تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

4

افتتاح ایستگاه متروی برج میلاد در شهریورماه

  • کد خبر : 37066
  • 09 تیر 1399 - 13:22
افتتاح ایستگاه متروی برج میلاد در شهریورماه
مدیرعامل شرکت متروی تهران بیان کرد: ایستگاه مترو برج‌میلاد طی شهریور امسال راه اندازی خواهد شد

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، علی امام، مدیرعامل شرکت مترو تهران در نشست خبری درخصوص وضعیت مترو پایتخت و برنامه‌های در دستور کار برای توسعه خطوط مترو بیان کرد: در سال ۹۸، ۱۰ کیلومتر از خط ۶ با ۵ ایستگاه در سه مرحله افتتاح شدو  سه ایستگاه خط ۷ نیز وارد آماده افتتاح شد و ما برنامه‌هایی داشتیم که در ۶ ماهه دوم سال پیش هر ماه یک ایستگاه را به بهره برداری برسانیم اما به علت مشکلات مالی این موضوع محقق نشد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران افزود:‌ اولویت نخست ما در سال جاری، تکمیل خطوط تمام خط ۶ و ۷ و توسعه خط ۴ است زیرا به صورت کلی ۶۴ کیلومتر خطوط مترو کامل نشده وجود دارد و به نرخ امروز  ۵۰ هزار میلیارد سرمایه شهر بدون استفاده مانده است، با این دو رام قطار پرونده ۷۰ دستگاه واگن بسته خواهد شد همچنین سه پست برق قلعه‌مرغی، بخش شرقی خط ۷ و بخشی از خط ۶ امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

امام در مورد تکلیف پرونده اوراق مشارکت نیز اظهار داشت: خوشبختانه به نتایجی در این خصوص رسیدیم و در بحث وثیقه‌های بانکی با مشکل مواجه شدیم که نزدیک ۲۰ میلیارد تومان دو هفته پیش در دفترخانه وثیقه بانک گذاشتیم و ۱۴٫۸ میلیارد تومان به حساب شهرداری واریز شد، امیدواریم که با تسلیم وثیقه‌ها تا هفته آینده پول به صورت کامل آزاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: چندین منبع مالی برای توسعه مترو در پایتخت  وجود دارد که یکی اوراق مشارکت بانک‌ها است که ۹۱۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت بانک آینده تکلیف آن در حال مشخص شدن است و دیگری اوراق سال ۹۸ که تا تیرماه باید فروخته می‌شد و هزار میلیارد تومان سهم مترو تهران است، ضمن این که بودجه امسال شهرداری برای مترو ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که ۸۰۰ میلیارد آن به صورت غیرنقد و ۲ میلیارد به صورت نقد است  البته با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌های مالی شهرداری امیدواریم حداقل نیمی از این مبلغ محقق شود و در صورتی که منابع مالی از طریق اوراق مشارکت، مجتمع‌های ایستگاهی و بودجه شهرداری تأمین شود، ۱۲ ایستگاه جدید افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل مترو در پاسخ به اظهارات اخیر رئیس شورای شهر مبنی بر این که طی سه سال گذشته حتی یک کیلومتر مترو ساخته نشده است، بیان کرد: صحبت‌های ایشان بد برداشت شده شاید منظورشان یک کیلومتر در خط جدید بوده است زیرا خطوط قبلی در سال‌های اخیر تکمیل و حفاری تونل‌ها نیز صورت گرفته است، حق با آقای هاشمی است پروژه در خطوط جدید انجام نشده است زیرا منابع مالی محدود بوده و آن را با تأکید مدیران شورا و شهرداری برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ گذاشتیم.

وی تاکید کرد:‌در سال پایانی این دوره از شهرداری محسن هاشمی انتظار دارد که خط جدیدی افتتاح شود که البته توقع درستی است و باید آن را جدی بگیریم، اگرچه به این مسئله در شهرداری توجه شده است اما پیش از این طرح جامع مصوب ریلی برای افتتاح خط جدید در تهران نداشتیم که روزهای پایانی دی سال ۹۸ این طرح به تصویب رسید و خوشبختانه توفیق برای راه‌اندازی خط جدید حاصل شده است، بر اساس طرح جامع مصوب ریلی در تهران تا ۲۱ سال دیگر باید ۴ خط جدید افتتاح شود که بسته به کیلومتر هر خط حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تومان هزینه نیاز است اگرچه این هزینه بر اساس نرخ ارز در سال ۹۸ پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران تصریح کرد: خط ۱۰با ۴۰ کیلومتر طول در اولویت ساخت است، در صورتی که دولت بدهی‌های خود را به شهرداری بپردازند، اقدامات مؤثری برای توسعه خطوط صورت می‌گیرد.

امام در ادامه اظهار داشت:  مترو در حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان مترو بدهی به سیستم بانکی با سود و جریمه طی ۳۰ سال گذشته تا کنون داشته است و اگر تعهدات قانونی دولت احصا شود نه تنها این مبلغ بلکه بیشتر از آن نیز حاصل خواهد شد ولی متأسفانه قانون حمایت از توسعه حمل و نقل عمومی توسط دولت مورد توجه نبوده است.

وی در ارتباط با شایعات شنیده شده پیرامون استعفای خود بیان کرد: من شایعه دیگری را شنیدم که گفته شده قرار است به صورت کلی تغییر کند که هر دو شایعه نادرست است و به هیچ وجه صحت ندارد، سال پایانی مدیریت شهری است و گاهی شایعات نادرست شنیده می‌شود و برخی بداخلاقی‌هایی به این شکل اتفاق می افتد که امیدوارم خدا همه را به راه راست هدایت کند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در پایان خاطر نشان کرد:  ایستگاه مترو برج‌میلاد طی شهریور امسال راه اندازی خواهد شد و اقدامات لازم در این خصوص صورت گرفته و در تلاش هستیم اقدامات بیشتری برای توسعه خطوط مترو انجام دهیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=37066
  • 50 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.