تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» جزئیات زمان بازگشت گل‌محمدی به فوتبال بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضرورت حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو

3

عقب ماندگی‌های مترو به دلیل مشکلات اقتصادی

  • کد خبر : 142174
  • 24 اسفند 1402 - 11:55
عقب ماندگی‌های مترو به دلیل مشکلات اقتصادی
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران بیان کرد: برخی تجهیزات مترو به دلیل به روز رسانی نشدن زیرساخت‌ها در دنیا تولید نمی‌شود.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه پیرامون حوادث هفته های اخیر در مترو و مشکلات ایجاد شده برای مسافران گفت: مترو تهران از ۲۵ سال پیش به بعد با گستردگی عجیبی در حال فعالیت است. روزانه بیش از ۲۲۰۰ مورد حرکت داریم و اصلاً نواقص کار را به دلیل موضوعات سخت افزاری و نرم افزاری انکار نمی‌کنیم. منکر اشتباهات مدیریتی هم نیستیم، البته که می پذیریم ولی به شرط آنکه رنگ و بوی سیاسی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه مردمی که از مترو استفاده می‌کنند شاهد مشکلات ما هستند، ادامه داد: به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها، در چند سال گذشته، عقب ماندگی در مترو ایجاد شده است که اگر این عقب ماندگی‌ها اتفاق نمی‌افتاد، امروز شرایط ما بهتر بود. مدیریت شهری تمام تلاش خود را حداقل در دو سال گذشته انجام داده است ،ولی برخی معضلات در مدیریت شهری، درمان بلند مدتی دارد.

درستی تاکید کرد: از سال ۹۵ قرار بوده است ۶۳۰ دستگاه واگن خریداری شود ولی از ۸ ماه پیش این تصمیم به واقع در حال عملیاتی شدن است و به واقعیت نزدیک می‌شود، یعنی تازه در نقطه شروع قرار داریم؛ به این معنی که حداقل یک سال باید صبر کنیم تا اولین واگن وارد شهر تهران شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه علیرغم اینکه در ۵ – ۶ سال گذشته تعداد ایستگاه‌های زیادی به مترو اضافه شده است، ولی از لحاظ زیرساختی پیشرفتی نداشته‌ایم، گفت: در یکی دو سال گذشته حداقل ۱۵ ایستگاه و ۲۰ کیلومتر تونل به مترو اضافه شده است و بعد از کرونا هم با افزایش مسافر مواجه بوده ایم ،ولی همه اینها با زیرساختی است که از ۵ سال پیش هیچ ارتقایی نیافته است. قاعدتاً باید کیفیت خدمات را بالا می‌بردیم ولی امکانات محدود و نیازها دائم بیشتر می‌شود.

درستی خاطرنشان کرد: روز دوشنبه گذشته بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر داشتیم و مردم هم اقبال بیشتری به مترو دارند. همین ماه نسبت به سال گذشته، حدود ۹درصد افزایش مسافر داشته‌ایم. برای سال آینده هم رشد خواهیم داشت ،اما حال خیلی از مدیران ما خوب نیست و با غیرت و همت و با دست خالی مسافر جابجا می‌کنند.

وی با اشاره به حوادث روز یکشنبه گذشته در مترو و آتش سوزی گفت: قطعاً خرابی‌ها در مواردی، آزار دهنده است و من به نوبه خودم بابت حادثه روز یکشنبه متأسفم که شاهد چنین آشفتگی در شهر بودیم. پیش مردم شرمنده‌ام ولی حوادث را از مترو تهران نمی‌توان کسر کرد.

صادقانه تمام تلاش خود را می‌کنیم ولی در یک ماه گذشته بنا به هر علتی تمامی رسانه‌ها روی مترو تمرکز کرده‌اند. من منکر بیان مشکلات نیستم ولی اینکه قطاری روی یک سکویی خراب شود و بعد با عذرخواهی از مسافران، آنها را تخلیه کند تا قطار بعدی از راه برسد، روش ۲۵ ساله مترو است ولی ناگهان همین مسأله هر روزه ما در روزهای اخیر بسیار در رسانه‌ها پررنگ می‌شود.

درستی با تاکید بر تلاش شهرداری برای رفع معضلات حمل و نقل عمومی از جمله مترو اظهار داشت: توجه شهرداری به مترو کاملاً محسوس است. اکنون در مترو برای دپو کردن تجهیزات انبار کافی نداریم این در حالی است که فقط ۳۰درصد سفارشات ما به انبار رسیده است و ۷۰درصد این سفارشات به مرور ساخته و تحویل می‌شود. ولی توجه داشته باشید مشکلات مترو را یکشبه نمی‌توان ر فع کرد. صنعت مترو، دیربازده است. قرارداد خرید ۶۳۰ واگن با همین توجهات عملیاتی شد و امیدوارم در نیمه دوم سال آینده، شرایط نسبت به وضع کنونی بهبود یابد .

وی تاکید کرد: اکنون یکی از مهمترین معضلات ما این است که بعضی از تجهیزات ما در دنیا تولید نمی‌شود ،چون زیرساخت‌ها به روزرسانی نشده است. ضمن آنکه در برخی از قطعات حساس، فروشندگان بین‌المللی وجود دارند که اصلاً آنها را نمی‌توان دور زد.

این مسائل بیش از نبود منابع ،مترو تهران را آزار می‌دهد؛ اما با وجود همه مشکلات در زمینه به روزرسانی، خرید ناوگان جدید از پایان سال آینده شروع می‌شود. نوسازی و بهسازی مرکز فرمان مترو که بیش از ۱۰ سال است در دستور کار قرار دارد، از سال آینده آغاز می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=142174
  • 54 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.