تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی فولادی‌ها در معرض ورشکستگی فشارخون بالا قاتل خاموش ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» جزئیات زمان بازگشت گل‌محمدی به فوتبال بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس

9

بدهی میلیاردی دولت برای یارانه مترو و اتوبوس

  • کد خبر : 38570
  • 02 مرداد 1399 - 14:43
بدهی میلیاردی دولت برای یارانه مترو و اتوبوس
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر بیان کرد: تنها در سال ۹۸، شهرداری تهران در مجموع۱۹۰۰ میلیارد تومان یارانه بابت بلیت اتوبوس و مترو پرداخت کرده است؛

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: مجلس مسئولیت هایی را برای دولت در قبال حمل و نقل عمومی شهرها تعیین کرده است، متاسفانه دولت‌های مختلف نتوانستند به وظایف خود عمل کنند و منافع شهر و شهروندان قربانی مسائل سیاسی شد.

وی ادامه داد: بر اساس نگاه واقع‌بینانه، یکی از مسائل مهم در بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل درون ‌شهری، کمبود منابع مالی است، یکی از راه کارهای اصلی برای عبور از موانع موجود بر سر راه توسعه حمل و نقل و عمومی، «تی او دی» (توسعه بر محور حمل و نقل عمومی) است که طبق آن، هر فرد با ۳۰۰ تا ۶۰۰ متر پیاده ‌روی به اولین ایستگاه حمل و نقل عمومی می رسد و استفاده شهروندان از خودروی شخصی برای سفرهای درون ‌شهری کاهش پیدا می کند.

علیخانی تصریح کرد: بیشتر اتوبوس‌های تهران به خصوص اتوبوس‌های تک ‌کابین فرسوده هستند، شهرداری برای تامین ۳ هزار دستگاه اتوبوس مورد نیاز ناوگان اتوبوسرانی تهران با مشکل روبرو است و این ناوگان باید از محل کمک‌های دولتی که از تکالیف قانونی دولت محسوب می شود ساماندهی شود.

 نماینده مردم تهران در پارلمان شهری خاطر نشان کرد: تنها در سال ۹۸، شهرداری تهران در مجموع۱۹۰۰ میلیارد تومان یارانه بابت بلیت اتوبوس و مترو پرداخت کرده است؛  این در شرایطی است که نیمی از این رقم یعنی ۹۵۰ میلیارد تومان آن سهم دولت است که چون دولت آن را پرداخت نکرده، این رقم نیز به بدهکاری دولت اضافه شده و مدیریت شهری بار آن را بر دوش می کشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=38570
  • 49 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.