تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان

1

ضرورت توسعه معماری خاص ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو

  • کد خبر : 142395
  • 26 اسفند 1402 - 12:15
ضرورت توسعه معماری خاص ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو
رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: امید است این معماری خاص ایرانی_اسلامی و زیبا در سایر ایستگاه‌ها توسعه یابد تا این نوع معماری باقی بماند و برای آیندگان میراث بماند.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در آیین بهره برداری از سه ایستگاه جدید به همراه ایستگاه تبادلی تربیت مدرس و دو ورودی در خط ۶ متروی تهران با بیان اینکه در آستانه فصل بهار و در ماه رمضان قرار داریم، گفت: خوشحالیم بعد از کندی کار، در مدت کوتاهی این امر صورت پذیرفت و مجددا شاهد حرکت سریع و شتابان احداث مترو هستیم و می‌بینیم که اهمیت حمل و نقل عمومی در روز‌های منتهی به سال نمود دارد و نباید چنین ترافیکی می‌داشتیم و باید با حمل و نقل این سفر‌ها مدیریت شود.

وی با بیان اینکه مشکلات نداشتن و نخریدن قطعات و عدم توجه به توسعه و نوسازی وسایل حمل و نقل عمومی سبب وجود چنین شرایطی شده است، افزود: امید است روز به روز به طول خطوط مترو اضافه شود؛ چراکه طراحی خطوط ۸ تا ۱۱ مترو برای قبل از انقلاب و با توجه به شرایط آن زمان است و با این افزایش جمعیت و ترافیک؛ این خطوط کافی نیست و باید اضافه شود.

چمران ضمن تشکر از مدیران شهری و قرارگاه بابت معماری خاص ایستگاه بهار شیراز ادامه داد: قطعا اگر خطوط مترو و اتوبوس به حد کافی باشد آن وقت می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم که چگونه مردم از خودروی شخصی کمتر استفاده کنند تا ترافیک کمتر داشته باشیم، اما حالا هر کاری کنیم می‌گویند سوار چه شویم؟ و حتی مسئولان نیز تلاش می‌کنند که با وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند چرا که ترافیک کمتری را شاهد خواهند بود.

وی تأکید کرد: امید است این معماری خاص ایرانی_اسلامی و زیبا در سایر ایستگاه‌ها توسعه یابد تا این نوع معماری باقی بماند و برای آیندگان میراث بماند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=142395
  • 103 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.