رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران اعلام کرد: بستر آموزش مجازی را برای آموزش سریع در شهرداری فراهم کردیم تا کارکنان آموزش های لازم در خصوص ویروس کرونا را فرا گیرند.
به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، محمد فرجود، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در نشست خبری یکشنبه ۱۱ اسفند که به صورت مجازی برگزار شد در خصوص اقدامات صورت گرفته این سازمان برای مقابله ویروس کرونا بیان کرد: اقداماتی که در زمینه مقابله با کرونا در حوزه زیرساخت های فناوری اطلاعات شهر تهران انجام شده به دو دسته تقسیم می شود، دسته اول به اقداماتی مربوط می شود که در حوزه زیرساخت های ارتباطی و نرم افزار های آن انجام دادیم مانند فراهم کردن بستر دورکاری تا کارکنان با استفاده از آن بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند، برقراری ارتباطات یکپارچه، جلسات مجازی و کنفرانس های ویدوئویی از دیگر اقداماتی است که در راستای کاهش جلسات حضوری و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفت.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در ادامه افزود: دسته دوم اقدامات سازمان فناوری اطلاعات، ایجاد زیرساخت های اطلاع رسانی درون شهرداری است که بخش ویژه ای را با کمک اداره کل سلامت شهرداری تهران در دستور کار داریم تا اطلاع رسانی های درون شهرداری در اسرع وقت انجام شده و ارتباطات یکپارچه شود، ضمن این که بستر آموزش مجازی را برای آموزش سریع و گسترده در شهرداری فراهم کردیم تا کارکنان شهرداری آموزش های لازم در خصوص ویروس کرونا را فرا گیرند و در حوزه های تخصصی خود استفاده کنند.
فرجود در خصوص اقدامات صورت گرفته برای آموزش شهروندان اظهار داشت: زیر ساخت های لازم برای اطلاع رسانی عمومی به شهروندان را فراهم کردیم و شهروندان می توانند از طریق تماس با شماره ۱۳۷ یا سامانه “تهران من” علاوه بر این که سئوالات خود در خصوص مقابله با بیماری کرونا را مطرح کنند بر عملکرد شهرداری در خصوص کنترل ویروس کرونا نیز نظارت کرده و نقطه نظرات خود را ارائه دهند، همچنین با کمک اپلیکیشن های پر کاربرد در حوزه آموزش و مشارکت بخش خصوصی و استارت آپ ها بستری را فراهم کردیم تا شهروندان اقلام ضروری خود را بدون مراجعه فیزیکی و به شکل الکترونیکی تهیه کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: امکان انجام غیرحضوری بسیاری از خدمات مانند خرید بلیط الکترونیکی، پرداخت قبوض، عوارض شهری و پارک حاشیه ای در سامانه تهران من فراهم شده است، هر چقدر بتوانیم از این ابزارها بیشتر استفاده کنیم تا شهروندان از مراجعه غیر ضروری خودداری کرده و از منزل خدمات را دریافت کنند در کنترل بیماری کرونا موفق تر عمل کردیم.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در پایان خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم تا شهروندان خدمات ارتباطی و اطلاع رسانی را به نحو مناسبی دریافت کنند، بخش ویژه ای نیز در پرتابل شهرداری تهران مخصوص آموزش های لازم برای مقابله با ویروس کرونا طراحی کردیم تا شهروندان اطلاعات صحیح را در این زمینه دریافت کنند.
انتهای پیام/