تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

روایتی از محبان و دوست‌داران اهل بیت(ع) در آفریقا/ پایتخت کنیا میزبان رونمایی از مستند «روشن‌تر از خورشید» افق تمدنی ایران برای خودکفایی در تولید و صادرات برق موج افزایشقیمت‌ها در محصولات پتروشیمی ضرورت مشارکت مجتمع‌های پتروشیمی در جایزه تعالی صنعت پتروشیمی اشتغالزایی برای معتادان متجاهر بهبودیافته پله نوردی باعث افزایش طول عمر حمل و نقل عمومی از موضوعات مهم این دوره شورای شهر تهران جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان رشد ۲۱ درصدی صنعت گردشگری ایران پیش‌بینی صادرات ۱۰ میلیارد دلاری فولاد در سال ۱۴۰۳ ارتباط مصرف غذاهای ناسالم با اختلالات حافظه وزش باد شدید و رگبار باران در تهران جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران اعلام جزییات پیشنهاد دولت برای تغییر حقوق کارگران اصلاح طرح شفافیت قوای سه‌گانه ضرورت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین رشد ۵۰ درصدی بودجه گردشگری تهران در سال ۱۴۰۳ ۲۵۰۰ اتوبوس جدید در راه پایتخت تغییر نام جدید باشگاه استقلال تعیین داور بازی‌های حساس استقلال و پرسپولیس رشد ۱۶.۳ درصدی تولید فولاد خام ایران رفتارهای غلط غذایی خانواده عامل اصلی ایجاد بدغذایی تکمیل خطوط هفت گانه مترو تهران تا پایان امسال سازوکار اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از اشخاص غیرتجاری افزایش ۱۳ برابری سرمایه‌گذاری خارجی گردشگری در دولت سیزدهم تشخیص زودرس ام اس با آزمایش خون پتروشیمی و فولاد ارزآورترین صنایع در ۱۴۰۲ تحقق تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی تشکیل ۱۱ خانه جهادی در محلات تهران اختلاف ۵.۶ درصدی نرخ تورم دهک اول و دهم آخرین تغییرات زمان واریز یارانه‌ها کاهش صادرات محصولات نهایی در کشور بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان در مجلس عزم شورای شهر برای ورود واگن‌های مترو به کشور آغاز به کار هیات امنای محلات از امروز

2

افزایش معاملات نفت خام در واکنش به عملیات ایران

  • کد خبر : 143526
  • 26 فروردین 1403 - 16:46
افزایش معاملات نفت خام در واکنش به عملیات ایران
تحلیلگران روز یکشنبه پیش‌بینی کردند قیمت نفت روز دوشنبه، پس از پاسخ شامگاه شنبه ایران به حمله رژیم صهیونیستی، افزایش پیدا خواهد کرد اما رشد بیشتر قیمت‌ها، به واکنش این رژیم و غرب، بستگی دارد.

به گزارش سروس اقتصادی افق تهران؛ ایران شامگاه شنبه، در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد.

نگرانی نسبت به پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی، هفته گذشته از افزایش قیمت نفت در بازار جهانی، پشتیبانی کرد و کمک کرد قیمت نفت برنت که شاخص بازار جهانی است، روز جمعه، تا مرز ۹۲ دلار و ۱۸ سنت در هر بشکه صعود کمئ که بالاترین قیمت از اکتبر بود.

نفت برنت، معاملات روز جمعه را در ۹۰ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه به پایان برد، در حالی که شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا، با ۶۴ سنت افزایش، در ۸۵ دلار و ۶۶ سنت در هر بشکه بسته شد.

تاماس وارگا، کارگزار نفت شرکت پی وی ام گفت: معقول است که در هنگام ازسرگیری معاملات، انتظار قیمت‌های قوی‌تری را داشته باشیم. با این حال، تاکنون هیچ تاثیری روی تولید، وجود ندارد و ایران اعلام کرده است که عملیاتش محدود است. هرچه واکنش اولیه بازار، شدید و دردناک باشد، صعود قیمت نفت، ممکن است موقتی باشد مگر این که عرضه نفت خاورمیانه، دچار اختلال شود.

جیووانی استونو، تحلیلگر موسسه مالی یو بی اس گفت: قیمت نفت ممکن است در زمان گشایش معاملات، افزایش پیدا کند زیرا برای نخستین بار است که ایران از خاک خود، به رژیم صهیونیستی پاسخ داده است. وی در ادامه افزود: مدت زمان افزایش قیمت نفت، به واکنش رژیم صهیونیستی بستگی خواهد داشت. همچنین نشست مجازی روز جاری گروه هفت هم باید رصد شود تا دید آیا اعضای این گروه، صادرات نفت ایران را هدف قرار می‌دهند یا خیر.

صادرات نفت ایران با وجود تحریم‌های آمریکا، رشد پیوسته‌ای داشته است. دولت بایدن اعلام کرده است افزایش صادرات نفت ایران را تشویق نمی‌کند و تحریم‌ها را اعمال می‌کند.

صادرات کمتر نفت از سوی ایران، ممکن است به افزایش بیشتر قیمت نفت منجر شده و قیمت بنزین در آمریکا را که موضوع حساسی در آستانه انتخابات این کشور به شمار می‌رود، افزایش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، اوله هانسن، از ساکسو بانک گفت: قیمت نفت پیش از این، نرخ ریسک را به حساب آورده و میزان این نرخ به تحولات بعدی پیرامون ایران و تنگه هرمز بستگی خواهد داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=143526
  • 56 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.