تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» جزئیات زمان بازگشت گل‌محمدی به فوتبال بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضرورت حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن

5

برندسازی فرهنگی؛ اولویت شورای شهر پنجم

  • کد خبر : 37086
  • 09 تیر 1399 - 15:59
برندسازی فرهنگی؛ اولویت شورای شهر پنجم
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان، بیان کرد: در راستای برندسازی فرهنگی، شکل گیری شورای اجتماعی محلات و کسب عنوان شهر دوستدار کودک از مهم ترین اهداف کمیسیون است.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، رضوان سلماسی، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: با توجه به اینکه برندسازی برای شهر همدان از سیاست های شورای شهر در دوره پنجم مطرح و پیگیری شد، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، در حوزه تخصصی خود برندسازی فرهنگی را در دستورکار قرار داد.

 رضوان سلماسی در سخنان پیش از دستورجلسه صحن شورا افزود: در راستای برندسازی فرهنگی، شکل گیری شورای اجتماعی محلات و کسب عنوان شهر دوستدار کودک از مهم ترین اهداف کمیسیون کلید خورد؛ که با حمایت همکاران و همکاری حوزه های مرتبط در شهرداری محقق شد.

سلماسی با بیان اینکه شورای اجتماعی محلات با هدف جلب مشارکت حداکثری شهروندان، فارغ از طبقه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آنها، منطبق با زمانبندی و برنامه اجرایی آن شکل گرفت، اضافه کرد: علیرغم نیاز به مرتفع کردن ضعف‌ها، غنی‌سازی عملکرد و تقویت ساختار این شوراها، سیاست کمیسیون با تحقق درصد قابل قبولی در این حوزه، در حال فعالیت است.
وی اظهار کرد: برند فرهنگی دیگر مورد توجه این کمیسیون، باتوجه به حوزه تاثیرگذار کودکان در شهر، کسب عنوان و نشان شهردوستدار کودک برای همدان تعریف شد.

به گفته سلماسی پس از طرح موضوع، با جلب مشارکت متخصصین و فعالین مدنی حوزه کودکان، کارگروه شهر دوستدار کودک در مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی، ذیل کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا شکل گرفت تا ضمن بررسی تخصصی با احصاء نیازها، لزوم حرکت در این مسیر را به صورت علمی بررسی کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان در این خصوص ادامه داد: نتیجه مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته در این کارگروه، تشکیل دبیرخانه شهر دوستدار کودک در معاونت شهرسازی و معماری، منطبق با دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور بود.
سلماسی اضافه کرد: با شکل گیری دبیرخانه و شروع اقدامات تعریف شده، ارزیابی عملکرد یک ساله شهر در این حوزه، توسط وزارت کشور و سازمان جهانی یونیسف، همدان توانست پس از رقابت با ۷۰ شهر متقاضی، در کنار ۱۱ شهر دیگر از سوی مراجع ذیصلاح به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک معرفی شود.

وی ضمن تبریک کسب افتخار همدان به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک، گفت: نقطه هدف کمیسیون و شورای اجرایی، کسب عنوان و نشان شهر دوستدار کودک و پایلوت شدن مجوز و فرصت حرکت برای دستیابی به این برند ملی و بین المللی است که از این رو می‌طلبد شاخصه‌ها و دستورالعمل وزارت کشور و سازمان یونیسف ازسوی دبیرخانه، برای هماهنگ کردن اقدامات تمامی دستگاه‌های مرتبط در شهر، با محوریت دبیرخانه شهر دوستدارکودک احصا و ابلاغ شود.

وی ادامه داد: ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته این دبیرخانه، خواست مشخص از شهرداری ارائه گزارش عملکرد به نمایندگان مردم در پارلمان شهری و ارائه هدف گذاری‌ها و تقویم کاری این دبیرخانه در سال آتی است، زیرا در صورت عدم تکمیل چرخه شهر دوستدار کودک و تایید آن از سوی وزارت کشور و یونیسف علی رغم پایلوت شدن، کسب عنوان و نشان شهر دوستدار کودک محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=37086
  • 40 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.