تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

6

هزینه کرد ۷۰ درصد بودجه شهرداری در سازمان‌های تابعه

  • کد خبر : 41199
  • 07 شهریور 1399 - 11:23
هزینه کرد ۷۰ درصد بودجه شهرداری در سازمان‌های تابعه
عضو شورای شهر تهران بیان‌کرد:۷۰ درصد بودجه شهرداری تهران در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه هزینه می‌شود.

به گزارش سرویس شواری شهر افق تهران، بهاره آروین، عضو شورای اسلامی شهر تهران، اظهار‌کرد: حضور در یک جایگاه باید هدفمند باشد، تا اهداف با جدیت پیگیری شوند. به نظر من وقتی اهداف به نتیجه رسید باید جایگاه‌ها در اختیار دیگران قرار بگیرد تا ظرفیت‌های دیگری فعال شوند؛ هدف اصلی من در جایگاه هیئت رئیسه شورا در سه سال گذشته، تحقق نهاد شورا بود. جایگاه هیئت رئیسه فرصت خوبی برای تحقق این هدف فراهم کرد. خوشبختانه با انسجام و یک دستی در شورا برای تحقق این مطالبه توانستیم خیلی خوب آن را به سرانجام برسانیم و بیش از آنچه که انتظار داشتیم پیش رفتیم.

وی تصریح‌کرد: در ابتدا فقط انتظار داشتیم آراء نمایندگان شفاف باشد و ثبت شود. اما بعد از آن مشروح مذاکرات شورا در قالب‌های سند باز و ماشین خوان همراه با آرا و صوت جلسات تهیه و منتشر شد. همه این کار‌ها برای نخستین بار در کشور انجام شد و حالا شورای شهر نماد و الگویی برای شفافیت پارلمانی است. امیدوارم دیگر نهاد‌های شورای پارلمانی بویژه مجلس شورای اسلامی از این تجربه شورای شهر الگوبرداری کنند.

عضو شواری شهر تهران با اشاره به اینکه در وبسایت شورا برای تحقق شفافیت قالبی فراهم کردیم، گفت: این قالب هم با الزامات نهادی و جامعه همخوانی دارد و هم قابلیت دسترسی برای شهروندان را فراهم می‌کند. دستور جلسات همراه با ضمائم آن به روز بارگذاری می‌شود. در عین حال گردش کار، بررسی طرح‌ها و لوایح در شورا هم تمام الکترونیک شده است؛ با دستیابی به این اهداف که به همت و پیگیری همکارانم در شورا، اعضای هیئت رئیسه، بدنه کارشناسی شورای شهر انجام گرفت صلاح را در این دیدم جایگاه هیئت رئیسه را برای قرار گرفتن دوستان دیگر فراهم کنم تا بتوانم چند کار مهم و ناتمام در شهرداری درباره شفافیت به اتمام برسانم.

به اعتقاد آروین برای به سرانجام رسیدن کار باید انرژی و تمرکزم را جمع کرده و روی چند کار بگذارد. یک سال دیگر تا پایان این دوره از شورای اسلامی شهر تهران باقی مانده است و ما ۴ کار مهم در حوزه شفافیت شهرداری داریم. ترجیح می‌دهم در کمیته شفافیت روی آن‌ها متمرکز شوم که اهمیت بسزایی دارند. امیدوارم در آخر دوره از آن‌ها به عنوان دستاورد‌های شورای پنجم گزارش خوبی به مردم ارائه کنیم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران یکی از مهمترین این اقدامات را تمام الکترونیک کردن فرایند صدور پروانه و دیگر مجوز‌های شهرداری دانست و افزود: به هر حال سالیان سال این گلوگاه فساد در شهرداری تهران بوده است. ما اقدامات خوبی در سه سال گذشته داشته ایم، اما تمام الکترونیک کردن کل فرایند چیزی است که هدف گذاری کرده ام تا در سال آخر شورا انجام شود.
وی گفت: تمام الکترونیک شدن فرایند انواع معاملات در شهرداری تهران اهمیت زیادی دارد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد گلوگاه‌های اولویت فساد در حوزه شهرسازی؛ فرایند صدور پروانه و در حوزه معاملات هستند. برای مقابله با این فساد‌ها اقدامات خوبی انجام گرفته، اما به سرانجام رسیدن نهایی آن‌ها مستلزم تلاش متمرکز در سال آخر شوراست؛ همچنین حوزه املاک شهرداری تهران حوزه بسیار مقاومی در مقابل شفافیت بوده است. در این خصوص تلاش زیادی کردیم. برطرف شدن آن هم به یک انرژی و توان متمرکزی نیاز دارد تا بتوانیم شفافیت در حوزه املاک را محقق کنیم و در نهایت بحث تاریک خانه واحد‌های تابعه است.
آروین در پایان خاطرنشان‌کرد: ۷۰ درصد بودجه شهرداری تهران در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه هزینه می‌شود که از نظارت سیستماتیک شورای شهر دور است. ان شاءالله در حد توان بتوانیم نوری بر تاریک خانه واحد‌های تابعه بیاندازیم. این ۴ کار اولویت دار است که انرژی مضاعفی را می‌طلبد که برای به سرانجام رسیدن آن باید روی آن‌ها متمرکز شویم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=41199
  • 46 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.