مدیر واحد فناوری اطلاعات شهروند، بیان کرد: شهروند اولین فروشگاه زنجیره ای در کشور است که توانست، هوشمند سازی را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.
میثم طائب، مدیر واحد فناوری اطلاعات شهروند، در گفتگو با سرویس مدیریت شهری افق تهران، درخصوص هوشمند سازی این فروشگاه ها بیان کرد: در راستای کاهش ترافیک شهری با کمک هوشمندسازی توانستیم سامانه های ارتباطی را طراحی کنیم تا رفت و آمد تامین کنندگان به شهروند کاهش پیدا کند، همچنین با استفاده از هوشمند سازی و استفاده از تحلیل داده در فرآیند های داخلی توانستیم سود عملیاتی خود را افزایش دهیم.
مدیر واحد فناوری اطلاعات شهروند، در ادامه افزود: نمونههای شاخص هوشمندسازی در مجموعه شهروند را میتوان در تحلیلهای آماری و ارائه گزارشات آنلاین و بهروز از عملکرد مجموعه عنوان کرد که این رفتار باعث میشود وقتی مدیرعامل و مدیران ارشد گزارشات عملکرد و فروش را به صورت آنلاین در قالب نمودار مشاهده کند بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین تصمیم را بگیردبه این گونه که داده های خام با کمک نمودار به نمادهای معناداری برای مدیران تبدیل می شود که در نهایت منجر به افزایش حاشیه سود خالص میشود ، با جمع آوری و تحلیل داده ها و به کارگیری آن ها در تصمیم گیری ها توانستیم هوشمند سازی را به بهترین نحو ممکن پیاده کنیم، که همه این اتفاقات حاصل یک کار تیمی در مجموعه شهروند است.
میثم طائب در رابطه با دیگر اقدامات شهروند در این بخش، عنوان کرد: پروژه سفارشات متمرکز را طراحی کردیم که باعث صرفه جویی در وقت و انرژی میشود و امیدواریم تا پایان سال بیشتر کالاهای سفارشی توسط سیستم مرکزی ثبت شوند، همچنین از دیگر مصادیق بارز هوشمند سازی در شهروند دستگاه خود پرداخت بود که میزان قابل توجهی از هزینههای منابع انسانی و فضای فروشگاهی را کاهش داد و میتوان گفت شهروند اولین فروشگاه زنجیره ای در کشور است که توانست هوشمند سازی را در سطح کلان انجام دهد.
وی در پایان در خصوص مزایای هوشمند سازی در مجموعه شهروند خاطر نشان کرد: شهروند به عنوان بازوی مدیریت شهری توانست با کمک هوشمند سازی، رفتار مشتریان در شرایط تنشزای بازار را تحلیل و با پیش بینی نیازهای مصرف کنندگان به کنترل و تنظیم بازار کمک کند، از شاهکار های هوشمندسازی در بدنه شهروند میتوان به زمان اوج کمبود کالا و خریدهای هیجانی در سال گذشته اشاره کرد که با کمک دانش هوشمند سازی و با هدف کنترل و مدیریت بازار از ۶ ماه قبل نیازهای بازار را پیش بینی و تمامی انبارهای خود را مملو از اقلام مصرفی کرد تا شهروندان هیچ گونه کمبود کالایی را در بازار احساس نکنند.
انتهای پیام/