به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، مجید فراهانی در خصوص لزوم تامین بودجه برای اتوبوس برقی و ال آر تی بیان کرد: طبق برنامه دوم توسعه شهرداری تهران، قرار بود در پایان سال گذشته، تهران ۹۵۰۰ دستگاه اتوبوس داشته باشد در حالی که امروز تنها ۵۵۰۰ دستگاه اتوبوس دارد و ۵۰۰ دستگاه آن نیز به دلیل مشکلات فنی در پارکینگ هستند.
وی تصریح کرد: امروز تهران با ۵ هزار دستگاه اتوبوس فعال، تنها با نیمی از ظرفیت خود فعالیت دارد، امروز شرکت واحد همزمان در چند جهت حرکت میکند که نوسازی و بازسازی اتوبوس های فرسوده یکی از برنامههای آن است.
فراهانی خاطر نشان کرد: عمر متوسط اتوبوسهای تهران بیش از ۱۰ سال است و این در شرایطی است که بسیاری از اتوبوسها به صورت شبانهروزی کار میکنند و میزان فرسودگی آنها بسیار بالاست، از برنامه های شرکت واحد بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده دوکابین و دو هزار دستگاه اتوبوس فرسوده تککابین است.
این عضو شورای شهر تاکید کرد: رئیس جمهور در ستاد کرونا وعده داد تا در این زمینه همکاری لازم را انجام دهد، رئیس جمهور اعلام کرد علی رغم تکالیف دولت برای تامین اتوبوس ، فقط بازسازی انجام می شود که امیدواریم به این تعهد نیزعمل کنند.
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: با توجه به بند الف تبصره ۱۴ بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران، برای جبران کسری هزینههای شرکت واحد، ۴۹۵ میلیارد تومان در قالب بودجه سال ۹۹ اختصاص دادیم و شورای شهر نه تنها بودجه اتوبوسرانی را پرداخت میکند، بلکه سهم دولت را نیز پرداخت میکند.
انتهای پیام/