تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

5

تبصره های بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران

  • کد خبر : 27535
  • 13 اسفند 1398 - 11:10

جلسه امروز شورای شهر تهران به بحث و بررسی در خصوص بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران اختصاص داشت. به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز خود تبصره هایی را در خصوص لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران به بحث و بررسی گذاشتند. تبصره سی و سوم (۳۳): شهرداری […]

شورا

جلسه امروز شورای شهر تهران به بحث و بررسی در خصوص بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران اختصاص داشت.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز خود تبصره هایی را در خصوص لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران به بحث و بررسی گذاشتند.

تبصره سی و سوم (۳۳):

شهرداری تهران موظف است

۱. در راستای تحقق توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی(TOD)،با هدف کاهش خودرومحوری و افزایش دسترسی به حمل و نقل عمومی، اقدام به هدایت بارگذاری ها به محدوده های حمل و نقل عمومی نماید و با تعریف و ایجاد پهنه T درطرح تفصیلی حول ایستگاه های مترو (در شعاع ۳۰۰ متر و در قالب طرح‌های موضعی از طریق کمیسیون ماده ۵)، اقدام به صدور پروانه برای مجمع های ایستگاهی و سایر طرح های بارگذاری اشخاص نماید.
۲. طرح بازآفرینی و احداث خیابان کامل را(تبصره ۳ ماده ۵۲ برنامه ۵ ساله سوم) را با محوریت معاونت حمل و نقل و توسط کمیته ای فرابخشی، جهت بهره مندی از درآمدهای پایدار ناشی از خیابان کامل با اولویت واگذاری به بخش خصوصی انجام دهد و کلیه درآمدهای حاصل از طرح های خیابان کامل را (اجرا شده توسط بخش خصوصی یا شهرداری) صددرصد تخصیص یافته تلقی نموده و درآمد مذکور را صرفا به توسعه و تکمیل خطوط و ایستگاه های مترو (شرکت راه آهن شهری تهران و حومه) اختصاص دهد. گزارش اقدامات مربوط به این ردیف و درآمدی را هر ۳ ماه یکبار به شورای اسلامی شهر تهران گزارش دهد.
شهرداری مکلف است تا سقف مبلغ یک هزار و پانصد میلیارد (۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل منابع حاصل از بند ۱ این تبصره برای اجرای طرح های اولویت دار پل طبیعت و طرح نیلوفری اختصاص دهد.

تبصره سی و چهارم (۳۴):

به منظور ارتقاء سطح دسترس پذیری شهر و رعایت حقوق کودکان، معلولان و سالمندان و فراهم ساختن تهران به عنوان شهری برای همه در راستای اجرای الزامات مصوبه شهر دوستدار کودک و شهر دوستدار سالمند:
۱.اعتبار ردیف ۲۱۳۰۰ با عنوان روان سازی عبور و مرور پیاده را صرفا در حوزه مناسب‌سازی فضاهای شهری برای توان‌یابان و اقشار کم‌توان جسمی ـ حرکتی و ذهنی هزینه نماید.
۲.در راستای مناسب‌سازی فضاهای شهری برای توان‌یابان، سالمندان و کودکان و سایر اقشار آسیب‌پذیر جسمی ـ حرکتی و ذهنی به میزان پانزده درصد (۱۵%) از سرجمع اعتبارات هر یک از ردیف‌های
۱۰۶۱۰ تحت عنوان ” تعمیر و تجهیز فضاهای ورزشی”
۱۰۸۰۹ تحت عنوان ” تعمیر فضاهای فرهنگی و هنری”
۱۰۸۱۰ تحت عنوان ” توسعه و تجهیز کتابخانه ها و قرائت خانه ها”
۱۰۸۱۲ تحت عنوان ” تعمیر و تجهیز سرای محله”
۲۰۱۰۱ تحت عنوان”احداث و تکمیل پایانه‌ها و پارکینگ‌های مترو”
۳۱۰۰۱ تحت عنوان “احداث سرویس‌های بهداشتی در معابر”
۳۰۱۰۴ تحت عنوان ” باز پیرایی، ترمیم و تجهیز بوستان‌ها و فضای سبز “،
۶۰۶۰۳ با عنوان “بازسازی و تعمیرات اساسی ساختمان‌های اداری”
را برای مناسب‌سازی بوستان‌ها، پیاده‌روها و تفرج‌گاه‌ها، مناسب‌سازی پایانه‌ها و ایستگاه‌ها با اولویت ایستگاه‌های پر تردد، مناسب‌سازی ساختمان‌های شهرداری و سرویس‌های بهداشتی و فضاها و اماکن فرهنگی و هنری شهر هزینه نماید.
نقشه اماکن مناسب سازی شده برای کودکان ،معلولان و سالمندان را در سطح محله،منطقه و شهر در پرتال اطلاع رسانی شهرداری منتشر و در دسترس شهروندان قرار دهد.

