تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

3

فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت

  • کد خبر : 142791
  • 08 فروردین 1403 - 10:47
فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از شبانه‌روزی شدن فعالیت خطوط بی‌آرتی پایتخت خبر داد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با علت تصمیم‌گیری برای شبانه‌روزی شدن فعالیت اتوبوس‌های خطوط بی‌آرتی در تهران توضیح داد.

او در این خصوص گفت: اولین خط بی‌آرتی تهران از چهارراه تهرانپارس تا میدان آزادی در شب‌های بسیار سرد زمستان در دهه هشتاد راه‌اندازی می‌شد و وقتی این ایستگاه‌ها را می ساختند بنده به عنوان معاون حمل و نقل و ترافیک وقت، برای نظارت در محل حضور داشتم. کارگران در این کارگاه به صورت سه شیفته کار می‌کردند. دما در کارگاه عمرانی در پایانه شرقی بسیار پایین بود و حضور چند دقیقه ای کنار بخاری‌ها غنیمت.

تشکری هاشمی ادامه داد: نیمه‌های شب ایستگاه‌ها در حال نصب بود که در نزدیکی میدان امام حسین (ع) یک خانم و آقای جوان پیاده از سمت شرق به غرب تردد می‌کردند، جلوآمدند و از ما پرسیدند که چه کاری انجام می‌دهیم و ما پاسخ دادیم که در حال راه‌اندازی ایستگاه‌های اتوبوس‌های تندرو هستیم.

او اضافه کرد: این خانواده که در آن ساعت از نیمه‌شب و در سرمای زمستان، امکان تهیه تاکسی نداشتند و ناچار بودند مسیر را پیاده طی کنند، پرسیدند کی اتوبوس‌ می‌رسد تا ‌بتوانیم سوار شویم؟ برای بنده بسیار سخت بود که یک شهروند تهرانی هزینه تهیه آژانس نداشته باشد و در شب تهران اتوبوس نداشته باشد که بتواند با آن تردد کند. واقعاً از آن خانم و آقای جوان خجالت کشیدم که چرا ناوگان شبانه‌روزی نداریم. همان لحظه تصمیم گرفتیم که اتوبوس‌های تهران را شبانه روزی کنیم.

تشکری هاشمی ادامه داد: با خود فکر کردیم حتی اگر به فاصله نیم ساعت یکبار در ساعات شب، اتوبوس‌ها در ایستگاه‌ها توقف کنند اما می تواند مشکل شهروندی که نمی‌تواند با آژانس تردد کند، را حل کند تا مردم ناچار نشوند، در چنین شرایطی مانند سرمای آن شب پیاده تردد کنند. این چنین شد که در خطوط تازه تاسیس بی.ار.تی خدمات‌ رسانی شبانه روزی مدنظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=142791
  • 84 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.