شرکت شهروند در دو سال اخیر علی رغم کاهش حاشیه سود خود و اختصاص آن برای ایفای هر چه بهتر مسئولیت های اجتماعی خود، توانست با افزایش میزان فروش خود به سود مورد انتظار خود دست پیدا کند.
به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، در چند روز اخیر طی حکمی از سوی عبدالحمید امامی معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران، مهدی امراللهی به عنوان سرپرست شرکت خدمات کالای شهروند انتخاب و جایگزین مسعود سریع القلم شد، مسعود سریع القلم در سال ۱۳۹۶ به سمت مدیریت شرکت شهروند منصوب شد و در مدت دو سال فعالیت خود تلاش های زیادی در راستای نزدیک کردن شهروند به استاندارد های فروشگاه های معتبر بین المللی دنیا انجام داد و تا حد زیادی نیز توانست به این هدف مهم دست پیدا کند، به همین بهانه به بررسی فعالیت و عملکرد مدیرجوان و سابق این مجموعه در دو سال گذشته می پردازیم.
اولین اقدام مسعود سریع القلم پس از انتصاب، نوسازی فروشگاه های شهروند بود که از شعبه بیهقی آغاز و به شعب صادقیه، آل احمد و حکیمیه نیز تسری پیدا کرد، تمامی فروشگاههای نسل اول شهروند از لحاظ چیدمان، فضای فروشگاهی، نورپردازی و سایر موارد بازسازی و به روز رسانی شد.
هوشمند سازی شهروند در دو سال گذشته
در دو سال اخیر تغییر و تحولات بسیاری در زمینه هوشمندسازی فروشگاههای زنجیره ای شهروند صورت گرفت، راه اندازی اولین دستگاه خود دریافت (self check out) برای اولین بار در کشور نمونه ای از این تحولات بود که توانست تا حد زیادی صفوف طولانی صندوق را در این فروشگاهها کاهش و در زمان و هزینه شهروندان صرفه جویی کند، رونمایی از دستگاه خود دریافت انواع بطری های نوشیدنی در فضای فروشگاهی شهروند از دیگر اقداماتی بود که طی دو سال گذشته با هدف حفظ محیط زست و ترویج فرهنگ تفکیک زباله در کشور صورت گرفت.
صندوقهای سیار شهروند نیز نمونه ای از ورود آخرین دستاورد های تکنولوژی در شهروند بود که مانع از سردرگمی مشتریان در محیط فروشگاهی شده و زمان خدمت رسانی به مشتریان را تا حد قابل توجهی کاهش داده است، چرخ های خرید هوشمند جدیدترین تکنولوژی به کار رفته در شهروند است که قرار است تا پایان سال در فضای فروشگاههای شهروند رونمایی شود، چرخ هایی که به آخرین دستاورد های تکنولوژی دنیا مجهز بوده و مانند یک مسیر یاب حرفه ای این امکان را برای مشتریان فراهم می کند که اجناس مورد نیاز خود را به سرعت پیدا کرده و به سبد خرید خود اضافه کنند.
توسعه شعب شهروند در شهرستان ها
در دوسال اخیر بحث توسعه و گسترش فعالیت های شرکت شهروند در تهران و سایر کلان شهرها به عنوان برند مدیریت شهری مطرح شد که در همین راستا دو شعبه جدید مهر شهر کرج و شمیران سنتر به بهره برداری رسید و زیر ساخت های لازم برای حضور این مجموعه در کلان شهرهای مشهد، شیراز، اصفهان و یزد نیز فراهم شد، همچنین این شرکت فعالیت خود را در تهران و کلان شهر های دیگر نیز منحصر نکرده و درصدد گسترش خدمات خود در روسیه عراق، ترکیه بوده است.
شهروند و مسئولیت های اجتماعی
شهروند در دو سال اخیر علاوه بر فعالیت های اقتصادی از مسئولیت های اجتماعی خود نیز غافل نبوده و اقدامات موثری را در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود نیز انجام داده است، نمونه بارز این اقدامات که در سال ۹۷ و به دنبال افرایش شدید قیمت برخی محصولات ضروری مورد نیاز مردم و در زمان اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا اتفاق افتاد، در پی گرانیهای لجام گسیخته و نایاب شدن برخی محصولات مصرفی مردم با ذخیره استراتژیک کالاهای ضروری مردم، تلاش کرد علاوه بر قطع دست واسطه ها محصولات مورد نیاز مردم را با قیمت پایین تری به دست مصرف کننده برساند.
این شرکت شهروند نسبت به وقوع سیل فروردین ماه نیز بی تفاوت نبوده و به عنوان بازوی مدیریت شهری از اولین شرکتهایی بود که به کمک سیل زدگان شتافت تا جایی که سازمان های فعالی مانند هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی برخی اقلام مورد نیاز سیل زدگان را از مجموعه شهروند تامین کردند.
همچنین اقدام ارزشی مسعود سریع القم را میتوان در حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی نام برد که با برگزاری کمپینی با عنوان “یلدا به خیر و خرید” مخصوص این کودکان با همکاری موسسه محک برگزارشد که بر اساس آن در ایام منتهی به شب یلدا ۱ درصد از سود فروشگاههای شهروند را به درمان کودکان مبتلا به سرطانی اختصاص یافت.
شهروند در دو سال اخیر علی رغم کاهش حاشیه سود خود جهت کمک به اقتصاد اقشار کم برخوردار توانست با افزایش میزان فروش خود به سود مورد انتظار خود دست پیدا کند و حدود ۶۰ میلیارد تومن از درآمد خود را به خزانه شهرداری تهران واریز کرد، در شرایطی که پیش از این برخی هزینههای خود را از محل درآمد شهرداری تهران تامین می کرد.
انتهای پیام/