تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

1

عبور تولید فولاد ایران از مرز ۳۲ میلیون تن

  • کد خبر : 143773
  • 01 اردیبهشت 1403 - 16:02
عبور تولید فولاد ایران از مرز ۳۲ میلیون تن
ر حالی تولید فولاد کشور با رقم زدن رشدی ۵.۵ درصدی در سال قبل از ۳۲ میلیون تن عبور کرد که این میزان در واقع بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد ایران محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ در سال ۱۴۰۲ تولید فولاد کشور به بیش از ۳۲ میلیون تن رسید که بالاترین میزان در تاریخ فولاد کشور است.

بر اساس این گزارش و طبق آمار تولیدی که انجمن تولید کنندگان فولاد کشور در سال ۱۴۰۲ منتشر کرده است، در سال قبل تولید فولاد کشور به بیش از ۳۲ میلیون تن رسید که بالاترین میزان در تاریخ فولاد کشور است و رشدی ۵.۵ درصدی را به ثبت رسانده است. نکته قابل تأمل اینکه بیشترین نرخ رشد تولید در زنجیره فولاد با ۹.۲ درصد برای شمش فولادی رقم خورده و کاهش تولید سالانه در میلگرد، ورق گرم، ورق سرد و اسلب به ثبت رسیده است. از دیگر نکات قابل تأمل در این گزارش، کمتر بودن نرخ رشد تولید آهن اسفنجی نسبت به فولاد میانی و ۱۳۰ هزار تن کاهش تولید ورق گرم با وجود کسری موجود در این محصول است.

ضمن اینکه طبق این داده‌های آماری بیشترین نرخ افت تولید با ۲.۸ درصد برای ورق سرد است در حالی که واردات آن ۲.۵ برابر شده است! این گزارش همچنین حاکی از این است که در سال ۱۴۰۲ مازاد عرضه هم نرخ رشد تولید گندله را کاهش نداد! و همچنین معادل ۲ برابر میلگرد تولیدی، شمش تولید شد. ثبات در تولید محصولات فولادی در سطح سال گذشته معادل ۲۱.۵ میلیون تن نیز از دیگر نکات قابل تأملی است که به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=143773
  • 31 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.