با اعلام مسئول سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات مرکز توسعه تجارت الکترونیک، ۷۰ درصد آمار تخلفات مورد گزارش در خصوص گرانفروشی بوده است که در این میان گوجه فرنگی بیشترین شکایت را به خود اختصاص داده است.
به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، مهدی اعظم زاده، مسئول سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات مرکز توسعه تجارت الکترونیک اعلام کرد: از نهم شهریور ماه امسال دو هزار و ۲۰۰ شکایت مردمی در سامانه ۱۲۴ به دست ما رسیده است، در مجموع ۷۰ درصد آمار تخلفات مورد گزارش در خصوص گرانفروشی بوده است.
وی افزود: نکته قابل توجه این است که از میان کالاهایی که در سامانه ثبت شده گوجه فرنگی با ۱۲۰ مورد بیشترین شکایت را به خود اختصاص داده است.
اعظم زاده تصریح کرد: پس از گوجه فرنگی بیشترین شکایت مردمی از قیمت نان سنگک و شکر است.
این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: تا کنون چهار میلیون و ۲۲ هزار مورد از سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات بازدید کردند، این سامانه از هفدهم مرداد رونمایی و از نهم شهریور ماه نیز بخش ثبت شکایات آن راه اندازی شده است.
وی خاطر نشان کرد: مردم می توانند تمامی تخلفاتی که در قانون نظام صنفی عنوان شده در این سامانه به آدرس WWW,124.IR ثبت کنند، در مجموع ۱۰۰ قلم کالا در سامانه ۱۲۴ به ثبت رسیده که برخی از این اقلام مشمول قیمت مصوب و تعدادی نیز قیمت کف و سقف بازار را دارند.
مسئول سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات مرکز توسعه تجارت الکترونیک تصریح کرد: بیشتر کالاهایی که در این سامانه ثبت شدند اقلام اساسی و پرمصرف مردم هستند.
انتهای پیام/
خبرنگار: افسانه رنجبر