برخی رسانه ها اخبار مربوط به بیماری کرونا را بر اساس جهت گیری های فکری و سیاسی خود منتشر میکنند.
به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، به دنبال شیوع بیماری کرونا در ایران و جهان رسانه های مختلف با زاویه دید و سیاست خاص خود تلاش میکنند اخبار مربوط به شیوع بیماری کرونا را پوشش دهند.
برخی رسانه ها به دنبال تبلیغات در اخبار مربوط به کرونا هستند به این معنی که اخبار در خصوص انتشار وشیوع بیماری کرونا را بر اساس ارزش های فکری خود منتشر و افکار عمومی را به سمت و سوی سیاسی و جهت گیری های فکری خود هدایت میکنند و با رویکرد سلطه بر مخاطبان جریان فکری مورد نظر خود را به مخاطبان غالب میکنند.
در این میان برخی دیگر از رسانه ها نیز درتلاش هستند بدون جهت گیری های سیاسی یا فکری خاص خود تنها به وظیفه اصلی رسانه که اطلاع رسانی نام دارد پرداخته و اخبار را صرفا با هدف آموزش و آگاهی بخشی به عموم مردم منتشر کنند.
اخباری که شاید در کوتاه مدت خوشایند مخاطب نباشند ونتواند مخاطبان زیادی را جلب کند اما در بلندمدت مخاطبان که عموم مردم هستند رسانه ای را میپذیرند که صادقانه و بدون جهت گیری خاصی و سلطه بر افکار مخاطبان تنها به وظیفه اطلاع رسانی پرداخته و اخبار واقعی را بدون هیچ کم وکاستی یا اغراق و مبالغه ای منتشر میکنند.
در این شرایط تصمیم گیری اصلی بر عهده رسانه ها است که زبان مردم باشند و صادقانه و بدون جهت گیری خاصی اخبار خود را منتشر کرده و در راستای اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عموم مردم گام بردارند تا مردم آنها را با عنوان رسانه صادق بپذیرند و یا در شرایط بحرانی مانند شیوع کرونا با انتشار اخبار غیر واقعی سلایق فکری یا سیاسی خود را به مخاطبان منتقل کنند.
این رسانه ها شاید در مقطع زمانی کوتاه با اقبال عمومی همراه شوند اما با گذشت زمان مردم رسانه صادق و آگاهی بخش را از رسانه های جعلی و جهت دار تشخیص میدهند.
انتهای پیام/