تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

7

اعلام آمار رسمی مرگ با خودکشی در کشور

  • کد خبر : 36464
  • 31 خرداد 1399 - 12:46
اعلام آمار رسمی مرگ با خودکشی در کشور
معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: بیشترین آمار خودکشی مربوط به استانهای کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و کرمانشاه است.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در سال گذشته پنج هزار و ۱۴۳ نفر بر اثر خودکشی جان خود را از دست دادند.

 مسعود قادی‌پاشا صبح امروز در نشست خبری به مناسب هفته قوه قضائیه با اشاره به مرگ پنج هزار و ۱۴۳ نفر بر اثر خودکشی در سال گذشته، اظهار کرد: این رقم در مقایسه با سال گذشته ۹۷، ۰.۸ درصد رشد داشته است.

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: از این تعداد هزار و ۵۱۷ مورد از این خودکشی‌ها مربوط به زنان و مابقی (سه هزار و ۶۲۶) مورد مربوط به مردان بود.

وی تصریح کرد: از نظر جمعیت بیشترین آمار خودکشی مربوط به استانهای کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و کرمانشاه و کمترین مربوط به خراسان رضوی، جنوی و سیستان و بلوچستان بود.

این مقام مسئول ادامه داد: بیشترین روش در خودکشی حلق‌آویز کردن و بعد از آن استفاده از سموم بود همچنین بیشترین متوفیان ناشی از خودکشی بین ۳۰ تا ۳۹ سال و سپس ۱۸ تا ۲۴ سال سن داشتند.

به گفته قادی‌پاشا، تحصیلات افرادی که با خودکشی به زندگی خود پایان دادند به ترتیب بیشترین تحصیلات مربوط به مقطع راهنمایی، دیپلم، پیش‌دانشگاهی و ابتدایی بود.

عباس مسجدی آرانی؛ رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور نیز در رابطه با آمار خودکشی در کشور گفت: ما معتقد هستیم که خودکشی یک گناه کبیره و یک مورد خودکشی نیز زیاد است و برازنده کشور ما با این فرهنگ اصیل نیست.

وی تصریح کرد: البته آمار خودکشی در کشورمان در مقایسه با سایر کشورها قابل توجه نیست اما روند صعودی خودکشی در ۱۰ سال گذشته، برای حوزه‌های فرهنگی یک زنگ خطر جدی است و نظام سلامت در این رابطه باید اقدامات عاجل و فوری انجام دهد.

قادی‌پاشا در ادامه این نشست درباره آمار پرونده‌های مربوط به همسرآزاری نیز گفت: در سال گذشته ۸۵ هزار و ۳۵۷ پرونده مربوط به ادعای همسرآزاری در پزشکی قانونی تشکیل شد که سه هزار و ۷۳۳ مورد مربوط به مردان و ۸۱ هزار و ۶۲۴ مورد مربوط به زنان بود.

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور تصریح کرد: البته در بحث همسرآزاری و کودک‌آزاری ما این آمار را ادعای این موارد می‌دانیم یعنی نمی‌توان به طور قطعی اظهار نظر کرد که آیا همسرآزاری و کودک‌آزاری صورت گرفته یا خیر.

این مقام مسئول یادآور شد: همسرآزاری و کودک‌آزاری‌هایی که منجر به شکایت می‌شود تابع مؤلفه‌های متعدد همچون مباحث فرهنگی و تحصلی است بنابراین ممکن است امری در یک نقطه از کشور به عنوان همسرآزاری محسوب شود و در نقطه‌ای از کشور محسوب نشود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=36464
  • 22 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.