به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در نشست خبری مجازی خود با اصحاب رسانه بیان کرد: هدف گذاری ما در سال ۹۸ برای پخش یک میلیون تن آسفالت بود، دلیل انتخاب این بود که اکر عمر اسفالت را ده سال در نظر بگیریم آسفالت یک دهم سطح شهر نیاز به بازسازی دارد، علی رغم از دست دادن سه ماه از سال ۷۵۰ هزار تن آسفالت پخش کردیم.
صفا صبوری دیلمی اضافه کرد: این مدل بهسازی در سال جاری نیز ادامه دارد و همان هدف یک میلیون تن در برنامه ما قرار گرفته است و تا امروز یک چهارم برش را انجام دادیم و تصور میکنم مردم شاهد این فعالیت ها بودند، مسیر اتوبوس های تندرو را که مسیرهای مهمی برای ما محسوب می شوند را با آسفالت پلیمری آسفالت می کنیم اما یکی از مشکلات ما در مسیر بی ار تی ها سنگینی اتوبوس ها است که موجب جمع شدگی آسفالت می شود اگرچه تصمیم داریم در نزدیکی ایستگاه ها که اتوبوس ها ترمز می زنند را بتنی کنیم با این کار آسیب دیدگی به اتوبوس ها نیزکمتر شده و مردم با کیفیت بهتری از از اتوبوس های تندرو استفاده خواهند کرد.
وی تصریح کرد: اولویت دیگر ما خیابان سازی و پیاده راه سازی است. ما چندین سال است پیاده راه سازی کردیم اما هنوز پیاده روهای مناسبی در تهران نداریم.هدف گذاری ما هوشمند سازی بخشی از پیاده های تهران است و نقشه های متعددی برای شهر تهران طراحی شده است و با همکاری سه معاونت شهرداری تلاش هایی انجام دادیم، سه نقشه اصلی پیاده راه سازی روی هم قرار گرفت و قرار شد در سال ۹۹، ۵۰۰ کیلومتر پیاده راه سازی شود، مسئله مهم این است که در این پیاده راه سازی توجه ویژهای به معلولین و دوچرخه سواران شده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: مهم این است که این پانصد کیلومتر مسیر پیاده به هم پیوسته است و همه مباحث مانند نور و مبلمان شهری و جمع آوری ضایعات و موانع موجود در نظر گرفته شده است، از نظر ما دیگر این فقط پیاده راه سازی نیست و حتما نام دیگری دارد که حتما برای نامگذاری آنها نیز مسابقه ای برگزار خواهد شد.
صبوری تاکید کرد: ۸۰ کیلومتر از این پیاده راه در دست اقدام است و به صورت قطعی در یک برنامه ریزی ۵ ساله ۲۵۰۰ کیلومتر پیاده راه خوب خواهیم داشت، ظرف ۴۰ سال آینده به عددی حدود ۲۰ هزار کیلومتر پیاده راه سازی خواهیم رسید و در این مسیر از تجربیات صد سال گذشته استفاده خواهیم کرد.
انتهای پیام/