تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

1

ضرورت ساخت سرپناه برای قربانیان خشونت‌های خانوادگی

  • کد خبر : 143466
  • 26 فروردین 1403 - 12:37
ضرورت ساخت سرپناه برای قربانیان خشونت‌های خانوادگی
عضو شورای شهر تهران بیان کرد: عمده آسیب‌ها متوجه بانوان است که قرار بود بهزیستی مکان‌هایی را بابت ایجاد سرپناه برای این افراد ایجاد کند.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع گزارش رئیس بهزیستی کشور به بیان نظرات خود پرداختند.

نرگس معدنی‌پور با بیان اینکه تهران با چالش‌های زیادی روبه‌روست؛ اما مدیریت این چالش‌ها با همکاری بین بخشی امکان‌پذیر است، گفت: مهم‌ترین دغدغه تهرانی‌ها رفع آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء کیفیت زندگی است که همکاری شهرداری و بهزیستی تأثیر زیادی بر حل این چالش دارد.

وی با بیان اینکه خشونت‌های خانوادگی از جمله موضوعاتی است که باید به آن توجه ویژه شود، اظهار کرد: عمده آسیب‌ها متوجه بانوان است که قرار بود بهزیستی مکان‌هایی را بابت ایجاد سرپناه برای این افراد ایجاد کند و همچنین بهزیستی در شیوع و کاهش سن خودکشی نقش موثری دارد و سوال اینجاست که برای مهار و کنترل خودکشی چه اقداماتی انجام شده است؟.

عضو شورای شهر تهران با طرح این سوال که سازمان بهزیستی در راستای عملیاتی شدن شهر دوست‌دار سالمند چه اقداماتی انجام داده؟ تصریح کرد: کودکان تحت پوشش بهزیستی زمانی که به سن قانونی می‌رسند باید بهزیستی را ترک کنند و سوال اینجاست که برای ورود این کودکان به چرخه جامعه چه اقداماتی انجام شده است.

سوده نجفی نیز ضمن تشکر بابت اقدام سپاه پاسداران در راستای تنبیه متجاوز و عمل به وعده صادق گفت: یکی از معضلات تهران فعالیت‌های کودکان کار است که نهاد بهزیستی در راستای قانون می‌بایست با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف نسبت به شناسایی، جذب و توانمندسازی این کودکان اقدام کند و جای سوال است که چه تعداد کودک کار در شهر تهران فعال هستند و به چه میزان این کودکان توسط بهزیستی توانمند شده‌اند؟.

وی با اشاره به اینکه آمارهای متفاوتی در مورد تعداد کودکان کار بیان می‌شود، ادامه داد: من عدد ۱۷ هزار و ۷۰ هزار نفر را شنیده‌ام و بهزیستی اعلام کند که چه تعداد کودک کار در تهران داریم و به چه میزان از اتباع خارجی هستند؟.

ناصر امانی نیز با بیان اینکه از رئیس سازمان بهزیستی می‌خواهم که اعلام کند که در یکسال گذشته چه اقدامات مشترکی بین شهرداری و سازمان بهزیستی انجام شده است؟ تصریح کرد: شهرداری و بهزیستی در حوزه‌های مختلف همچون افراد کارتن خواب، زنان سرپرست خانواده و غیره همکار هستند؛ اما نشانه‌ای از کار مشترک در این زمینه نمی‌بینیم.

تشکری هاشمی نیز با بیان اینکه جا دارد که در مورد حمل و نقل معلولین تشکر کنیم اما این امکان کافی نیست، اظهار کرد: این در حالی است که سازمان بهزیستی در این زمینه مسئول است و خواستار آن هستیم که اعلام کند که در مورد مناسب سازی معابر در یکسال اخیر چه اقداماتی انجام داده و در مورد ارائه حق پرستاری به افراد دارای معلولیت شدید هم چه اقداماتی انجام داده است؟.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=143466
  • 62 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.