 تبصره سی و پنجم (۳۵):

به منظور ارتقاء سطح بهره‌وری و کاهش هزینه‌های غیرضروری کلیه واحدهای اجرایی، مکلف اند:
۱. حقوق و مزایای کارکنان رسمی و قراردادی مندرج در حکم کارگزینی و قراردادهای منعقده را برابر قوانین و مقررات مربوط و سایر پرداخت‌های غیر‌مستمر مربوط به کارکنان را معطوف به عملکرد و کارآیی آنها محاسبه و پرداخت کنند.
۲. چاپ هرگونه نشریه مکتوب در واحدهای ستادی، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران به استثناء روزنامه همشهری و مرکز ارتباطات ممنوع است.
۳. نوسازی و خرید تجهیزات و لوازم اداری جدید ممنوع است و صرفاً در مواردی که اعتبار آن از طریق فروش اموال تأمین می‌گردد نیز حداکثر به میزان ۵۰% مبالغ حاصل شده مجاز می‌باشد.
۴.هزینه‌های مصرفی برای واحدهای اجرایی، پس از لحاظ نرخ تورم حداکثر به میزان هفتاد درصد (۷۰%) عملکرد مالی سال قبل مجاز است.
۶. میزان سفرهای خارجی و مأموریت های داخلی حداکثر به میزان شصت درصد (۶۰%) عملکرد سال قبل مجاز است.
۷. در صورت تحقق صرفه‌جوئی از محل‌های تعیین شده توسط واحدهای اجرایی و تأیید تحقق آن توسط معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا در دوره زمانی شش ماهه، واحدهای اجرایی مجازند پس از ابلاغ و تایید کمیته تخصیص، حداکثر تا سی درصد (۳۰ %) صرفه‌جویی‌ها را به منظور ایجاد انگیزه در کارکنان واحد تابعه به عنوان پاداش (غیرمستمر) به پرسنل پرداخت نمایند.
۸. به‌منظور ساماندهی امور نقلیه مرتبط با کلیه سطوح مدیران و کارکنان، نسبت به اجرای الگوی بهینه و تسری آن به تمامی سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته از ابتدای خرداد ماه اقدام نماید.
۹. دستورالعمل اجرائی این تبصره حداکثر تا پایان خردادماه سال ۱۳۹۹ توسط شهردار تهران ابلاغ خواهد شد.

تبصره سی و ششم (۳۶):

به منظور ارتقاء و بهبود سطح راهبری شرکتها و موسسات وابسته:
۱. معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران مکلف است حداکثر تا پایان تیرماه سال ۱۳۹۹ سامانه یکپارچه اطلاعات شرکتها، سازمانها و موسسات وابسته را راه اندازی کند.
۲. کلیه سازمانها، شرکت ها و موسسات وابسته مکلفند پس از راه اندازی سامانه ، در طول سال ۱۳۹۹ متناوباً و هر سه‌ماه یک‌بار نسبت به ثبت و به‌روزرسانی اطلاعات شامل اطلاعات پایه (ثبتی)،نیروی انسانی و مدیران، بودجه و صورتهای مالی و گزارشهای عملکردی را در سامانه ثبت نمایند.
شهرداری مکلف است امکان دسترسی به اطلاعات سامانه مذکور را به صورت برخط برای اعضاء شورای اسلامی شهر تهران فراهم نماید.

تبصره سی و هفتم (۳۷):
به منظور تشویق واحدهای اجرایی در تحصیل منابع درآمدی؛ شهرداری تهران مکلف است:
۱.سهم درآمد تکلیفی هر یک از واحدهای اجرایی مناطق، سازمانها، شرکتها و موسسات وابسته را بر اساس بودجه مصوب،ظرفیت های درآمدی و … را تا پایان فروردین ماه ابلاغ نماید.
۲.دستورالعمل نحوه توزیع مازاد درآمد تحصیل شده را با رویکرد تخصیص حداقل ۲۵ درصد درآمد کسب شده به واحد اجرایی مربوط تهیه و توسط شهردار ابلاغ نماید.
۳.با توجه به مازاد درآمد کسب شده توسط واحدها،هر شش ماه یکبار نسبت به تخصیص و توزیع منابع حاصل از مازاد درآمد تکلیفی در چارچوب مصوبات کمیته تخصیص اقدام نماید.
تبصره سی و هشتم (۳۸):
در اجرای بند ۸ ماده ۴۰ برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران و اجرایی نمودن سند توسعه محلات شهر تهران؛ شهرداری تهران مکلف است:
۱. از محل اعتبارات توسعه محلات” ردیف های اعتباری ۱۱۸۰۰، ۲۲۳۰۰،۲۲۴۰۰، ۳۱۶۰۰، ۴۰۷۰۰،۵۱۱۰۰ نسبت به پیش بینی و برنامه ریزی اجرای پروژه های کوچک مقیاس محلی بر اساس سند توسعه محله و نیازهای اهالی محله با استفاده از نظرات و مشارکت شورایاری محله اقدام نماید.
۲. حداکثر تا پایان خردادماه فهرست پروژه‌های اجرایی هر محله را با کسب نظر مشورتی شورایاری محله تعیین و فهرست مذکور را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماید.
۳. اطلاعات پروژه های محله را با استفاده از ظرفیت های اطلاع رسانی موجود به اطلاع شهروندان و ساکنان محله برساند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=27535
  • 88 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.