تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

11

غلبه رویکرد خودرو محوری در تهران

  • کد خبر : 40800
  • 02 شهریور 1399 - 9:15
غلبه رویکرد خودرو محوری در تهران
رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان‌کرد: واقعیت این است که طی دهه های گذشته، شهر تهران شاهد غلبه رویکرد خودرو محوری بجای شهروند محوری بوده است.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در آیین افتتاح میدانگاه امیر کبیر در محور جنوبی تونل امیر کبیر، اظهار‌کرد: با گذشت ۱۴ قرن از شهادت سالار شهیدان، شور حسینی همچنان در قلوب انسان های آزاده جهان تازه موج می‌زند و هرساله آتش این عشق جهانی به آزادگی، انسانیت و نیکی ها، برافروخته تر می شود؛ در طول این ۱۴۰۰ سال، بارها وبارها رخدادهایی در جهت خاموش کردن این شعله ابدی، به وقوع پیوسته است. مرقد مطهر سیدالشهدا بارها با خاک یکسان شده، و حتی به آب بسته شده است. اما اراده الهی و فطرت پاک انسانی، این پرچم را برافراشته نگهداشته و امروز هم شاهد هستیم با وجود پاندمی* کرونا، شورعاشورایی حتی با عمق و سوز بیشتری در دل دوستداران اباعبدالله علیه السلام زبانه می کشد.

وی مهمترین وظیفه ما در برابر رسالت حسینی را تبدیل این شور به شعور، و این هیجان به رفتار و خلقیات حسینی دانست و تصریح‌کرد: اباعبدالله الحسین رسالتی نه تنها برای شیعیان ومسلمانان، بلکه برای انسان ها در همه تاریخ داشت، که مسیر رشد و تعالی را برویشان بگشاید، و آنها را به فطرت پاک خویش بازگرداند. اصحاب ویاران حضرت، در سریع ترین زمان ممکن این مسیر نجات، و این راه بازگشت به خویشتن خویش، و خداگونه شدن را پیمودند. واینک نوبت ماست که در زیر بیرق حسینی، در این سبیل گام برداریم؛ از نشانه های درستی و قبولی عزاداری بر سالار شهیدان، تحول و بهبود درونی است. پس اگر پس از عاشورا به انسان های بهتر و دارای فضایل اخلاقی، صداقت، درستکاری، وفای به عهد و نیکوکاری بیشتری تبدیل شدیم، سیدالشهدا مهر قبولی بر عزاداریمان زده است.

هاشمی در ادامه با اشاره به افتتاح میدانگاه امیر کبیر، یادآور‌شد: واقعیت این است که طی دهه های گذشته، شهر تهران شاهد غلبه رویکرد خودرو محوری بجای شهروند محوری بوده است و جهت توسعه شهر به تسهیل حضور خودروها در فضاهای شهر تنظیم شده بود. در حالیکه در اکثر شهرهای توسعه یافته جهان، رویکرد انسان محوری بجای خودرو محوری محسوس بود.

وی راهبرد جدید مدیریت شهری را مبتنی بر رویکرد انسان محوری، به جای خودرو محوری در شهر دانست و توضیح‌داد: در این رویکرد، فضاهای پیاده راه یا پاتوق شهری، که ترجمه های دیگری برای پلازا است، اهمیت ویژه ای دارد؛ البته به نظر می رسد برخی مدیران مناطق و مرکز شهرداری، نسبت به اهمیت حمل ونقل عمومی و به ویژه مترو در طراحی شهری، و آسایش شهروندان توجه کافی ندارند که به طور نمونه در همین پلازای امیرکبیر، با وجود یک ایستگاه مترو در ورودی پلازا، پیوستگی با حمل ونقل عمومی در طراحی دیده نشده، که در بسیاری از بازطراحی های میادین هم این مشکل وجود دارد. در حالی که محور «تی. او. دی» و توسعه انسان محور شهر، حمل ونقل عمومی و با هم بودن شهروندان است.

هاشمی در خصوص برنامه سوم توسعه شهر تهران،خاطرنشان‌کرد: شورای پنجم چندین پلازا را پیش بینی کرده، که از مهمترین آنها پلازای نیلوفری، در جنوب تهران است، که هنوز به مراحل اجرایی نرسیده است، که امیدواریم در یکسال باقیمانده، این پلازا اجرا و در دسترس شهروندان قرار بگیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=40800
  • 47 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.