تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

4

ضرورت استفاده از اتوبوس‌های دو کابین در تهران

  • کد خبر : 143026
  • 14 فروردین 1403 - 12:09
ضرورت استفاده از اتوبوس‌های دو کابین در تهران
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در مقایسه اتوبوس‌های دو کابین با دو طبقه ارجحیت با دو کابین است؛ چراکه مسافری که قرار است به طبقه بالا برود و پیاده شود زمان بیشتری را طی خواهد کرد و این باعث توقف بیشتر در ایستگاه‌ها خواهد شد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر در پاسخ به این پرسش که چرا همچون گذشته دور از اتوبوس‌های دوطبقه در ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت استفاده نمی‌شود، اظهارداشت: در مقایسه اتوبوس‌های دو کابین با دو طبقه ارجحیت با دو کابین است؛ چراکه مسافری که قرار است به طبقه بالا برود و پیاده شود زمان بیشتری را طی خواهد کرد و این باعث توقف بیشتر در ایستگاه‌ها خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه سرعت برای ما مهم است و مسافر باید در کوتاه‌ترین زمان سوار و پیاده شود، اتوبوس‌های دو کابین ارجحیت دارند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: وجود شاخه‌های درختان در خطوط باعث برخورد اتوبوس‌های دوطبقه خواهد شد و ناچاراً باید درختان قطع شوند که نه صحیح است و نه امکان‌پذیر.

وی اضافه کرد: از لحاظ ظرفیت نیز به نظر می‌رسد اتوبوس‌های دو کابین ظرفیت بیشتری را داشته باشند. به طوری که به دلیل طول بیشتر ظرفیت ایستاده در اتوبوس‌های دوکابین بیشتر است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه سرعت پایین و البته سختی بالا رفتن برای برخی، سوار و پیاده شدن انگیزه را برای استفاده از اتوبوس‌های دو طبقه کاهش می‌دهد، یادآور شد: در خطوط تاریخی و گردشگری می‌توان از اتوبوس دو طبقه استفاده کرد که می‌تواند گزینه مناسبی باشد، اما در خطوط ویژه، اتوبوس‌های بی‌آرتی بهتر است مورد استفاده قرار بگیرند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=143026
  • 67 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.