تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو ضرورت رسیدگی شهرداری تهران به وضعیت کارگرانش باشگاه پرسپولیس منتظر تایید سرمربی برزیلی مسجد جامع ارومیه واجد شرایط ثبت در میراث جهانی زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس افق تمدنی ایران برای خودکفایی در تولید و صادرات برق موج افزایشقیمت‌ها در محصولات پتروشیمی ضرورت مشارکت مجتمع‌های پتروشیمی در جایزه تعالی صنعت پتروشیمی اشتغالزایی برای معتادان متجاهر بهبودیافته پله نوردی باعث افزایش طول عمر حمل و نقل عمومی از موضوعات مهم این دوره شورای شهر تهران جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان رشد ۲۱ درصدی صنعت گردشگری ایران پیش‌بینی صادرات ۱۰ میلیارد دلاری فولاد در سال ۱۴۰۳ ارتباط مصرف غذاهای ناسالم با اختلالات حافظه وزش باد شدید و رگبار باران در تهران جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران اعلام جزییات پیشنهاد دولت برای تغییر حقوق کارگران اصلاح طرح شفافیت قوای سه‌گانه ضرورت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین

0

جذب بیش از ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه داخلی در منطقه آزاد اروند/ صادرات بیش از ۱۶۱ میلیون دلار از تولیدات منطقه

  • کد خبر : 142225
  • 02 بهمن 1402 - 16:34
جذب بیش از ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه داخلی در منطقه آزاد اروند/  صادرات بیش از ۱۶۱ میلیون دلار از تولیدات منطقه
مدیرعامل و معاونین سازمان منطقه آزاد اروند ضمن ارائه عملکرد این سازمان در 9 ماهه نخست سال جاری، به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش افق تهران؛ مدیرعامل و معاونین سازمان منطقه آزاد اروند در نشستی با اصحاب رسانه اقدامات اقتصادی، عمرانی و فرهنگی انجام شده در منطقه توسط سازمان مذکور را تشریح کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در منطقه عدم آشنایی مردم و مسئولان با اهداف، مسئولیت‌ها و ماموریت‌های این سازمان است، گفت: این مسئله برخی نارضایتی‌ها را به همراه داشته است.

علی زارعی یادآور شد: رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و افزایش درآمد عمومی، ایجاد اشتغال‌، تنظیم بازار کار و کالا، جذب سرمایه گذار، تولید، صادرات و تسریع در انجام امور عمرانی مهم ترین اهداف تشکیل مناطق آزاد است که به جد پیگیر محقق شدن اهداف مذکور هستیم.

زارعی خاطرنشان کرد: در تلاشیم سازمان منطقه آزاد اروند را از یک سازمان عمومی به یک سازمان اقتصادی، صنعتی و تجاری به صورت تخصصی تبدیل کنیم و گام مثبتی را برای توسعه منطقه برداریم.

وی افزود: بر اجرای ماده ۶۵ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور در مناطق آزاد تاکید داریم و به موازات، پیگیر این اتفاق در منطقه هستیم اما تا اجرایی شدن این مهم مسئولیت های محوله بر این سازمان را با تعامل و همدلی با ارگان‌های دیگر رها نکرده ایم .

جذب بیش از ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه داخلی در منطقه آزاد اروند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از جذب بیش از ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه داخلی در منطقه آزاد اروند خبر داد و افزود: تا کنون بیش از ۱۶۱ میلیون دلار از تولیدات منطقه صادر شده است.

زارعی تصریح کرد: در سال جاری گام‌های مثبتی در حوزه فعالیت‌های اقتصادی برداشته شده و نتایج خوبی را نیز در پی‌داشته، یکی از اهداف ما بحث توسعه صادرات و بازاریابی است که در مدت زمان ذکر شده بیشترین میزان صادرات را در بین مناطق آزاد داشته ایم که رشد ۱۵ درصدی میزان صادرات نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته را به همراه داشته است .

