تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» جزئیات زمان بازگشت گل‌محمدی به فوتبال بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضرورت حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن

4

هم اندیشی بانک های دولتی برای کمک به توسعه خراسان شمالی در بانک ملی ایران

  • کد خبر : 15750
  • 17 تیر 1398 - 19:42

در آستانه سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان خراسان شمالی، معاون دفتر رئیس جمهور، جمعی از مدیران عامل بانک های دولتی، رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی، استاندار خراسان شمالی و اعضای اتاق بازرگانی به منظور همفکری برای کمک به توسعه این استان در محل بانک ملی ایران تشکیل جلسه دادند. به گزارش […]

https://ofoghtehran.ir

در آستانه سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان خراسان شمالی، معاون دفتر رئیس جمهور، جمعی از مدیران عامل بانک های دولتی، رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی، استاندار خراسان شمالی و اعضای اتاق بازرگانی به منظور همفکری برای کمک به توسعه این استان در محل بانک ملی ایران تشکیل جلسه دادند.

به گزارش سرویس امور بانکی افق تهران، در این نشست معاون هماهنگی و پیگیری امور استان های دفتر رئیس جمهور با تاکید بر این که کشور در دوره جنگ اقتصادی قرار دارد، گفت: در چنین شرایطی، بخش خصوصی، بانک ها و خود مردم می توانند به توسعه کشور کمک شایانی کنند.

علی اصغر احمدی با بیان این که محدودیت های بودجه ای دولت برای همه آشکار است، اظهار کرد: کار بانک ها ۱۰۰درصد تخصصی و فنی است و از این رو می توانند منابع را به سمت شروع و تکمیل پروژه های موجود در استان ها به ویژه استان خراسان شمالی هدایت کنند.
وی افزود: دولت خود را بدهکار همه مردم به ویژه مردم ساکن مناطق کمتر توسعه یافته می داند و در راستای بهبود شرایط آنها از همه ظرفیت ها استفاده خواهد کرد.

احمدی ایجاد توازن منطقه ای را سیاست اساسی دولت دانست و خاطرنشان کرد: بانک ها می توانند موتور محرکه پروژه ها در استان باشند و در حیطه اختیارات خود، به خوبی اقتصاد خراسان شمالی را فعال کنند.

دیرعامل بانک ملی ایران نیز در این جلسه با اشاره به تلاش های نظام بانکی برای کمک به توسعه کشور به ویژه استان خراسان شمالی، گفت: پس از جلسه ای که با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور برگزار شد، قرار شد بانک ها درباره ظرفیت های خود برای کمک به پیشرفت هر چه بیشتر این استان هم اندیشی کنند.

دکتر محمد رضا حسین زاده با تاکید بر این که نگاه بانک ها به استان خراسان شمالی ویژه است، ادامه داد: کشاورزی و گردشگری، دو ظرفیت بزرگ این منطقه است و ما همه توان خود را برای حل مشکلات این دو بخش به کار خواهیم بست.

به گفته وی، بانک ها یا در این استان پروژه هایی را برای اجرا و تکمیل انتخاب خواهند کرد و یا منابعی را به این منظور اختصاص خواهند داد، بنابراین حضور بانک ها در خراسان شمالی کاملا عملیاتی خواهد بود.

مدیرعامل بانک ملی ایران افزود: در حوزه صنایع و پتروشیمی استان نیز بانک ها به صورت کنسرسیوم تلاش خود را برای اتمام پروژه ها خواهند داشت.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی نیز در این جلسه با بیان این که حوزه گردشگری استان، قابلیت زیادی برای جذب منابع صندوق را دارد، گفت: راه توسعه کشور، افزایش فعالیت بخش خصوصی و رهایی از وابستگی های دولتی است.

مرتضی شهید زاده افزود: نباید پروژه های بی کیفیت به تعهد بانک ها سپرده شود، چرا که در عمل این پروژه ها متوقف و باری بر دوش نظام بانکی خواهند شد، بنابراین بانک ها باید پروژه هایی را تقبل کنند که طرح توجیهی آن ها کاملا قابل دفاع باشد.

ستاندار خراسان شمالی نیز با عنوان این که استان ظرفیت های بی نظیری برای سرمایه گذاری دارد، از بانک ها خواست در این زمینه حضور جدی داشته باشند.

حمد علی شجاعی به بی حاشیه و توانمند بودن مردم استان اشاره و خاطرنشان کرد: از نظام بانکی می خواهیم حداکثر توان خود را برای کمک به استان در نظر بگیرند و اجازه ندهند خراسان شمالی از فرآیند توسعه کشور عقب بماند.

در ادامه این نشست، ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن، روح الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی و عباس اشرف نژاد عضو هیات مدیره بانک تجارت نیز دیدگاه های خود را درباره نحوه کمک به توسعه استان خراسان شمالی بیان کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=15750
  • 53 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.