؛ یک طنز سیاسی می‌گویم بعضی از آقایان که  با ۱۵ تا ۲۰ میلیون رای رییس جمهور می‌شوند تصور می‌کنند که به انداز شمار رای دهندگان می‌فهمند. کسب آرای زیاد به معنای محبوبیت است نه بالا رفتن فهم و عقل! اما باید از خرد جمعی استفاده کنند و بجای یک فرد که مدعی است همه چیز را می‌داند باید سیستم و ساختار، مملکت را اداره کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=41341
  • 46 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.