وی ادامه داد: بعد از ۷ سال ایکس‌ری به گمرک شلمچه تحویل داده شد و به زودی نیز شاهد رقم خوردن یکپارچگی مدیریتی در این مرز خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد یک بررسی در زمینه سهولت کسب و کار داشته است که اروند با حذف پیچیدگی مرسوم اداری رتبه اول را در بین دیگر مناطق آزاد کشور کسب کرد.

کاهش ۴ ساعته صدور مجوز کسب و کار در منطقه آزاد اروند

زارعی در بخش دیگری از سخنانش افزود: تسهیل در کسب و کار و صدور مجوز کسب و کار در منطقه به ۴ ساعت کاهش پیدا کرده است.

وی همچنین گفت: واردات انواع خودروی کامیون، کشنده، ون، مینی‌بوس و اتوبوس با کارکردهای پنج سال(نو و مستعمل) از طریق گمرک این منطقه عملیاتی شده که با توجه به اینکه استان خوزستان در حیطه عمران یکی از استان‌های فعال و عملیاتی است؛ ورود این قبیل خودروهای یادشده می‌تواند در تسهیل و تسریع پروژه‌های زیرساختی و همچنین نوسازی ناوگان موثر باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص پروژه‌های عمرانی نیز خاطر نشان کرد: چند پروژه در حال اجرا است که مهم ترین آن‌ها پل شهدای اروند خرمشهر است که تاکنون ۲۴ درصد پیشرفت داشته و طبق زمانبندی در حال انجام است، کالاها و تجهیزات مورد نیاز پروژه آماده شده، عملیات احداث پایه‌ها در حال اجرا است و امید می رود که تا قبل از پایان دولت سیزدهم به بهره برداری برسد.

زارعی تصریح کرد: پرداخت‌های عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند در سال جاری علیرغم مشکلات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵ برابر شده و تا پایان امسال به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی همچنین در خصوص اقدامات عمرانی افزود: بخش مهمی از اراضی ملی تصرف شده در سنوات گذشته با هماهنگی دادستان محترم آبادان برای انجام امور عمرانی و سرمایه­‌گذاری به این سازمان برگردانده شد و این مهم ادامه خواهد داشت.

** منطقه آزاد اروند در شاخص‌های عملکردی وضعیت مطلوب دارد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند یادآور شد: در شاخص‌های عملکردی مناطق آزاد کشور (اروند) وضعیت مطلوبی داشته و در بخش کاهش هزینه‌های غیرضروری بعد از مناطق آزاد کیش و ارس رتبه سوم را بدست آورده است.

زارعی در خصوص اقدامات فرهنگی با اشاره به افتتاح نمایشگاه بزرگ خانواده اروند (فردا به توان تو) افزود: در بازه زمانی مذکور بیش از ۴۰۰ عنوان برنامه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در منطقه انجام شده است.

ثبت بیش هزار ۷ هزار اشتغال در سامانه رصد وزارت کار در ۸ ماهه نخست امسال، تکمیل مرکز نمایشگاه‌های بین المللی منطقه آزاد اروند با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان، افزایش باراندازهای شلمچه به ۱۰۰ هکتار، حذف مجوز کاغذی و صدور بدون مراجعه برای اولین بار، برگزاری نمایشگاه تولیدات منطقه در بهمن ماه، پیگیری و اخذ کد بازارچه مرزی پس از ۷ سال، پیاده سازی سامانه جامع سرمایه گذاری در راستای شفاف سازی، ثبت ۱۴۰ درخواست سرمایه گذاری در سال جاری، رشد ۱۰۰ درصدی تقاضای سرمایه گذاری و صدور مجوز نسبت به سال گذشته، طراحی ۱۰۶ بسته سرمایه‌گذاری، مشارکت با هلدینگ خلیج فارس در راه‌اندازی پارک پتروشیمی و اقدامات عمرانی در شهرک‌های صنعتی از دیگر فعالیت های مهمی بود که رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در این نشست به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=142225
  • 50 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.