تاریخ : پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت موافقت مجلس با متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور برگزاری بیستمین جشنواره «گل و گلاب تهران» مرگ با مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک استقلال و پرسپولیس در آستانه ثبت رکورد تاریخی تغییر سیاست عراق در وابستگی به گاز ایران اعلام نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها در اسفند ۱۴۰۲ نارضایتی فولادی‌ها از مشکلات زیرساختی سامانه نیما چالش جایگزینی مدیران انتسابی بجای نیروی ماهر در فولادسازان بزرگ ضرورت جلوگیری از افزایش شدید قیمت خودرو مخالفت مجلس با کاهش ساعت کار زنان به ۲۰ ساعت در هفته کاهش نرخ بیکاری تا پایان دولت تاثیر مثبت خواب بر دفع سموم بدن ضرورت ارئه گزارش شهرداری به شورای شهر درخصوص هزینه‌ها تداوم بارش پراکنده باران در تهران تا جمعه تذکر عضو شورای شهر درباره حادثه پله برقی میدان میوه وتره‌بار پیاده روی بهترین روش حفظ سلامت قلب

10

فعالان در زمینه بازار ارز

  • کد خبر : 1866
  • 19 شهریور 1397 - 16:37

گر چه بعد از جهش قیمت دلار تا ۱۵ هزار تومان، این ارز در شیب کاهشی قرار گرفت و در روز گذشته تا ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان کاهش داشت، برای امروز بار دیگر روند بازار معکوس و رو به افزایش شد. فعالان بازار ارز از جریان این افزایش بی‌خبرند و می‌گویند واقعا نمی‌دانیم چه […]

گر چه بعد از جهش قیمت دلار تا ۱۵ هزار تومان، این ارز در شیب کاهشی قرار گرفت و در روز گذشته تا ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان کاهش داشت، برای امروز بار دیگر روند بازار معکوس و رو به افزایش شد. فعالان بازار ارز از جریان این افزایش بی‌خبرند و می‌گویند واقعا نمی‌دانیم چه شد که دوباره قیمت‌ها جهش کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران،  در هفته گذشته بود که قیمت دلار به فاصله کمتر از چهار روز از کمتر از ۱۱ هزار به ۱۵ هزار تومان رسید. سرانجام روند بازار تغییر کرد و در روز شنبه و یکشنبه تا حدی کاهشی پیش رفت به طوری که دیروز قیمت‌ها به کمتر از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان هم رسید و در شرایطی که پیش‌بینی می‌شد کاهش قیمت ارز ادامه‌دار باشد، امروز بازار روی دیگری نشان داد و نوسان قیمت شدت گرفت. به طوری که تا زمان ارسال این گزارش قیمت دلار به ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است. این قیمت با کف قیمت روز گذشته تا ۱۴۰۰ تومان اختلاف و رشد دارد. برای یورو هم این اتفاق افتاد و در حالی که قیمت این ارز به ۱۶ هزار تومان در هفته گذشته و تا کمتر از ۱۵ هزار تومان تا دیروز می‌رسید، برای امروز بار دیگر از ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان هم عبور کرد.

گذری بر بازار ارز و محوطه میدان فردوسی از این حکایت دارد که بار دیگر رفت وآمد در بازار زیاد شده است. پیش از این که افراد فروشنده باشند، خریدار هستند و تقاضا بالا رفته است.

پرس و جوی جریان افزایش قیمت ارز آن هم در شرایطی که خبرهایی مبنی بر جریان گرفتن ورود ارز به کشور مطرح شد، با واکنش‌های جالبی از سوی فعالان بازار همراه است. وقتی به آنها می‌گوییم چرا دلار دوباره گران شد، گاهی می‌خندند و می‌گویند واقعا ما هم دیگر نمی‌دانیم در این بازار چه می‌گذرد. چرا وقتی اخبار از این حکایت دارد که صرافی‌ها و صادرکنندگان می‌توانند ارز وارد کرده و بفروشند، بار دیگر باید قیمت‌ها رشد کند؟ فعالان بازار می‌گویند نااطمینانی مردم از آینده و تامین ارز در بازار خود عامل موثری بر این موضوع است، اما در مجموع اینکه فقط دو روز بازار آرام بوده و بار دیگر دچار نوسان تند شود، پاسخی ندارند.

بعد از آنکه همتی- رئیس کل بانک مرکزی- گفت: برنامه‌ای برای تزریق ارز به بازار ندارد، تا حدی این موضوع بر جریان قیمت‌ها اثرگذار بوده و تحلیلگران عنوان کردند که جهش قیمتی ارز در هفته گذشته ناشی از این سخنان و انتظار مردم مبنی بر عدم وجود ارز در بازار بود، اما به دنبال این موضوع و جلساتی که با مجلس برگزار شد، عنوان کردند که قرار است بانک مرکزی به بازار ورود کرده و در مواقع ضروری آن را کنترل کند. حتی عنوان شده بود که کاهش قیمت روزهای ابتدای هفته نیز به دلیل تزریق ارز از سمت بانک مرکزی به بازار بود. با این حال فعلا بازار ارز اوضاع مناسبی نداشته و قیمت‌ها حتی به کف قیمت هفته گذشته که کمتر از ۱۱ هزار تومان هم بود، نرسیده است.

فعالان بازار پیش‌بینی دقیقی از آینده نداشته و عنوان می‌کنند این بازار به راحتی قابل کنترل نیست.

انتهای پیام

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=1866
  • 37 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.