تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه افزایش ابتلا به آسم در ایرانی‌ها جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ممنوعیت حضور بانوان در دیدار پرسپولیس رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت

1

قشم خاستگاه اصلی مکتب فرهنگی و هنری خلیج فارس/ پیوند خوبی میان اساتید مطرح موسیقی کشور و استعدادهای جزیره قشم صورت گرفت

  • کد خبر : 141858
  • 19 اسفند 1402 - 13:36
قشم خاستگاه اصلی مکتب فرهنگی و هنری خلیج فارس/ پیوند خوبی میان اساتید مطرح موسیقی کشور و استعدادهای جزیره قشم صورت گرفت
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با نگاهی جامع به شرایط امروز جزیره قشم می توان دید که در گوشه و کنار این جزیره نشانه های مکتب فرهنگی و هنری خلیج فارس قابل مشاهده است.

به گزارش افق تهران؛ عادل پیغامی در اختتامیه نخستین جشنواره ملی عود نوازی قشم، اظهار کرد: غفلت ورزیدن نسبت به فرهنگ و هنر به معنی از دست دادن حیات و هویت ملی و اجتماعی ماست.

وی ادامه داد: با زنده نگه داشتن سنت های گذشته و پیوند صحیح آنها با شرایط امروز و آینده، می توان برای پیشرفت و توسعه بر بستری فرهنگی و هنری تلاش کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: امروز تمامی مسئولان، مدیران و شهروندان ایرانی در سراسر جهان، مکلف به پاسداری از فرهنگ، هنر و تمدن هستیم.

به گفته پیغامی؛ گذشته و تاریخ جزیره جهانی قشم، هویت منطقه ای و تمدنی خلیج فارس است و موسیقی همواره یکی از ارکان این هویت فرهنگی و هنری در این منطقه بوده است.

وی با اشاره به نقش و جایگاه بالای هنر در تاریج بشریت و ایران، افزود: آنجا که کلام و واژگان به اتمام می رسند، انسان های بزرگ برای بیان مفاهیم مهمتر و بزرگتر به سراغ هنر می روند و موسیقی یکی از هنرهایی است که زبان گویای انسان های بزرگ است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: جزیره جهانی قشم، ظرفیت تمدنی بسیاری داراست و در گوشه و کنار این جزیره نشانه های مکتب فرهنگی و هنری خلیج فارس زنده و پویا هستند.

پیغامی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم ایجاد پیوند میان اساتید و هنرمندان مطرح با استعدادهای جوان و آینده سازان جزیره قشم، موجب شود تا هنر و بویژه هنر موسیقی این منطقه به جایگاه والای خود دست پیدا کند.

وی در پایان از برنامه ریزی برای استمرار برگزاری جشنواره عودنوازی قشم خبر داد و گفت: امیدواریم برای سال های بعدی این جشنواره با حضور هنرمندان بیشتری از سراسر کشور و سایر کشورهای جهان به صورت بین المللی برگزار شود.

بنابر این گزارش، آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی عود نوازی قشم با حضور عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، جمعی از اساتید مطرح موسیقی کشور و هنرمندانی از سراسر کشور و حضور پرشور علاقه مندان شامگاه جمعه (۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲) برگزار شد.

انتهای‌پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=141858
  • 49 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.