معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد بیان کرد: شهروند یک فروشگاه عادی و معمولی نیست بلکه در شرایط بحران راهگشای مدیریت شهری است.
شهریار آل شیخ معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد در حاشیه بازید از غرفه فروشگاه شهروند در اولین همایش ملی بهره وری در گفتگو با خبرنگار سرویس مدیریت شهری افق تهران، بیان کرد: بهره وری با هوشمند سازی رابطه تنگانگی دارد، نمی توانیم هوشمند سازی را جدا از بهره وری تصور کنیم، تمامی برنامه ریزی ها و فعالیت ها در بخش تکنولوژی و تصمیماتی که به حل چالش ها کمک می کند در مسیر شهر هوشمند قراردارد.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد در ادامه بیان کرد: استفاده از تکنولوژی مدرن در مجموعه شهروند به بهبود برند شهرداری ها کمک میکند زیرا تکنولوژی بهترین عنصری است که میتواند در حوزه داده ها و تطبیق رفتارها عمل کند و بهترین ابزار برای کمک به حل مشکلات شهری و تسهیل در امر زیست پذیری شهروندان محسوب میشود.
آل شیخ با اشاره به نقش محصولات فناوری محور در فروشگاههای شهروند تصریح کرد: بسیاری از تکنولوژی هایی که در این مجموعه به کار رفته در راستای کاهش ترددها، بهبود محیط زیست و رفاه بیشتر شهروندان صورت می گیرد و هر نوع استفاده از تکنولوژی در جهت افزایش زیست پذیری و رفاه شهروندان کاملا ارزشمند است.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد در خصوص بازدید از غرفه شهروند در همایش ملی بهره وری در مدیریت شهری اظهار داشت: شهروند فروشگاهی با سابقه و برند معتبر و خوش نامی است که زیر ساختهای لازم برای حضور آن در شهرهای دیگر نیز فراهم شده اما در مشهد به دلیل فضای رقابتی متفاوتی که وجود دارد هنوز زمینههای لازم برای ورود شهروند فراهم نشده است اما از حضور تمام برندهای معتبر و در مجموع هر رقابت ارزشمند و سازنده ای برای رفاه بیشتر شهروندان مشهد استقبال می کنیم .
وی در پایان بیان کرد: بدون شک در شهرهای بزرگی همچون مشهد فروشگاه شهروند با سهولت بیشتری می تواند نقش خود را ایفا کند، شهروند یک فروشگاه عادی و معمولی نیست و در مدیریت بحران به مدیریت شهری کمک می کند همچنین نگاه مجموعه شهروند صرفا اقتصادی نیست و شهروندان نیز اعتماد ویژه ای به مجموعه شهروند دارند، حضور شهروند در بیشتر شهرها می توانند بسیار موثر باشد، از این رو برای حفظ مزایای رقابتی خود در مسیر هوشمند سازی قرار گرفته است.
انتهای پیام/