تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

6

بررسی باغ بودن یا نبودن املاک در جلسه امروز شورای شهر

  • کد خبر : 35260
  • 20 خرداد 1399 - 12:41
بررسی پلاک ثبتی باغ بودن یا نبودن املاک روی میز بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، در جلسه سه شنبه شورای اسلامی شهر تهران بار دیگر بررسی پلاک ثبتی باغ بودن یا نبودن املاک روی میز بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت و در ابتدا محمد سالاری به عنوان رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: این پلاک ثبتی در منطقه ۲ قرار دارد که یک زمین ۱۷۵۰ متری در منطقه سعادت آباد است که نظر کمیسیون ماده ۱۲ مبنی بر باغ نبودن این ملک است. اما این پرونده از جمله پرونده‌هایی است که نیاز به بررسی بیشتری دارد چرا که در این ملک حد نصاب درختان وجود دارد اما از سوی دیگر بنای ساخته شده در این ملک بیشتر است و به نظر کمیسیون شهرسازی این ملک باغ نیست.

علی اعطا در واکنش به این نظر گفت: این ملک باغ است. چرا که حد نصاب درختان را دارد اما در ادامه زهرا نژاد بهرام با بیان این که در این پرونده حق عمومی و خصوصی باید در نظر گرفته شود گفت: در این زمین درخت وجود دارد اما متراژ بنای ساخته شده در آن بیشتر است و به نظر من نیز این ملک باغ نیست.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران نظر کمیسیون مبنی بر باغ نبودن را با آرای مثبت خود تایید کردند.

در ادامه محمد سالاری در تشریح یک پرونده دیگر گفت: این ملک در بلوار فرحزادی منطقه دو قرار دارد که ۱۵۴۰ متر است و کاربری قدیم آن پارک بوده است و با این که زیر پهنه اس ۲۲۲ دارد اما لایه پارک و فضای سبز تثبیت شده نیز دارد.

وی با بیان این که این ملک قبلا پارک بوده گفت: با این که حد نصاب درختان این زمین ۶۲ درخت است اما در حال حاضر ۵۲ اصله درخت دارد و شواهد و قرائن نشان بر باغ بودن این ملک دارد وکمیسیون تخصصی نیز نظرش مبنی بر باغ بودن این ملک است.

سالاری افزود: البته این پرونده یک نکته دارد چرا که این پرونده در تاریخ ۲۷ اسفند سال ۹۸ به صورت سیستمی برگشت داده شده و جای ما امضا انداختند و پرونده را برگرداندند؛ این در حالی است که این مهم تنها با امضای رئیس شورای اتفاق می‌افتد.

هاشمی در واکنش به این اظهارات سالاری گفت: این موضوع را مکتوب به ما ارائه دهید تا حراست آن را پیگیری کند که چرا این اتفاق رخ داده است.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران ملک ۱۵۴۰ متری در بلوار فرحزادی را نیز باغ اعلام کردند.

در ادامه محمد سالاری در تشریح جزئیات یک پرونده دیگر گفت: این ملک ۵۱۴ متر مربع مساحت دارد که در فرمانیه در منطقه یک واقع شده است.

وی با بیان این که سند مادر این ملک را یک قطعه باغ- عمارت تعیین کرده است گفت: کمیسیون ماده هفت این ملک را در دهه ۷۰ با داشتن ۹ اصله درخت باغ اعلام کرده است و بعد از آن نیز در دهه ۸۰ مجددا این ملک باغ اعلام شده است اما مسئله این جا است که یکی از شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری رأی کمیسیون ماده هفت مبنی بر باغ بودن را ابطال کرده و نظر ما نیز مبنی بر باغ نبودن است.

صدراعظم نوری در مخالفت با این نظر کمیسیون گفت: محیط بُن درختان این ملک زیاد است و سند مادر نیز باغ اعلام شده و جای سوال است چرا اعضاء رأی بر باغ نبودن می‌دهند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا با ۱۱ رای موافق نظر کمیسیون مبنی بر باغ نبودن را تأیید کردند.

سالاری در تشریح جزئیات یک پرونده دیگر گفت: این ملک در شهر ری واقع شده و ۱۳۵۴ متر مربع است که زیر پهنه آن تجاری و خدماتی تعیین شده است و در سند آن قید شده که عرصه وعیان باغ است و نظر کمیسیون تخصصی نیز با توجه به این که در سند باغ قید شده این ملک باغ است.

