به گزارش سرویس اقتصاد افق تهران، فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، در حاشیه بازدید از خطوط تکمیلکاری محصولات و مرکز تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو که با حضور سید امیرحسین قاضیزاده هاشمی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی انجام شد، به ارائه توضیح چرداخت و اظهارکرد: در این نقشه راه، تولید موتور۷ EF پلاس که حداکثر ظرف یک سال آینده با نصب بر روی محصولات مورد نظر، به بازار خواهد آمد، هدف کاهش مصرف دست کم یک لیتری سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش محقق خواهد شد؛ نمونه اولیه پروژه راهبردی توسعه موتور سه سیلندر ایران خودرو تا آخر سال تولید خواهد شد.
وی از توسعه قوای محرکه ایرانخودرو، بومیسازی فناوری تولید گیربکسهای دستی و اتوماتیک شش دنده ایرانی خبر داد و هدف از این اقدام را کاهش وابستگی و مصرف سوخت و پاسخگویی به نیاز مصرفکنندگان با همکاری مهندسان ایران خودرو و شرکتهای دانشبنیان دانست.
به گفته این مقام مسئول، تولید انبوه گیربکس شش سرعته دستی با ۹۵ درصد ساخت داخل از شهریورماه امسال آغاز خواهد شد که کاهش دستکم ۲.۵ درصد کاهش مصرف سوخت ر ابه همراه دارد؛ نمونه اولیه گیربکس نیمه اتوماتیک AMT نیز تا آخر امسال تولید خواهد شد؛ علاوه بر اینکه طراحی و توسعه گیربکس DCT اتوماتیک امسال آغاز میشود، طراحی و تولید گیربکس اتوماتیک با ساخت داخل بالا در دستور کار قرار دارد که در بازه زمانی دو ساله، تمام نیازهای مشتریان را پاسخ خواهیم داد.
در ادامه این بازدید قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان آخرین طرحهای توسعهای و نوآوری های این گروه صنعتی قرار گرفت و در جمع بندی این بازدید اظهارکرد: بومیسازی قطعات صنعت خودروسازی کشور با بهکارگیری توان قطعهسازان داخلی و شرکتهای دانشبنیان، سبب کاهش قیمت تمام شده محصول نهایی، افزایش کیفیت و رضایتمندی مردم میشود.
وی ضمن تاکید بر ضرورت حمایت دولت و مجلس از بومیسازی قطعات با فناوری پیشرفته، تصریحکرد: توجه به ظرفیت و توان ساخت داخل، منجربه خودکفایی در صنعت خودرو میشود؛ در سال جهش تولید، توجه به تحقیق و توسعه، کاهش هزینههای سربار تولید، ارتقای کیفیت محصولات و توسعه صادرات و تولید خودرو با نشان ایرانی، توسعه و تعمیق ساخت داخل از اهداف اصلی صنعت خودروی کشور است.
این مقام مسئول در خصوص شیوه فروش خودرو توسط خودروسازان ادامهداد: با عرضه خودرو در بورس و درنظر گرفتن مالیات برای مابهالتفاوت قیمت بازار و کارخانه میتوان زمینه واقعی سازی قیمت خودرو در بازار را فراهم کرد؛ محصولات خودروسازان داخلی از نظر کیفیت قابل رقابت همتایان خارجی است؛ در حوزه طراحی داخلیسازی قطعات اقدامات خوبی انجام شده است.
قاضی زاده هاشمی در پایان خاطرنشانکرد: تخصیص ارز و قانونگذاری در حوزه تامین تسهیلات مانند استمهال مالیات، بدهی و حل مشکل قیمتگذاری از جمله درخواست خودروسازان از مجلس است؛ راهکار رفع مشکلات موجود در ثبت نام خودرو ثبت نام بدون محدویت مشتریان و خریداران میباشد.
انتهای پیام/