به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: مجلس مسئولیت هایی را برای دولت در قبال حمل و نقل عمومی شهرها تعیین کرده است، متاسفانه دولتهای مختلف نتوانستند به وظایف خود عمل کنند و منافع شهر و شهروندان قربانی مسائل سیاسی شد.
وی ادامه داد: بر اساس نگاه واقعبینانه، یکی از مسائل مهم در بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل درون شهری، کمبود منابع مالی است، یکی از راه کارهای اصلی برای عبور از موانع موجود بر سر راه توسعه حمل و نقل و عمومی، «تی او دی» (توسعه بر محور حمل و نقل عمومی) است که طبق آن، هر فرد با ۳۰۰ تا ۶۰۰ متر پیاده روی به اولین ایستگاه حمل و نقل عمومی می رسد و استفاده شهروندان از خودروی شخصی برای سفرهای درون شهری کاهش پیدا می کند.
علیخانی تصریح کرد: بیشتر اتوبوسهای تهران به خصوص اتوبوسهای تک کابین فرسوده هستند، شهرداری برای تامین ۳ هزار دستگاه اتوبوس مورد نیاز ناوگان اتوبوسرانی تهران با مشکل روبرو است و این ناوگان باید از محل کمکهای دولتی که از تکالیف قانونی دولت محسوب می شود ساماندهی شود.
نماینده مردم تهران در پارلمان شهری خاطر نشان کرد: تنها در سال ۹۸، شهرداری تهران در مجموع۱۹۰۰ میلیارد تومان یارانه بابت بلیت اتوبوس و مترو پرداخت کرده است؛ این در شرایطی است که نیمی از این رقم یعنی ۹۵۰ میلیارد تومان آن سهم دولت است که چون دولت آن را پرداخت نکرده، این رقم نیز به بدهکاری دولت اضافه شده و مدیریت شهری بار آن را بر دوش می کشد.
انتهای پیام/