سیل لرستان

مدیر هلال احمر لرستان بیان کرد: شارژ انبار ها و تجهیزات امدادی برای تمام شعب ارسال و ۱۰۳۱ نفر از امدادگران ما در آماده باش کامل به سر می برند، علاوه بر آن امکان اسکان استقراری در ۴۰ منطقه فراهم شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، صارم رضایی، مدیر جمعیت هلال احمر لرستان در خصوص آخرین وضعیت استان لرستان اظهار داشت: به دنبال سامانه بارشی جدید، حجم آب خرم رود بالا آمده و احتمال طغیان آن وجود دارد، هشدارهای لازم قبل از ورود سامانه بارشی به عوامل امدادی داده شده و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مدیر جمعیت هلال احمر لرستان در ادامه بیان کرد: شارژ انبار ها و تجهیزات امدادی برای تمام شعب ارسال و ۱۰۳۱ نفر از امدادگران ما در آماده باش کامل به سر می برند، علاوه بر آن امکان اسکان استقراری در ۴۰ منطقه فراهم شده است.

رضایی تصریح کرد: در حال حاضر دو فروند بالگرد در استان مستقر هستند و ۳ فروند نیز در آماده باش  کامل به سر می برند تا به محض نیاز به امداد رسانی کمک های لازم صورت گیرد، ظرفیت اسکان ۴۶۰۰ نفر و نزدیک به ۱ هزار و ۲۰۰ خانواده در کمپ های ایجاد شده وجود دارد، تمامی آن اماکن نیز برای مردم اطلاع رسانی شده است. تا کنون موردی از بیماری کرونا در استان دیده نشده است اما آموزش های ارائه شده توسط وزارت بهداشت را انجام دادیم، وزارت بهداشت وظیفه پخش ضد عفونی کننده ها را بر عهده دازد که این اقدام را در سطح استان انجام می‌دهند.

 ممدیرعامل هلال احمر لرستان در مورد احتمال تکرار سیل فروردین ماه در ان استان بیان کرد: نمی توانم این موضوع را پیش بینی کنم اما در حال حاضر حجم آب بالا آمده است و امیدوارم حادثه تلخی اتفاق نیفتد اما با توجه به دستور استاندار تمامی دستگاه ها در آماده باش کامل هستند.

انتهای پیام/