تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

روایتی از محبان و دوست‌داران اهل بیت(ع) در آفریقا/ پایتخت کنیا میزبان رونمایی از مستند «روشن‌تر از خورشید» افق تمدنی ایران برای خودکفایی در تولید و صادرات برق موج افزایشقیمت‌ها در محصولات پتروشیمی ضرورت مشارکت مجتمع‌های پتروشیمی در جایزه تعالی صنعت پتروشیمی اشتغالزایی برای معتادان متجاهر بهبودیافته پله نوردی باعث افزایش طول عمر حمل و نقل عمومی از موضوعات مهم این دوره شورای شهر تهران جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان رشد ۲۱ درصدی صنعت گردشگری ایران پیش‌بینی صادرات ۱۰ میلیارد دلاری فولاد در سال ۱۴۰۳ ارتباط مصرف غذاهای ناسالم با اختلالات حافظه وزش باد شدید و رگبار باران در تهران جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران اعلام جزییات پیشنهاد دولت برای تغییر حقوق کارگران اصلاح طرح شفافیت قوای سه‌گانه ضرورت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین رشد ۵۰ درصدی بودجه گردشگری تهران در سال ۱۴۰۳ ۲۵۰۰ اتوبوس جدید در راه پایتخت تغییر نام جدید باشگاه استقلال تعیین داور بازی‌های حساس استقلال و پرسپولیس رشد ۱۶.۳ درصدی تولید فولاد خام ایران رفتارهای غلط غذایی خانواده عامل اصلی ایجاد بدغذایی تکمیل خطوط هفت گانه مترو تهران تا پایان امسال سازوکار اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از اشخاص غیرتجاری افزایش ۱۳ برابری سرمایه‌گذاری خارجی گردشگری در دولت سیزدهم تشخیص زودرس ام اس با آزمایش خون پتروشیمی و فولاد ارزآورترین صنایع در ۱۴۰۲ تحقق تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی تشکیل ۱۱ خانه جهادی در محلات تهران اختلاف ۵.۶ درصدی نرخ تورم دهک اول و دهم آخرین تغییرات زمان واریز یارانه‌ها کاهش صادرات محصولات نهایی در کشور بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان در مجلس عزم شورای شهر برای ورود واگن‌های مترو به کشور آغاز به کار هیات امنای محلات از امروز

2

اوج گیری قیمت اجاره خانه در تهران

  • کد خبر : 142043
  • 22 اسفند 1402 - 13:02
اوج گیری قیمت اجاره خانه در تهران
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران بیان کرد: بر اساس آمارها، معاملات مسکن در مقایسه با سال گذشته در حالت کاهشی قرار داشته است.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ داود بیگی نژاد رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: بازار سال ۱۴۰۲ رکودی بوده و تعداد قراردادهای مسکن تا ابتدای بهمن ماه طبق آمارها کاهشی بوده و ما شاهد کاهش حجم معاملات مسکن بوده ایم.به گفته وی با راه اندازی سامانه خودنویس از سوی دولت بخش عمده ای از معاملات مسکن توسط مشاوران املاک کاهشی بوده است.

او می گوید: با توجه به نوسانات قیمتی در بهمن ماه امسال بازار مسکن از رکود خارج شده و قیمت ها با نوسان روبرو شده است.

بیگی نژاد با اشاره به افزایش قیمت اجاره بها در تهران گفت: قیمت های اجاره امسال روند رو به رشدی داشته اند و راه اندازی سامانه خودنویس برای بازار اجاره از سوی دولت عملا تاثیری در بازار اجاره مسکن نداشته و این موضوع که عنوان می کنند رایگان شدن نرخ کمیسیون ها در این بازار تاثیر داشته موضوع چندان درستی نیست چرا که این اقدامات خود در بازار مسکن قابل لمس نبوده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در خصوص بازار مسکن در سال‌ آینده گفت: بازار مسکن در سال آینده در حال حاضر قابل پیش بینی نیست و باید منتظر باشیم و ببینیم این بازار در سال آینده با توجه به نوسانات ارزی به چه سمت و سویی حرکت می کند.

آژانس‌ها و بنگاه‌های معاملات املاک و مستغلات مسکن تأثیر قابل توجهی بر بازار مسکن دارند. این نهادها نقش مهمی در فرآیند خرید و فروش مسکن، اجاره و رهن و اجاره مسکن‌ها، تبلیغات، مشاوره و ارائه خدمات مرتبط با معاملات مسکن دارند. تأثیر آژانس‌ها و بنگاه‌های معاملات بر بازار مسکن به چندین جنبه قابل توجه تقسیم می‌شود:

آژانس‌ها و بنگاه‌های معاملات با استفاده از روش‌های تبلیغاتی و بازاریابی مؤثر، به ترویج و تبیین ویژگی‌ها و مزایای ملک‌ها می‌پردازند. این فعالیت‌ها ممکن است تأثیر مستقیم در جذب خریداران و افزایش تقاضا در بازار مسکن داشته باشد.

آژانس‌ها و بنگاه‌های معاملات املاک نقش مشاوره‌دهنده در فرآیند خرید و فروش مسکن، اجاره و رهن و اجاره دارند. آن‌ها معاملات را به خوبی هماهنگ می‌کنند، مشاوره می‌دهند و خدمات حقوقی مرتبط با تنظیم قراردادها را ارائه می‌کنند. این خدمات باعث افزایش اعتماد و اطمینان در معاملات مسکن می‌شود.

آژانس‌ها و بنگاه‌های معاملات مسکن اطلاعات و داده‌های قابل اعتماد درباره بازار مسکن را جمع‌آوری و ارائه می‌کنند. این اطلاعات شامل قیمت‌ها، موقعیت جغرافیایی، ویژگی‌های فنی و قانونی ملک‌ها و سایر عوامل مرتبط با معاملات مسکن است. تأمین اطلاعات بازار به خریداران و فروشندگان امکان انتخاب بهتر و تصمیم‌گیری درست‌تر را می‌دهد.

فعالیت آژانس‌ها و بنگاه‌های معاملات مسکن می‌تواند تأثیر مستقیم در قیمت‌گذاری مسکن داشته باشد. این نهادها با بررسی عوامل مختلف مانند عرضه و تقاضا، ویژگی‌های ملک و شرایط بازار، به تعیین قیمت مناسآژانس‌ها و بنگاه‌های معاملات املاک و مستغلات مسکن تأثیر قابل توجهی بر بازار مسکن دارند. این نهادها نقش مهمی در فرآیند خرید و فروش مسکن، اجاره و رهن و اجاره مسکن‌ها، تبلیغات، مشاوره و ارائه خدمات مرتبط با معاملات مسکن دارند. تأثیر آژانس‌ها و بنگاه‌های معاملات بر بازار مسکن به چندین جنبه قابل توجه تقسیم می‌شود:

آژانس‌ها و بنگاه‌های معاملات با استفاده از روش‌های تبلیغاتی و بازاریابی مؤثر، به ترویج و تبیین ویژگی‌ها و مزایای ملک‌ها می‌پردازند. این فعالیت‌ها ممکن است تأثیر مستقیم در جذب خریداران و افزایش تقاضا در بازار مسکن داشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=142043
  • 54 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.