تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان

3

حذف سحری از عوامل اضافه وزن

  • کد خبر : 142680
  • 19 فروردین 1403 - 11:01
حذف سحری از عوامل اضافه وزن
از اشتباهات رایج افراد در ماه رمضان حذف وعده سحری است. حذف این وعده نه تنها موجب لاغری نمی‌شود بلکه منجر به اضافه وزن و چاقی می‌شود.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران؛ محمدحسن انتظاری، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص اهمیت آگاهی افراد از وعده‌های غذایی در ماه مبارک رمضان، اظهارداشت: یکی از اشتباهات افراد در ماه رمضان حذف وعده سحری است. این کار نه تنها موجب لاغری نمی‌شود، بلکه منجر به اضافه وزن و چاقی می‌شود. با توجه به اینکه در این ماه حدود ۱۵ ساعت روزه‌دار هستیم، سحری نخوردن باعث می‌شود بدن ما بر فرم صرفه‌جویی قرار بگیرد و در این حالت فقط شدت سوخت و ساز بدن پایین می‌آید و فرد بی‌حال و کم توان می‌شود.

وی ادامه داد: با عجله حجم زیادی از غذا را تناول نکنیم و با توجه به اینکه خوراکی‌هایی مانند حلوا و زولبیا و بامیه ترکیبی از چربی و شیرینی و چاق‌کننده هستند، در مصرف آن‌ها دقت کنیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه، با تاکید بر اهمیت وعده سحری، گفت: افراد در وقت سحر بیشتر از حبوبات استفاده کنند و مصرف غذاهای گوشتی را کاهش دهند. بهتر است غذاهای گوشتی را در وعده افطار مصرف کنند. سحری باید به گونه‌ای باشد که افراد روزه‌دار برای مصرف کردن پروتئین و کربوهیدرات‌ها برنامه‌ریزی انجام دهند تا علاوه بر تامین انرژی، این مواد به آرامی جذب بدن شود. آرام جذب‌ شدن مواد غذایی در بدن باعث دوام‌ آوردن و کمتر گرسنه شدن افراد شود.

انتظاری با اشاره به اینکه باید بیشتر از میوه و سبزیجات استفاده شود، گفت: چای پررنگ، غذاهای سرخ شده، تند و شور باعث تشنه شدن می‌شود.

وی همچنین  مصرف غذاهایی مانند عدس پلو با سالاد در سحر را توصیه کرد و گفت، این غذا علاوه بر جذب آرام در بدن، باعث می‌شود که مغز دیگر در معرض کمبود انرژی قرار نگیرد و باعث پایین آمدن سوخت و ساز بدن نیز نمی‌شود.

بهتر است تا جایی که مقدور است بعد از افطار میوه و سبزیجاتی مانند، گوجه فرنگی، کاهو و کدو برای جبران کمبود آب بدن مصرف کرد، چرا که کمبود آب در بدن باعث بی‌حالی و به همراه آن اضافه وزن و چاقی می‌شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه در زمان سحر باید مواد غذایی که قند، پروتئین و آب آن به آرامی در بدن جذب می‌شود را مصرف کرد، یادآور شد: ترجیحا برای وعده‌های سحر و افطار سبزیجاتی مانند، لوبیا سبز، نخود سبز، کدو آب‌پز مصرف کنید. آجیل‌ها برای سحر گزینه مناسبی نیستند، این گونه مواد به اندازه گوشت، چرب هستند و این چرب بودن باعث درگیر شدن سیستم گوارشی و دفع آب بدن می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=142680
  • 85 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.