محمد جواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، در گفتگو با خبرنگار سرویس مدیریت شهری افق تهران، در حاشیه بازدید از کمپین یلدا به خیر و خرید فروشگاه شهروند بیان کرد: کمپینی که مجموعه فروشگاه های شهروند با همکاری موسسه محک برای کودکان مبتلا به سرطان طراحی کرد است موجب شد تا شهروندان علاوه بر این که خرید خود را انجام میدهند به نوعی مسئولیتهای اجتماعی خود را در قابل بیماران مبتلا به سرطان نیز انجام دهند.
وی افزود: همه ما نسبت به این قشر از کودکان که به هر دلیلی با این بیماری و مشکلات مربوط به آن دست و پنجه نرم می کنند مسئولیت داریم، جامعه ما نمیتواند نسبت به کودکان مبتلا به سرطان بی تفاوت باشد از این رو در فروشگاههای شهروند فضایی فراهم شد تا شهروندان از این طریق به صورت مستقیم و غیر مستقیم به این کودکان کمک کنند.
حق شناس در ادامه افزود: کمپینی که مجموعه شهروند مخصوص کودکان مبتلا به سرطان برگزار کرد گام مثبتی بود و امیدوارم در مقاطع و مناسبتهای خاصی مانند عید نوروز و جشن یلدا که حضور مردم در فروشگاههای شهروند پررنگ تر میشود تدوام پیدا کند و بستری فراهم شود برای شهروندانی که با این قشر آسیب دیده جامعه ارتباط ندارند تعامل دو سویه ایجاد شود و شهروندان بتوانند از نزدیک هدایای خودشان را به این موسسات و بیماران اهدا کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، تصریح کرد: کمپین یلدا به خیر و خرید با دو هدف طراحی شده است، هدف اول کنترل تنشهای اقتصادی و مدیریت و تنظیم قیمتها است تا آرامش به بازار محصولات ضروری مردم بازگردد و هدف دوم نیز ایفای صحیح مسئولیتهای اجتماعی است که با مشارکت موسسه محک اتفاق میافتد تا حس تعلق و همبستگی نیز در جامعه تقویت شود.
حق شناس در خصوص حضور شهروند در کلان شهرهای دیگر خاطرنشان کرد: امروز شرکت شهروند بدون تردید یکی از برندهای شناخته شده در حوزه فروشگاههای زنجیرهای است که تصور میکنم اگر مدیران کلان شهرهای دیگر نیز مشارکت کنند مانند بانک شهر به عنوان یکی از بنگاههای اقتصادی و بازوهای مدیریت شهری در سراسر کشور مطرح خواهد شد.
انتهای پیام/