تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

0

سهام‌داران تجلی دارای فرهنگ خاصی هستند و خواستار تقسیم سود نیستند

  • کد خبر : 142461
  • 24 اسفند 1402 - 16:18
سهام‌داران تجلی دارای فرهنگ خاصی هستند و خواستار تقسیم سود نیستند
شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات نخستین شرکت پروژه‌محور در بازار بورس و ایران است که در پروژه‌های بسیاری در زمینه صنایع معدنی، به‌ویژه در صنعت فولاد سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش افق تهران؛ «مرتضی علی‌اکبری» مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، در حاشیه مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت در خصوص افزایش سرمایه ۳۸ درصدی عنوان کرد: شرکت تجلی نخستین شرکت پروژه‌محور در بازار بورس و ایران است. سهام‌داران شرکت تجلی دارای فرهنگ خاصی هستند، از این لحاظ که همه سهام‌داران به‌دنبال این امر بودند که سودی تقسیم نشود و در واقع سود حاصله، به طرح‌های توسعه‌ای تزریق شود. طرح پرسش سهام‌داران این مساله را می‌رساند که به اجرای طرح‌های توسعه‌ای امیدوار هستند. از سوی دیگر، با توجه به اعتمادی که به بنده و مجموعه تجلی کردند، امیدواریم بتوانیم به نحو احسن، انتظار آنها را برآورده کنیم.

علی‌اکبری در ادامه افزود: ۳۳ هزار میلیارد تومان سهم تجلی بود که هم‌اکنون این سرمایه به بیش از دو برابر و نزدیک سه برابر شده است. از آنجا که ما شرکت پروژه‌محور هستیم و درصدد افزایش سرمایه شرکت هستیم. امیدواریم سرمایه‌گذاری‌های «تجلی» موجب شود همواره به این نام ماندگار بمانیم. قطعا سرمایه‌گذاری‌هایی که در تجلی صورت گرفته، بدون در نظر گرفتن معادن این شرکت است. هر معدن «تجلی» که به پروانه بهره‌برداری برسد و توجیه اقتصادی داشته باشد، آن را به یک کارخانه تبدیل می‌کنیم، مانند پلی‌متال‌ها از جمله مس و طلا و سایر موادی که دارای توجیه اقتصادی باشد، بدون شک سرمایه‌گذاری ما در آن زمینه استمرار پیدا خواهد کرد.

وی همچنین عنوان کرد: ما به شرکت‌های زیرمجموعه خود عنوان کرده‌ایم که صرفا از منابع خود سهام‌داران استفاده نکنند و حتما از منابع بانکی و بازار سرمایه نیز بهره بگیرند که در این راستا فولاد سرمد ابرکوه به نحو احسن از این بازار سرمایه استفاده کرده است و ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق صکوک اجاره جذب کرده که می‌تواند سهم خوبی برای اجرای پروژه‌ها داشته باشد. کلاف این واحد راه‌اندازی آزمایشی شد و برای فولادسازی و آهن اسفنجی این مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان تزریق می‌شود که سهم قابل توجهی در پیشرفت پروژه‌ها خواهد داشت.

مدیرعامل «تجلی» همچنین درباره شرکت سپهر تجلی ایرانیان خاطرنشان کرد: ماموریت سپهر تجلی بهره‌برداری از کارخانه‌هایی است که ما برعهده داریم که نخستین آن، معدن زغال‌سنگ گلند‌رود است که در این معادن شاهد افزایش استخراج خوبی بوده‌ایم. همچنین این معدن در سال ۱۴۰۳ افزایش قابل ملاحظه‌ای در زمینه افزایش استخراج و بهره‌برداری برای خود پیش‌بینی کرده که در صورت توجیه اقتصادی، یک واحد زغال‌شویی نیز در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه بهره‌برداری از کارخانه‌های خود را به مرور به این شرکت واگذار می‌کنیم.

علی‌اکبری همچنین درباره فولاد کردستان خاطرنشان کرد: فولاد کردستان دو پروژه دارد، یکی پروژه فولادسازی است که تا مرحله نوردکاری دارد که به دلیل برخی مشکلات ارزی، پیشرفت این پروژه به تاخیر افتاد. یک واحد آهن اسفنجی است که از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است، از این پروژه راضی هستیم و امیدواریم که با همین سرعت، پیشرفت فیزیکی آن ادامه‌دار باشد. منابعی که هم‌اکنون تزریق می‌کنیم، بابت آهن اسفنجی است و بابت فولادسازی مبالغی تزریق نمی‌کنیم تا منابع ارزی آن به یک سرانجامی برسد.

وی در پاسخ به این پرسش که پروژه «هیمکو» به کجا رسید، عنوان کرد: در «هیمکو» کم و بیش کار در حال انجام است. در حال حاضر در «هیمکو» محموله‌ها کمتر از یک سال است که در حال جابجایی است. قطعا در سال‌های آینده که میزان تولید فولاد ما افزایش پیدا می‌کند و اگر واردات سنگ آهن داشته باشیم، قطعا وجود این شرکت برای سه سال آینده حیاتی‌تر خواهد شد. نگاه ما به ۴ تا ۵ سال آینده است. ما سعی می‌کنیم که به صورت زیربنایی کار‌ها را به پیش ببریم که برای آینده شرکت و کشور مثمرثمر واقع شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=142461
  • 40 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.