تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

8

تخصیص اعتبار ۴۴میلیون دلار ارز دولتی برای تولید تجهیزات پزشکی

  • کد خبر : 41150
  • 06 شهریور 1399 - 13:50
تخصیص اعتبار ۴۴میلیون دلار ارز دولتی برای تولید تجهیزات پزشکی
مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو بیان‌کرد: بیش از ۴۴میلیون دلار ارز دولتی برای واردارت مواد اولیه تولید تجهیزات پزشکی اختصاص یافت.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، سید حسین صفوی، مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اظهار‌کرد: با توجه به نام گذاری سال ۱۳۹۹ به نام “جهش تولید” از سوی مقام معظم رهبری و همچنین سیاست های ابلاغی وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو در حمایت از تولید داخل، شاهد رشد ۱۶۰ درصدی تعداد شرکت های تولیدکننده تجهیزات و ملزومات پزشکی نسبت به سال ۱۳۹۷ می باشیم.

وی تصریح‌کرد: تعداد تولیدکنندگان فعال حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی که از اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی پروانه ساخت دریافت کرده اند، از ۵۳۰ شرکت در ابتدای سال ۹۷ به ۶۲۸ شرکت در ابتدای سال ۱۳۹۸ و در حال حاضر به بیش از ۸۶۰ شرکت افزایش داشته است و شاهد رشد ۶۰ درصدی در تعداد تولیدکنندگان نسبت به سال۱۳۹۷ می باشیم؛ افزایش ثبت بیش از ۶۵۸۰ پرونده در سال ۱۳۹۷ در سامانه صدور پروانه ساخت تجهیزات و ملزومات پزشکی برای تولید داخل بابت مواد اولیه و قطعات ساخت به ۹۷۳۰ پرونده، بیانگر هدف گذاری سیاست های کلان وزارت بهداست در راستای جهت دهی و برنامه ریزی حمایت از تولید داخل و جهش تولید است.

به گفته این مقام مسئول به منظور تحقق جهش تولید فقط در سه ماهه اول امسال بیش از ۴۴میلیون دلار ارز دولتی برای واردات مواد اولیه تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی اختصاص یافت؛ با بروز بیماری کرونا از ابتدای اسفندماه ۱۳۹۸، صدور مجوز فوری با حداقل اسناد و با رعایت ضوابط فنی و کیفی برای اقلام ضروری مقابله با کرونا به منظور افزایش تولید و تامین نیاز داخلی انجام شد. بطوریکه تعداد تولیدکنندگان اقلام مرتبط با کرونا که پروانه ساخت دریافت کرده اند به میزان ۶۳۰ درصد رشد و افزایش داشته است و در برخی اقلام همانند کیت تشخیص کرونا، پالس اکسی متر انگشتی و تب سنج که تولیدکننده ای نداشتیم، به تولید و حتی صادرات رسیده ایم‌.

صفوی ادامه‌داد: حرکت تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی به سمت اقلام با تکنولوژی بالا و فناوری های نوین است که در تولید دستگاه های ماشین بیهوشی، تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) و شتاب دهنده خطی در درمان بیماران سرطانی شاهد آن هستیم و صادرات ۳۰ میلیون دلاری تجهیزات و ملزومات پزشکی ساخت ایران به پنج قاره دنیا در سال ۱۳۹۸ محقق شد.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، اشاره ای هم به  تولید تجهیزات پزشکی مرتبط با کرونا کرد و افزود: تعداد تولید کنندگان ماسک سه لایه قبل از شیوع کرونا ۱۱ تولیدکننده بود که تعداد تولید کنندگان آن بعد از شیوع کرونا به ۷۷ شرکت رسید. همچنین در زمینه ماسک سوپاپ دار قبل از شیوع کرونا تولیدکننده ای در کشور نداشتیم، اما  بعد از شیوع کرونا در این حوزه ۵۵ تولیدکننده وجود دارند؛ در زمینه البسه کاورال قبل از شیوع کرونا دو تولیدکننده داشتیم که بعد از شیوع کرونا به ۴۰ تولیدکننده رسیده اند.  در زمینه تب سنج مادون قرمز تعداد تولید کنندگان قبل از شیوع کرونا صفر بود اما بعد از شیوع کرونا دو تولیدکننده در این زمینه داریم. همچنین در زمینه پالس اکسی متر انگشتی تولیدکننده ای در کشور وجود نداشت. در حالی که بعد از شیوع کرونا یک تولیدکننده در این حوزه اقدام کرده است.

صفوی در پایان خاطرنشان‌کرد: برای تامین پالس اکسی متر رومیزی تعداد تولید کنندگان قبل از شیوع کرونا دو شرکت بود که بعد از شیوع کرونا نیز فعالیت می کنند. در حوزه دستگاه ونتیلاتور تعداد تولید کنندگان قبل از شیوع کرونا سه شرکت بود که همچنان فعالند. در زمینه سی پپ و بای پپ تعداد تولید کنندگان قبل از شیوع کرونا دو شرکت بود که این شرکت ها هم همچنان فعالند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=41150
  • 30 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.