رعایت حقوق مصرف کنندگان در تمامی ابعاد، شهروند را به یک برند محبوب و معتبر در بین مردم تبدیل کرده است.
به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، احترام به حقوق مصرف کنندگان به ویژگی اصلی هر سازمان و بنگاه اقتصادی موفق در دنیا تبدیل شده است، از حقوق ابتدایی مشتریان تامین محصولات مورد نظر خود با قیمت مناسب و کیفیت استاندارد است بیشتر فروشگاه های زنجیره ای معتبر و مراکز خرید بزرگ در دنیا تلاش میکنند با رعایت این دو مولفه، رضایت مشتریان را جلب کرده و علاوه بر حفظ مشتریان قدیمی، با جذب مشتریان جدید زمینه را برای فروش و سود بیشتر فراهم کنند.
برگشت محصول در صورت نارضایتی مشتریان و یا بروز مشکل یا نقص در کالا از دیگر حقوق مصرف کنندگان محسوب می شود که فروشگاههای شناخته شده بین المللی با رعایت این حقوق اعتماد شهروندان را جلب کرده و موجبات رضایت مندی و وفاداری هرچه بیشتر مشتریان را فراهم میکنند.
مشتریان حق دارند محصولات دلخواه خود را از میان انبوهی از محصولات متنوع انتخاب کرده و خریدهای خود را در فضایی جذاب و دلنشین انجام دهند، اهمیت توجه به حقوق مصرف کنندگان تا حدی است که در تمامی کشورهای دنیا، یک روز به عنوان روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان در نظر گرفته شده است.
مشتری مداری، عامل محبوبیت شهروند
فروشگاه های زنجیره ای شهروند به عنوان مجموعه ای که توانسته به جایگاه خوبی در میان شهروندان دست پیدا کند همواره مشتری مداری و رعایت حقوق مصرف کنندگان را از اولویت های اصلی خود قرار داده و با عرضه محصولات متنوع با قیمت پایین و کیفیت بالا و جذابیت فضای فروشگاهی، توانسته رضایت خاطر مشتریان را جلب کند.
اطلاعات کامل مشتریان از مشخصات کالا را می توان از دیگر حقوق اصلی مصرف کنندگان قلمداد کرد، مجموعه شهروند با علم به این موضوع تمامی اطلاعات مورد نیاز مشتریان در خصوص محصول را در اختیار آن ها قرارداده تا شهروندان با آسودگی خاطر بتوانند محصولات ضروری خود را از این فروشگاه ها خریداری کنند.
شهروندان با خیال راحت اقلام مصرفی خود را از فروشگاه های شهروند خریداری میکنند زیرا به سلامت و کیفیت کالاهای عرضه شده در شهروند اطمینان دارند، علاوه بر آن به خوبی می دانند در صورت بروز مشکل یا معیوب بودن کالا می توانند اجناس خریداری شده را تا ۷۲ ساعت مرجوع کنند.
برخورد احترام آمیز پرسنل با مشتریان نیز از دیگر حقوق مصرف کنندگان به شمار می رود که بیشتر فروشگاه های بزرگ بین المللی با این شاخصه در دنیا شناخته میشوند و قوانین خاصی مخصوص کارکنان خود در خصوص رفتار مناسب با مشتریان در نظر گرفتند.
شرکت شهروند هم به عنوان نمونه موفق فروشگاه زنجیره ای در ایران با ارائه آموزش های لازم برای تمامی کارکنان خود در خصوص رفتار احترام آمیز با مشتریان، توانسته رضایت شهروندان را جلب کند و روز به روز به شمار مشتریان وفادار خود اضافه کند، رعایت حقوق مصرف کنندگان در تمامی این ابعاد، شهروند را به یک برند محبوب و معتبر در بین مردم تبدیل کرده است.
انتهای پیام/