خلیل آبادی در مخالفت با رأی گفت: این زمین مزرعه سبزی کاری بوده ونه باغ و حالا نه آب دارد ونه درخت و چگونه این زمین را باغ اعلام می‌کنید؟

حسن رسولی نیز در موافقت با نظر کمیسیون گفت: سند به این ملک باغ تعیین شده و سند نیز یکی از قیود پنج گانه تشخیص باغ است و نمی‌توانیم در حالی که سند از کلمه باغ بودن استفاده کرده ما این ملک را غیر باغ اعلام کنیم.

در ادامه نژاد بهرام گفت: سند تک برگی این ملک در سال ۹۲ اخذ شده و به یاد داریم که در آن زمان تمایل برای ساخت برج- باغ زیاد بود و همه تلاش می‌کردند که ملکشان باغ اعلام شود و حالا این ملک باغ اعلام شده در حالی که بایر و مزروعی است؛ محسن هاشمی در واکنش به این سخنان گفت: مالک مقصر است که سند باغ گرفته است.

نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن را تایید کردند.

در ادامه سالاری در تشریح یک پرونده دیگر اظهار کرد: این ملک ۱۱۲۲ متر مساحت دارد که در بلوار فرهنگ واقع شده است که زیر پهنه آن جی ۳۱۱ است و کمیسیون ماده هفت رأی بر فاقد درخت بودن داده و کمیسیون ماده ۱۲ نیز این زمین را بایر اعلام کرده و در حال حاضر نیز این زمین فاقد درخت است و بررسی‌های کمیسیون شهرسازی نشان می‌دهد که این ملک باغ نیست اما این ملک نکته دارد و آن اینکه افراد غیر درصدد تصرف این ملک بودند و سعی داشتند که با کاشت درخت در بلند مدت این زمین را تصرف کنند که مالک متوجه شده و به دادگاه شکایت می‌کنند و نهایتا دادگاه رأی به قطع درختان داده و نهایتا درختان جابجا می‌شوند.

محسن هاشمی در واکنش به این سخنان گفت: رأی دادگاه درست نبوده مگر می‌شود موجود زنده را کشت؟ که محمد سالاری در واکنش به این تذکر گفت: درختان قطع نشدند بلکه جابجا شدند.

صدراعظم نوری در مخالفت با رأی کمیسیون شهرسازی اظهار کرد: این که گفته می‌شود در راستای تصرف عدوانی اقدام به کاشت درخت کرده‌اند عجیب است چرا که باید اول دیوار کشی می‌کردند و این که دادگاه هم رأی به قطع درخت داده عجیب است و این در حالی است که این ملک در پهنه مهم رود دره قرار دارد و باید پیوستگی اراضی را نیز در نظر بگیریم.

رسولی در واکنش به این سخنان گفت: از نظر ما ملاک رأی دادگاه است و قاضی حکم داده و عنوان پرونده نیز تصرف عدوانی توسط افراد غیر بوده است و کاشتن درختان نیز در راستای تصرف بوده نه رضای خدا و حالا دادگاه حکم بر جابجایی درختان داده است،  در نهایت نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ نبودن به تصویب رسید.

در ادامه سالاری در تشریح یک پرونده دیگر گفت: این قطعه زمین بیش از ۵۸۰ متر مساحت دارد که در خیابان آزادی در منطقه ۱۰ واقع شده است که کاربری این زمین مسکونی بوده اما حالا این زمین رها شده است و با این که حد نصاب درختان باید ۲۴ درخت باشد اما حالا ۳۰ اصله درخت دارد و رأی ما نیز مبنی بر باغ بودن است.

 اعضای شورای اسلامی شهر تهران این ملک را نیز باغ اعلام کردند.

سالاری در ادامه افزود: پرونده دیگر مربوط به زمینی ۶۰۴ متری در خیابان بهاآفرین خیابان ولیعصر در منطقه شش است که کاربری قدیم آن مسکونی بوده و با این که درختان آن ۲۹ اصله درخت است اما از آن جایی که سطح اشغال ساختمان بالا است و از سال ۳۵ این بنا در ملک قرار داشته از نظر ما این ملک باغ نیست.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۲ رأی موافق نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ نبودن را تصویب کردند.

در ادامه سالاری افزود: یک قطعه زمین به مساحت ۱۲ هزار و ۶۰۰ متر در خیابان شهید عراقی واقع در منطقه ۴ وجود دارد که عرصه و عیان آن باغ تعیین شده و صراحتا در سند اعلام شده که این زمین باغ است و بیش از ۲۰۰ اصله درخت نیز در این زمین قرار دارند و کمیسیون ماده ۱۲ نیز اعلام کرده است که با توجه به تعداد درختان این ملک باغ است و ما نیز آن را باغ اعلام می‌کنیم.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران این ملک ۱۲ هزار متری در خیابان شهید عراقی را نیز باغ اعلام کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=35260
  • 50 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.