تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

4

حسینی: دولت کارشناسان اقتصادی را به رسمیت بشناسد

  • کد خبر : 3375
  • 23 مهر 1397 - 12:38
حسینی: دولت کارشناسان اقتصادی را به رسمیت بشناسد

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به رهنمود اخیر مقام معظم رهبری در خصوص بهره‌گیری دولت از نظر کارشناسان اقتصادی تاکید کرد: دولت کارشناسان اقتصادی را به رسمیت بشناسد و از نظرات آن‌ها بهره لازم را گیرد. به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، سیده فاطمه حسینی با اشاره به توصیه اخیر مقام معظم رهبری […]

https://ofoghtehran.ir

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به رهنمود اخیر مقام معظم رهبری در خصوص بهره‌گیری دولت از نظر کارشناسان اقتصادی تاکید کرد: دولت کارشناسان اقتصادی را به رسمیت بشناسد و از نظرات آن‌ها بهره لازم را گیرد.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، سیده فاطمه حسینی با اشاره به توصیه اخیر مقام معظم رهبری به دولت در خصوص استفاده کارشناسی از نظر کارشناسان اقتصادی گفت: به هر میزان بخواهیم در مسیر توسعه گام برداریم، باید با نگاه بلند به نظرات کارشناسان اقتصادی اهتمام ورزیم. لازم است دولت‌ها در مسیر اقتصادی با در نظر گرفتن شیوه‌های مناسب و در بردارنده ابعاد جامع پیاده سازی تصمیمات صحیح اقتصادی از جمله لحاظ کردن ابعاد سیاسی و اجتماعی آن گام بردارند.

وی افزود: لکن اساسا به جهت هزینه‌هایی که دولت‌ها باید برای گام برداشتن و اتخاذ مسیر اصلاحات اقتصادی در حوزه‌های گوناگون پرداخت کنند، علی رغم اینکه مجالس بر قانونگذاری در جهت اصلاحات قوانین اقتصادی تاکید دارند، مجری تمایل کمتری برای اجرای این سیاست‌ها دارد، این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: اگر به آنچه که متخصصین در حوزه‌های اقتصادی اشاره دارند توجه نشود و در بلند مدت در سیاستگذاری و اجرا مورد اهتمام قرار نگیرد ممکن است تبعات اجتماعی و امنیتی آن در بلندمدت بروز کند و دیگر برای عبور از آن با چالش جدی مواجه شد.

نماینده مردم تهران اظهار کرد: دولت‌هایی که از توجه به صحبت‌های کارشناسانی روی گردانی کرده‌اند و به موضوع تخصص در حوزه‌های تصمیم‌گیر  و در سیاستگذاری اهتمام نورزیده‌اند هزینه‌های گزافی را به ملت تحمیل کرده‌اند و منابع کشور را به هدر داده‌اند. در برخی موارد یا به چالش‌ها پرداخته شده یا کمتر پرداخته شده یا اینکه عزمی جدی برای پرداختن به آن نبوده که این موضوع خود موجب تبدیل چالش به ابرچالش شده است.

حسینی با تاکید بر اینکه تخصصی همچون اقتصاد جناح سیاسی ندارد، بیان کرد: در اقتصاد مکاتب اقتصادی روشن است. اقتصاددانان پیرو مکاتب اقتصادی متفاوتی از هم هستند، و شناخته شده هستند. باید از نظرات اقتصاددانان کشور به صورت مناسب استفاده شود. دولت باید اقتصاددانان را به رسمیت بشناسد و از  توان علمی و کارشناسی آنها به صورت صحیح بهره گیرد. همچنین حاکمیت باید بپذیرد که هزینه‌های اقتصادی و سیاسی را نمی‌توان بر گردن یک قوه انداخت و انتظار داشت که یک دولت به تنهایی بتواند از پس هزینه های اقتصادی و سیاسی چالش‌ها بربیاید. اگرچه دولت پیشانی نظام است ولی اگر همین دولت پشتیبانی نشود، امکان اصلاحات اقتصادی محدود می شود، لذا دولت باید از ظرفیت جلسات هماهنگی اقتصادی سه قوه برای ‌ایجاد هماهنگی در بالاترین سطح برای اجرای اصلاحات اقتصادی بهره گیرد.

 

انتهای پیام/

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=3375
  • 116 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.